Szembeötlő módon újult meg a harmadik generációs Octavia, legalábbis az áttervezett fényszórókról egyértelműen felismerni. Azt nem állítanám, hogy ezek a korábbi Mercedes-Benz E-osztályra (W212), vagy éppen Lexus GS-re (S190) hajazó osztott lámpák szebbé varázsolnák, de annyi szent, hogy nem csupán a leköszönő Octaviától, hanem a kistestvér Rapidtól és a nagytestvér Superbtől is markánsan különbözik. A burák mögül pedig akár full LEDes technika is szórhatja a fényt, már amennyiben a kliens hajlandó megfizetni. Hátul már kevésbé látványos a lámpatestek változása, melyekben szintén fénydiódák világíthatnak. Észrevétlenül módosítottak még a lökhárítókon, így az ötajtós ferdehátú Octavia 11, míg a kombi 8 mm-rel hosszabb, a hátsó nyomtáv pedig motorváltozattól függően 20-30 mm-rel szélesebb.

Klasszikus stílus, modern infotainment rendszerrel. A navigáció az aktuális forgalmi infók alapján újratervezheti az útvonalat, de baleset vagy műszaki hiba esetén automatikus segélyhívásra is képes

Máskülönben az Octavia pontosan olyan jó maradt, mint amilyen volt: rendkívül tágas és praktikus, egyértelműen kezelhető és kellemesen vezethető autó. Időközben viszont egy rakás új funkciót elsajátított a testvérmodell VW Golftól és Audi A3-astól. Ezek a gyalogosfelismeréssel kiegészített városi koccanásgátló, a holttérfigyelés, a tolatáskor az autó mögötti forgalmat figyelő és veszély/akadály esetén automatikusan vészfékező funkció, a vontatmányasszisztens és az ütközésre felkészítő rendszer – utóbbi a radarokkal együttműködve figyeli a kocsi előtt haladó forgalmat, és balesetveszély esetén bezárja a napfénytetőt, illetve megfeszíti a vezető és az első utas biztonsági övét.

Az alapítókról elnevezett Laurin&Klement csúcskivitelhez barna színű, bőr/alcantara ülések dukálnak. Opcióként az elsők és a hátsók is fűthetők, akárcsak a kormánykerék. A térkínálatra nem lehet panasz

A négyféle új infotainment rendszer közül a 9,2 colos, kézközelítésre is reagáló, 1280×640 pixeles felbontású érintőképernyővel felvértezett Columbus fejegység jelenti a csúcsot. Elég kontrasztosan mutat a klasszikus stílusú műszeregység mellett, de a lényeg, hogy „vágja” a legfrissebb funkciókat, mint az Android Auto, az Apple CarPlay, a MirrorLink és a SmartGate. Ezenkívül 64 GB-os memóriakártyával bővíthető és LTE nagysebességű (max. 150 Mbit/sec letöltési sebesség) mobilinternet modulon keresztül akár nyolc eszköz számára képes Wi-Fi hotspotot biztosítani. A Škoda Connect szolgáltatás előfizetésével ránézhetünk az aktuális hírekre és időjárásra, a közelben található szabad parkolóhelyekre és a benzinkutak áraira, míg a navigációnál a Google Earth és StreetView opció is használható. Az okostelefonra letölthető Škoda Appot használva távolról is lekérdezhetünk bizonyos információkat az autóról, például, hogy lekapcsoltuk-e a fényszórót, bezártuk-e az ajtókat/ablakokat, mennyi üzemanyag van a tankban. Továbbá a tulajdonost odavezetheti a kocsi parkolóhelyére, a nagy tömegben pedig hang- és fényjelzés aktiválásával segíthet megtalálni.

A csomagtartóba hálórendszer és különféle rögzítőelemek kérhetők

Szóval modern autóhoz híven a megújult Octavia alaposan kikupálta magát, de van egy olyan érzésem, hogy itt a magyar (vagy kelet-európai) rögvalóságban az ügyfelek többsége továbbra is a hagyományos értékei miatt voksol majd rá, mint a kategória átlagánál jóval tágasabb utastér és a ferdehátú 590, illetve a kombi 610 literes csomagtartója. Persze ne menjünk el szó nélkül a Škodákra jellemző „egyszerűen nagyszerű” részletmegoldások mellett sem, melyek közül újdonságnak számít a hátsó utasok két USB-aljzata és 230 voltos csatlakozója a középalagút végén, az üdítős palack egykezes nyitását elősegítő italtartó és a kombi poggyászterében a kivehető LED-es, mágnesesen is rögzíthető elemlámpa.

Magasabb felszereltségnél széria, amúgy extra a C-motívumos hátsó LED-világítás

A menetpróbán a 150 lóerős 1.4 TSI benzines és a 184 lovas 2.0 TDI dízel kivitelt vezettük. Előbbi rendkívül csendes és kifinomult, már alulról is megnyerően húz és rugalmas, lendületesen gyorsítja az Octaviát. Utóbbi sem éppen zajos, combos nyomatékára minden helyzetben számíthatunk, miközben szemtelenül takarékos tud lenni, kellemes utazóautóvá avatva a Škodát. A manuális váltó finoman és pontosan kapcsolható, a duplakuplungos automata pedig jó ritmusban és lágyan cserélgeti az áttételeket. Végeredményben az Octavia vezetése egy dolgot leszámítva maradt a régiben: a menetdinamika-szabályzó immár a lengéscsillapításra is hatással lehet, így a lágyan komfortostól a sportosan feszesig a pillanatnyi elvárásunk szerint állítható.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!