Üdítő egyéniség a karcsú, szinte kupészerű karosszéria, a tágasság és a fejtér megfelelő. A hattagú motorpaletta megegyezik az ötajtós 508-aséval

Oly sok a minden tulajdonságában precízen kiméricskélt német vagy németes kombi, de annyira egyformák! Mi nem egy újabb Passatot, Insigniát, Mondeót vagy Superbet akartunk kihozni, hanem olyan autót, amelybe beleszeretnek emberek – mondja a Peugeot. Hadd kacsintson rád a germán lányok közül egy gall szépség! E törekvést csak üdvözölni lehet, különösen, hogy a francia leányzó is van olyan fitt, és tud úgy cipekedni, mint vetélytársnői. Egész jelensége más, mer könnyed, stílusos és elegáns lenni, kilépni a fősodorból. Nyúlánk, szinte elrejti a hátizsákját, a „shooting brake” kifejezést juttatja eszünkbe. Oldalablakainak karcsú felülete úgy teszi némiképp kupészerűvé, hogy azért elegendő legyen hátul a fejtér. És kinek van ma bátorsága páncélautó helyett keret nélküli ajtókat tervezni? Kinyitva, mint egy roadster!

Alig képzelhető el jobb az i-Cockpitnél, már amennyiben passzol a vezető testalkatához, ülés- és volánbeállításához

Na és a vezetőhely! A legtöbb autóba beülve nehéz lenne eltalálni a márkáját, ha nem lenne embléma a volán közepén. Itt viszont kicsi, alul és felül is ívesen lapított kormánykerék felett áll a pofás műszeregység, annyira szem előtt, hogy feleslegessé teszi a vetített kijelzést. A központi nagy képernyő térképére is csak ritkán kell rápillantani, mert előttünk is megjelennek a navigációs jelek. Anyagok, kidolgozás? Van olyan nívós, mint bármelyik konkurensben, de több a szemet gyönyörködtetően kidolgozott részlet. A fabetétek fából vannak, nem műanyagból, szépek a varrások, jó a tapintási érzet.

A gyönyörködtető gusztálás után jöhet az alaposabb megismerkedés. Észreveszem, hogy a kipróbált példányban sikerült megvalósítani egy bravúrt: szürke színe miatt műanyaghatású az a valódi fa… Én nem ezt választanám. Műszerfal? Elég nagytermetű vagyok, és minden autóban magasra állított üléssel, mélyre leengedett kormánnyal vezetek, ezért nálam bejön az i-Cockpit. Más testalkatú pilótának épp takarhatja a műszereket a volán karimája – kizáró körülmény lehet, ezt még a próbaút előtt tisztázni kell a kereskedő szalonjában. Az 508 SW nem mindenki autója, nem is akar az lenni! Poggyásztér? Számszerűleg bőséges az 530/1780 literével, de aligha meglepő, hogy ilyen formájú karosszériában nem lehet magas.

Literben mérve mind alaphelyzetben, mind lehajtott ülésekkel patent a poggyásztér, de alacsony a nyílása

Táskák, bőröndök tömegével férnek el benne, de ha valakinek terjedelmesebb szállítanivalója van, például sporteszközök, könnyen lehet, hogy inkább egy Rifter az ő esete. Vannak kezelési sajátosságok is. Noha meghintették gombokkal a volánt, a tempomat egy alul kiálló szatellitnek engedelmeskedik. A nagy monitor alatt kapcsolósor csillog látványosan, de azért lehet bolyongani a menükben, mire minden funkciót belő magának az ember. Ez persze nem baj, hiszen a saját kocsijában majd csak kiismeri magát valaki, de márkaváltás után kellhet némi átszokási idő.

A felszereltségről csak röviden: minden vezetőtámogató rendszer megvan az 508 SW-ben, ami szokásos és elvárható ebben a kategóriában, az adaptív sebességszabályozótól az automatikus parkolósegédig. Nagyon szívesen kipróbáltam volna a gyalogosokat és állatokat 200 méteres távolságból, tehát a fényszórókkal bevilágított területnél jóval messzebbről megmutató Night Vision éjjellátót, de erre sajnos nem adott lehetőséget a bemutató programja. Fényes nappal, az autózásnak kedvező időjárásban viszont annál jobban meg lehetett ismerni az 508 SW viselkedését. Nagyon tetszett a kis volán és a precíz kormányérzés, élvezetté teszi a kanyargást. Feszes, de nem rázós a rugózás, fekvőrendőrön sem üt nagyot. Bőven elég izmos a motor, simán dolgozik az automatizált váltó. A kis ablakfelületek miatt nem bánja az ember, hogy sávasszisztens segíti, és bizony elég széles az A-oszlop, nagy a holttere. Összességében a vezethetőségével is belopta magát a szívembe az autó, s bizonyára mások is így lesznek vele.

Összegzés
Más, mint a többi, de ugyanazt a magas nívót hozza. Nem az a kimondottan pakkos haszonkombi, inkább az érzelmekre hat, meg lehet szeretni, és határozottan kiemelkedik a tömegből. Mint ilyen, üdítő jelenség.

Peugeot 508 SW PureTech 180
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 133 kW (180 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 250 Nm 1650/perc
Hossz./szél./mag.: 4790/1859/1420 mm
Tengelytáv: 2793 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1460/567 kg
Csomagtér: 530/1780 liter
Üzemanyagtank: 62 liter
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,0 s
Max. sebesség: 225 km/h
Fogyasztás (város/országút/vegyes): 7,1/4,4/5,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 125 g/km
Alapár: 2019 első negyedév