Nos, az autóval eltöltött kétnapos ismerkedés után elárulhatom, hogy drasztikus designsokktól nem kell tartani. A B-osztály ugyan kissé „busafejű”, ami az elnyújtott, furcsán emelkedő motorháztető eredménye, de az összkép ettől eltekintve egészen gusztusos. Aki pedig a praktikumot fontosabbnak tartja holmi ízlésvitánál, annál előkelő helyet foglalhat el a Mercedes.

Kérdés persze, ha a racionalitás oldaláról közelítjük meg a témát, hogy megér-e egy kompakt egyterű – prémiumszint ide vagy oda – alaphangon 7,1 milliót. Vélhetően a vaskosabb pénztárcájú családoknak igen, pláne úgy, hogy az új generáció az előző széria raktárkészleten maradt darabjainál olcsóbban érhető el.

Aki beül, azt megnyeri magának a Mercedes

Ha netán a külsővel hadilábon állnánk, a belső maga lesz a megnyugvás. A forma, a felhasznált anyagok mind-mind a kellemes atmoszférát fokozzák, a kapcsolók határozott ellenállása és a precíz összeszerelés az átlagosnál magasabb kategóriába röpít – ahogy az a vételár alapján el is várható! A kormány jó fogású, különösen a méhsejt alakú, grafit szürke középkonzoli betétek mutatósak, az összkép fiatalos, de elegáns.

Ízléses és praktikus a belső kialakítása, a központi monitor szép részlet Ízléses és praktikus a belső kialakítása, a központi monitor szép részlet

A férőhelyek tágasak, a második sorban a lábtér mérete nemcsak az E-, hanem az S-osztályét is felülmúlja! Az Easy-Vario-Plus (212 500 Ft) csomaghoz a sínen tologatható második sori ülések és az állítható támlák mellett plusz 12 voltos csatlakozó, dönthető anyósülés, hátsó pohártartós kartámasz és állítható csomagtérpadló is dukál. Utóbbi praktikus, mert a poggyászt nem kell túl mélyre behelyezni vagy onnan kiemelni, ráadásul ülésdöntéskor a padlóbetét révén sík felületet nyerünk. A biztonsági és kényelmi arzenál abszolút prémiumszintű, csak néhány csemege a teljesség igénye nélkül: holttérfigyelő, adaptív távfény, bi-xenon fényszóró, elektromos rögzítőfék, sebességhatároló, tolatókamera, sávtartó. Az aktív parkolóasszisztens (253 750 Ft) 36 km/óra alatt haladva, indexhasználat mellett felismeri az úttal párhuzamos, megfelelő méretű helyet, amelyre képes önállóan bekormányozni az autót.

Motorpaletta: négy hengeres, turbós egységek

A B-osztályban debütál a Mercedes legújabb, 1,6-os, turbófeltöltéses benzines aggregátja, mely kétféle teljesítményszinttel, 122 vagy 156 lóerővel érhető el. Előbbi változat teljesítménye gyakorlatilag azt a szintet képviseli, amit egy hasonló lökettérfogatú szívómotoré, ráadásul produktuma a turbó dacára is kissé vérszegény. Kihúzatva a hangja megnő, nagyobb tempónál érezni, hogy bizony nehezen lódítja meg a jókora kasztnit. A 494 000 forinttal drágább, 156 lóerős 1,6-os sokkal meggyőzőbb, 250 Nm-es nyomatéka dinamikai téren jelentős többletet biztosít. Ezzel a motorral szó sincs erőlködésről, a diktálható tempó korrekt, a végsebesség 30 km/órával nagyobb.

Sínen csúsztatható ülés, állítható dőlésszögű háttámla Sínen csúsztatható ülés, állítható dőlésszögű háttámla

A szintén új 1,8-as dízelek közül bármelyik nyugodt szívvel ajánlható, a gyengébb, 109 lóerős például kifejezetten harmonikus párost alkot az automatikus váltóval. A hétfokozatú, dupla tengelykapcsolós váltó remek ütemben, átlagos fel- és visszaváltási gyorsasággal kapcsolgat. A gázolajos alacsony fordulattól (1400/perctől) ébredő nyomatéka kárpótol a benzinesekhez képest szerényebb számú ménesért. A dízelek hangja közvetlenül az indítás után is nagyon csendes, a kabinba nem jutnak be zavaró vibrációk, gyorsításnál sem kell tartani tolakodó kerregéstől. A 200 CDI 136 lóerős, 300 Nm-es nyomatéka tiszteletet parancsoló, a hozzá kapcsolt hatfokozatú váltó precíz darab, talán a kulisszautak lehetnének hajszállal rövidebbek. Aki némi vezetési élményre vágyik és hajlandó feláldozni valamennyit a rugózási komfortból, az a Night csomagra fizessen be! A feszesebb futómű kanyarokban nyújt magabiztosabb viselkedést, a kipróbált változat direktkormányzása sokat javít a szervorendszer közvetlenségén, míg a 18 colos felnik, a sportosabb fazonú hűtőmaszk, a xenonlámpák, a sötétített üvegek és az egyedi belső díszítések a megjelenésnek tesznek jót.

Kombis és egyterűs géneket egyesít a B-osztályos Mercedes. A hátsó küszöb magassága 538 mm Kombis és egyterűs géneket egyesít a B-osztályos Mercedes. A hátsó küszöb magassága 538 mm

Made in Hungary

Az új B-osztály jelenleg a németországi Rastattban készül, azonban 2012 első negyedévétől kezdve a kecskeméti üzem is bekapcsolódik a termelésbe. Jelenleg korlátozott számú tesztautó összeszerelése, a termelési lépcsők optimalizálása folyik. A hazai Mercedes-gyár alkalmazotti létszáma év végére elérheti a kétezer főt, a végső fázisban pedig akár 500-zal is nőhet a dolgozók száma. A Mercedes jelenlegi kéttagú kompaktkínálatát (A- és B-osztály) a közeljövőben négytagúra bővítik, a B-osztályon kívül pedig egy egyelőre ismeretlen típust is itthon fognak gyártani. Az alkatrész-beszállításban és a kész autók elszállításában játszik fontos szerepet, hogy elkészült a gyárat a Cegléd-Szeged vasútvonallal összekötő, 906 méteres sínpálya.


Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!