Új a hűtőrács krómlamelláinak osztása, s immár a tükörházban is van irányjelző Új a hűtőrács krómlamelláinak osztása, s immár a tükörházban is van irányjelző

Ha az európai vásárlói trendeket nézzük, tulajdonképpen szerencse, hogy a Subarunak van egy remek dízelmotorja, hiszen a most bemutatott harmadik generációs benzines boxermotor aligha lesz favorit kontinensünkön.

Nincs mese, a hobbiterepjárók kategóriájában mifelénk a gazdaságosabb gázolajosokat preferálják, ami a kedvezőbb fogyasztást, a nagyobb hatótávot és a jobb értéktartást figyelembe véve nem is meglepő. További „ellenérv”, hogy a most debütált erőforráshoz csupán ötfokozatú manuális sebességváltót társít a gyár, az opciós automata pedig ódivatú, négy fokozatú szerkezet…

Két új szín és átrajzolt felnidesign jelent meg a palettán. A Foresternél nincs meredek övvonal, így a körkilátás örvendetesen jó Két új szín és átrajzolt felnidesign jelent meg a palettán. A Foresternél nincs meredek övvonal, így a körkilátás örvendetesen jó

Talán éppen ezért gondolta úgy a márka európai központja, hogy a Magyarországra irányított (!) globális menetpróbára tucatnyi újságírót hív meg Amerikából. Az olcsó üzemanyag okán odaát a benzinesek viszik a piacot, így a Forester vadonat új boxermotorjának hírét és a megszerzett tapasztalatokat nagy elánnal viszik majd haza az Atlanti-óceán túlpartjára.

Talán a CVT-váltóval lesz majd a legjobb

Nekilódulva a számomra ismerős Pest és Nógrád megyei tesztútvonalnak, amiatt már nem is morgolódok, hogy a 2011-es Foresterben sincs komfortindex – a feljesztőmérnökök ezt a rémesen egyszerű, ám annál kényelmesebb megoldást egészen egyszerűen figyelmen kívül hagyják, hiszen egyetlen Subaru modell sem vonultatja fel. Ettől eltekintve pofás és ügyes masinával van dolgom: a vezetési pozíció makulátlan, a körkilátás szokatlanul nagyvonalú, s a mostantól kék-vörös-fehér fényekkel kombináló főműszerekre is jóleső érzés ránézni.

A központi műszerek krómkarimát és új megvilágítást kaptak. Az áttekinthetőség dicséretes A központi műszerek krómkarimát és új megvilágítást kaptak. Az áttekinthetőség dicséretes

Az elődjéhez képest változatlan teljesítményű (150 LE), ám mintegy 10%-kal gazdaságosabb benzinmotor fürgén szedi a lábát az országúti szakaszokon, ebben nagy szerepe van a rövid fokozatáttételű manuális váltónak. Ugyanezen egység azonban autópályán már nem igazán harmonikus, hiszen 130 km/órás sebességnél már csaknem 4000-es fordulatra kényszerül a főtengely. Sztrádatempónál a négyfokozatú automata mutatkozik jobb feladatmegoldónak, ugyanis a fordulatszám alig kúszik 3000 fölé. Az erőátvitel-kínálat területén némi reménysugár lehet a műszaki arzenálhoz később csatlakozó fokozatmentes (CVT) sebességváltó – emlékeztetőül érdemes megjegyezni, hogy a 2,0 literes boxerdízelhez egy príma hatfokozatú manuális szerkezet csatlakozik.

Külső és belső finomítások a sikerért

A 2011-es modellévben megjelenő Forester karakteresebb hűtőráccsal, tükörházakba költöztetett indexekkel, míg az utastérben kétzónás klímával és módosított audioegységgel lép piacra. Az importőr márciusra ígért konkrétumot a várható vételárról, ám annyi információt azért sikerült kicsikarnunk, hogy a benzines belépőmodell árát a jelenlegi szinten (2.0 Trend, 7 340 000 Ft) kívánják tartani. Hogy ebből mi valósul meg, az a jövő zenéje, ami azonban biztosnak tűnik, az a dízelmotoros Forester mifelénk indokoltabb, s ezáltal nagyobb létjogosultsága. Még akkor is, ha a magasabb induló felszereltséggel (Active) együtt 1,2 millióval drágább a benzinesnél…

A poggyásztér alaphelyzetben 450 literes, bővítéssel pedig 1660 literesre tornázható fel A poggyásztér alaphelyzetben 450 literes, bővítéssel pedig 1660 literesre tornázható fel