Még extrém helyzetben sem csavarodik a karosszéria

Úgy adta ki a lépés a Renault Kadjar szabadidő-autónál, hogy a félidőben esedékes modellfrissítéssel egyszerre újult meg a technika is, míg például a testvérmodell Nissan Qashqai orrába egy évvel a megújulást követően kerültek bele az új motorok.

Csúcsszinten jár az új, nagyobb képernyős fejegység, amihez eltérő klímakonzol is tartozik

A franciák nem panaszkodnak, jól fogy kompakt SUV modelljük, de azért nem tudták megállni a formatervezők, hogy ne rajzolják át a lökhárítókat. A lényegi változásokkal az ajtókat feltárva szembesülünk, ahol a minőségérzet javításával jártak az utasok kedvében. Felszereltségtől függően egyre több króm csillog a műszerfalon, s nagyobb méretű az érintőképernyős fejegység, ami a csúcs Intens szinten jár alapáron. A letisztult megjelenés javítása érdekében ennél a változatnál eltérő a klímakonzol dizájnja, amely a Dusterét idézi. A Black Edition modellnél jól néz ki a bőr/hasított bőr kárpit, és a műszeregység árnyékolója is díszvarrást kap.

A technika megújulásában az 1,33 literes, a Mercedes-Benzzel közösen fejlesztett négyhengeres turbómotor játssza a főszerepet. Amíg három évvel ezelőtt, a Kadjar megjelenésekor még 70% volt a dízel részesedése az eladásokból, addig idén már egálban vannak a benzinesek és a gázolajosok, és a Renault számításai szerint 2019-ben már egyértelműen a benzines lesz a népszerűbb. Nem véletlen, hogy a menetpróbát is erre hegyezték ki.

A padló alatti rekeszt is beleszámolva 527 literes a raktér – feltéve, ha defektjavító szett van a fedélzeten

Az alap teljesítményszint 140 lóerő (+10 LE), de ennél fontosabb, hogy a 240 Nm-es maximális nyomaték a korábbi 1,6-os turbómotor szintjén van. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval próbálhattam ezt a kivitelt: már 1400/perctől húz az erőforrás, de a hosszú áttételezés miatt azért így is visszakapcsolásra van szükség. Az erősebb változat 160 lóerős teljesítménye 3 lóerős visszalépés az eddigihez képest, a maximális nyomaték 260 Nm-re emelkedett, ami megegyezik az SCR-katalizátorral (AdBlue) tisztába tett 1.5 Blue dCi értékével, azonban a benzines alacsonyabb fordulaton (1750/perc kontra 2000/perc) tudja ezt. A hétfokozatú, duplakuplungos váltó finoman és jó ütemben kapcsolgat, nem kell sokat várni előzéskor vagy emelkedőn haladva.

Közúton és terepen egészen jól helytállt a 19 colos felnikkel felszerelt Kadjar, viszonylag jól veszi az úthibákat

A kínálatot megkoronázó 1,7 literes Blue dCi-t is próbálhattam, azonban csak a rögtönzött, épített tereppályán, hiszen egyedüli összkerékhajtású változatként ezzel demonstrálták a Kadjarnak azt a tudását, amelyet a tulajdonos vélhetően soha nem fog kipróbálni. Egészen jól mozgott a 19 colos felnikre szerelt utcai gumikkal a sárban, a mesterséges hullámokon, a kaptatón, a motorról vajmi keveset tudtam meg, mert nem volt szabad egyes fölé kapcsolni – ez az erőforrás egyébként csak 2019 márciusától lesz elérhető.

45 centis a gázlómélység, az épített pályán 35 centis volt a dagonya

A friss Kadjar januártól rendelhető, de az aktuális modellből nem lesz sem lágy- sem teljes értékű hibrid modell, azokkal megvárják majd a 2022-ben érkező új generációt, ugyanakkor ezek a technológiák a jövőre debütáló új Clióban már elérhetők lesznek.