Sportkupé. A Seat is ennek próbálja eladni háromajtós kompaktautóját, és annyiból igaza is lehet, hogy azért elég sokat változtattak a karosszérián. Nem egyszerűen eltüntették a hátsó ajtókat, ahogy például a Golfnál történt, de 35 mm-rel rövidítették a tengelytávolságot, megváltoztatták az oldalablak vonalát, 19 fokkal laposabb szögben áll a hátsó szélvédő, és a C-oszlopnál oldalanként
25 mm-rel szűkebbre húzták az oldalfalakat is.

Az eredmény egy még inkább sportos forma, amely kapcsán a legtöbbet egyébként a külső tükörről beszéltek – milyen fontos az alsó légáram-leválasztó perem, meg hogy úgy helyezték azt el, hogy minden helyzetben jó hátralátást biztosít. Azért a rendelkezésre álló autókban ott figyelt a holttérsegéd is…

Változatlan műszerfal, s a vezetési élmény is maradt Változatlan műszerfal, s a vezetési élmény is maradt

Hajszállal olcsóbb lesz az ötajtósnál

Egy 2,0 literes, 150 lóerős dízelmotorral felszerelt példányt sikerült kipróbálni. Nem tudni miért, de nekem és társamnak is sikerült többször is lefullasztani a motort, mire azt írta a multifunkciós kijelző, tessék kulccsal újraindítani az erőforrást. Mire azonban a kulcshoz nyúlt a sofőr, a motorleállító beindította a TDI-t, így sikerült is rögtön leállítani azt. Talán ezzel is a DSG-váltó felé próbálják terelni a vásárlókat? Pedig kár lemondani a hatfokozatú kézi váltóról, könnyen kapcsolható, jó kiosztásúak a fokozatok, egy kis gyakorlás után nekünk is könnyen ment az indulás.

A csomagtér változatlan méretű, de a hátsó ülés térkínálata szűkebb A csomagtér változatlan méretű, de a hátsó ülés térkínálata szűkebb

A sportosabb forma, a szűkebb és nehezebben megközelíthető hátsó sor kivételével egyébként semmi nem utal a sportkocsiságra, hazánkban a háromajtósnál is széria lesz a Comfort futómű, ami illik az autó karakteréhez – kényelmesen határozott a rugózás.

Mosolyog a fotómodell, pedig nincs könnyű dolga Mosolyog a fotómodell, pedig nincs könnyű dolga

A háromajtós Seat Leon ugyanazokkal a motorokkal és felszereltségekkel lesz elérhető, mint az ötajtós, de hozzánk csak ősszel érkezik. Ennek megfelelően még nincs vételára sem az újdonságnak, de a forgalmazó képviselőjének elmondása szerint nagyjából 100 000 forinttal lesz olcsóbb az SC az ötajtós azonos változatánál.

Sportosabb a megjelenés az ötajtósnál, a hátsó ablakok nem nyithatók Sportosabb a megjelenés az ötajtósnál, a hátsó ablakok nem nyithatók

Seat Leon SC 2.0 TDI
Összlökettérfogat: 1968 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 3500-4000/perc
Max. nyomaték: 320 Nm 1750-3000/perc

Hossz./szél./mag.: 4228/1810/1446 mm
Tengelytáv: 2601 mm
Tömeg/teherbírás: 1285/515 kg
Csomagtér: 380 l
Üzemanyagtank: 50 l
0-100 km/h: 8,3 s
Max. sebesség: 215 km/h
Város/országút/vegyes: 5,0/3,6/4,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 106 g/km
Alapár: szeptembertől

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!