Szigorú szamuráj

2015. december 28. (hétfő) Balogh Bence

V8-as szívómotorjával kuriózumnak számít a Lexus nagyobbik sportlimuzinja, a GS F, amelyet a Jarama versenypályán próbáltunk ki.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Hogyan lehet átformálni egy márka imidzsét? Meggyőző modellekkel. Miután a Toyota a Lexus bevezetésével igyekezett a maximumot nyújtani a prémiumkategóriában, megelégelte, hogy a hivatalnokok és a nyugdíjasok kedvenceként tartják számon, és elkezdett nyitni a sportosság felé.


Versenypályán értelmet nyernek a váltófülek. Elbírna még egy kis oldaltartást az első ülés, amúgy minden patent Versenypályán értelmet nyernek a váltófülek. Elbírna még egy kis oldaltartást az első ülés, amúgy minden patent
Menetelésük csúcspontja az LFA szupersportautó volt, melynek minden példányán ijesztő összeget buktak, mégis mindegyiket úgy engedték útjára a gyárból, mint a gyermeküket életük első tanítási
napján. A befektetés minden egyes jent megért, hiszen azóta már másként nézünk az L betűre. Ha már az ABC-nél tartunk, a japánok az F betűt választották az izgalmas modellek megkülönböztetésére, és ha hozzácsapják egyik modellcsaládjuk nevéhez, tudjuk, hogy nem csak üres ígéretekkel hitegetnek.
Takarékos a fejlett V8-as, ami atmoszférikus rendszerével unikum Takarékos a fejlett V8-as, ami atmoszférikus rendszerével unikum

Negyedik sportmodelljük a felső-középkategóriás GS-re épül, és már a puszta kinézetével is szokatlan élményeket ígér. Nem véletlenül, hiszen a mérnököknek komoly kihívás lehetett versenypályán is ütőképes autót faragni egy eredetileg 1,8 tonnánál is nehezebb luxusautóból. A GS mégis jó kiindulási alap, hiszen a negyedik, 2011 nyarán bemutatott generáció lapos karosszériájából a magasszintű passzív biztonság ellenére jó a kilátás, nagyok az ablakfelületek, alacsony a műszerfal, kevésbé érzi magát elszigetelve a sofőr a külvilágtól, mint a korábbi modellekben. Olyan konkurensek mellett, mint a BMW M5-ös, a Mercedes-Benz E 63 AMG és az Audi RS 6-os, minden technikai tudásukra szükség volt, és nem is fukarkodtak vele.

Havonta 200 db GS F készül, itthon évi 10 példány eladását tervezik Havonta 200 db GS F készül, itthon évi 10 példány eladását tervezik

Szokásukhoz híven még egy kis különcködésre is futotta: miközben mindhárom ellenfél V8-as turbómotort használ, ok V8-as szívómotort építettek be, és nem egy már bevált beszállítótól vettek hozzá váltót, hanem saját nyolcfokozatú automatikus szerkezetükkel oldották meg a feladatot. Mivel az alapkoncepció szerint a GS F egy luxusautó, amellyel akár versenypályára is mehetünk, mindennapi használatban nem árt, ha takarékos. A megoldás szintén házon belülről érkezett, normál tempónál a V8-as átvált a hibridekből ismert Atkinson-ciklusra, dinamikus autózás közben viszont már Otto-motorként működik. A jobb hatásfok érdekében a belső alkatrészek tömegét csökkentették, kovácsolt hajtókarokat, titánszelepeket alkalmaztak, a villanymotorral működtetett VVT-iE változó szelepvezérlést a 7100-as fordulaton leadott 477 lóerős teljesítményhez, valamint a 4800-5600 között elérhető 530 Nm nyomatékhoz hangolták. Az innovatív megoldások mellett megtartották a hátsókerékhajtást. A jobb tapadás érdekében a hátsó tengelyre nyomatékvektor-szabályozású differenciálművet terveztek, ami számtalan paramétert figyelembe véve, két, elektronikusan működtetett kuplung segítségével osztja el a nyomatékot a kerekek között. Ráadásul a hajtáslánc és a differenciálmű hangolását egy-egy üzemmódkapcsolóval igényeink szerint szabályozhatjuk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Volt lehetőségünk városi, országúti és autópályás körülmények között is vezetni a csúcs GS-t útban a Jarama versenypálya felé, ahol pilóták segítségével hozhattuk ki belőle a lehető legtöbbet, fokozatosan egyre durvább állásba kapcsolva és a valóságtól egyre jobban elszakítva az autót. Precíz kezelhetősége, izgalmasan morajló – különféle akusztikai trükkökkel felerősített – hangja és bőséges teljesítménye közúton és a rázókövek között is meggyőzött róla, hogy a Lexusnál ismét nagyszerű munkát végeztek, a GS F tömegét és méreteit meghazudtolóan kezes és hosszas pályázást is rendületlenül bíró műszaki csemege, mégis inkább egy jól felkészített luxusautó, mintsem a pályanapok ördöge. Egy M5-ös, egy AMG vagy egy RS intenzívebb élményt nyújt, mégis van létjogosultsága a Lexusnak, hiszen japánként egészen más erényekkel vívja ki a tiszteletünket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEXUS GS F
Összlökettérfogat: 4969 cm3
Hengerek/szelepek: V8/32
Max. teljesítmény: 351 kW (477 LE) 7100/perc
Max. nyomaték: 530 Nm 4800-5600/perc

Hossz./szél./mag.: 4915/1845/1440 mm
Tengelytáv: 2850 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1865/455 kg
Csomagtér: 520 l
Üzemanyagtank: 66 l
Gyorsulás 0100
km/h: 4,6 s
Max. sebesség: 270 km/h
Átlagfogyasztás: 16,6/8,1/11,2 l/100 km
CO2 kibocsátás: 260 g/km

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Szigorú szamuráj

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér