Kevés az ennyire sikeres facelift, ami még egy laikus szemlélőnek is rögtön feltűnik. A Focus komolyan átalakult, de generációváltásról szó sincs. Megkapta a legújabb márkaarculathoz illeszkedő frontkialakítást, kecsesebb lett a fara, új, 1,5-ös benzines és dízel motorcsalád debütált a típusban, valamint itt a fejlett SYNC 2-es multimédiás fejegység.

Az új középkonzolnak hála, modern és áttekinthető a Focus pultja. A SYNC 2-es fejegység kezelése gyerekjáték Az új középkonzolnak hála, modern és áttekinthető a Focus pultja. A SYNC 2-es fejegység kezelése gyerekjáték

A Focus kabinja a kategória legcsendesebbje

A Ford komolyan ráfeküdt az utastér zajszigetelésének javítására. A kellemetlen hangokat oly mértékben sikerült a kabinon kívül tartani, hogy jelenleg a Focus számít méretosztálya legcsendesebbjének. Vastagabb oldalablakokat, kárpitokat használtak, hangelnyelő anyagot
helyeztek a csomagtérajtó köré, átdolgozták a szellőzőrendszert, a külső tükrök rögzítését, valamint a kerékjárati ívek burkolatát. A jobb vezethetőség érdekében javítottak a futómű geometriáján is, az alsó lengőkar gumibakja például 20%-kal merevebb, mint a korábbi. Az új kanyarban kisebb holtjátékot enged meg. Az első perselyek immár kiszélesedő peremmel készülnek, amik rásimulnak a kerékagyra, valamint a futómű bekötési pontjaira, ami mérsékli a csatlakozó elemek mozgását. Emellett növelték a kasztni merevségét, vastagabbak a futómű-rögzítési pontok, erősebb ívhegesztéseket varrtak.

A belső tér mérete nem változott, de a kabin sokkal csendesebb lett A belső tér mérete nem változott, de a kabin sokkal csendesebb lett

A gyakorlatban mindezen fejlesztések vissza is köszönnek, a fülke menet közben mondhatni extrémen csendes, a kabin zajszigetelése a felső kategóriás limuzinok nívóját képviseli. Elődjéhez képest az új kompakt Fordot direktebb kormányzás és jobb kanyartulajdonságok jellemzik, ráadásul utóbbi nem ment a komfort rovására. A sofőr pontosabb visszajelzésekkel és finomabb mozdulatokkal terelheti autóját, a keresztbordák sem jelentenek kihívást. Az új, már a megcsúszás előtt közbeavatkozó elektronikus menetstabilizáló remekül működik. A kényelmet és a biztonságot tovább fokozza az adaptív tempomat (210 000 Ft), a városi koccanásgátló (75 000 Ft), az új parkolóasszisztens (110 000–120 000 Ft), az intelligens bi-xenon fényszóró (285 000–315 000 Ft) és a holttérfigyelő rendszer (160 000–225 000 Ft).

Az ötajtós raktere defektjavítóval 363, míg pótkerékkel 277 literes Az ötajtós raktere defektjavítóval 363, míg pótkerékkel 277 literes

Életteli 1,5-ös EcoBoost és SYNC 2-es fejegység

A menetpróbán az új 1,5-ösök közül a 182 lóerős EcoBoost benzinest próbáltuk. Utóbbi az 1,6-os turbósokat váltja, és 150 vagy 182 lóerővel érhető el. A combosabb aggregát maximális forgatónyomatéka 240 Nm – ugyanennyi a 150-esé is, viszont 4000 helyett itt 5000-es fordulatszámig aknázható ki az erőfolyam. Az integrált kipufogócsonknak hála a blokk gyorsabban eléri üzemi hőfokát, ami jótékony hatással van a fogyasztásra és a nyomatékleadásra. Az új EcoBoost a turbófeltöltésen kívül nagy nyomású, közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, kettős, független változó szelepvezérléssel is rendelkezik. A gyakorlatban 1600-as fordulattól jól terhelhető az 1,5-ös, 1800 környékén pedig már határozottan húz, az állórajtos 100-as futamot 8,7 másodperc alatt teljesíti, végsebessége 224 km/óra. A hatgangos váltó precíz darab, felárért pedig a közeljövőben automatikus szerkezettel is konfigurálható lesz. Az 1,5-ös TDCi-k fokozatosan váltják a korábbi, szintén 1,6 literes gázolajosokat. Teljesítményrepertoárjuk 95, 105 vagy 120 lóerős darabokból áll.

A kombi fara is frissebbé vált, módosultak a hátsó lámpák, valamint új metálszínek rendelhetők A kombi fara is frissebbé vált, módosultak a hátsó lámpák, valamint új metálszínek rendelhetők

A fülke mérete nem, viszont a középkonzol drasztikusan átalakult. Röviden úgy lehetne összefoglalni, hogy a SYNC 2-es fejegység (225 000–270 000 Ft) megjelenésével kevesebb gomb, nagyobb képernyő és esztétikusabb, könnyedebb áttekinthetőség jellemzi a pultot. A multimédiás fejegység négy főmenüje között (telefon, navigáció, rádió, szellőzés) könnyű kiigazodni, a kezelés magától értetődő. A mobil vezeték nélküli csatlakoztatása gyors, a navigáció jobban leolvasható, vannak sávinformációs utasítások, sőt, akár osztott képernyős megjelenítés is beállítható. A Focus az elmúlt évek értékesítési adatait vizsgálva a világ legkeresettebb típusa, a szép eredmény folytatására pedig minden esélye megvan a frissített, magasabb minőséget és új motorokat kínáló modellnek is. Az árak már ismertek, a hazai piaci bevezetés novemberben lesz. A széria 5 év/150 000 kilométeres garancia jelképes összegért, 50 000 forinttért 250 000 kilométeres limittel egészíthető ki.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!