Szebb Sportage, jobb Optima

2016. február 12. (péntek) Lővei Gergely

Egyszerre érkezik a kereskedésekbe a dél-koreai márka két fontos autója: a Sportage ott folytatja, ahol abbahagyta, az Optimából pár hónapon belül itt a kombi és a hibrid is.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Már az előző generációs modelleknél ráérzett a Kia arra, milyen formára vágynak a vásárlók, ezért az Optima nevű üzleti autónál alig, a Sportage nevű kompakt szabadidő-autónál kicsit könnyebben lehet észrevenni a generációváltást.


A Kia legöregebb típusa az 1993 óta piacon lévő Sportage, amely 2006 óta Európában, Zsolnán készül a helyi piac számára. Annyira jól fogyott egészen életciklusa végéig a harmadik generáció, hogy nem is nagyon kellett változtatni rajta. Maradt a karakteres C oszlop, a tigrisorr hűtőrács lejjebb csúszott, ráncos lett a motorháztető, hátul nézve mindenfelé vízszintes vonalakat lát az ember és combos sárvédőket. Mindezt „városi trendi outdoor színek” emelik ki, azaz a manapság szokásos szürke-fekete vonalon túlmutat a színválaszték.

Míg a sajtófotókon hatalmasnak tűnnek a kerekek, élőben látva az autót már helyére kerülnek az arányok. Pár centit növekedett az autó, leginkább a formaterv miatt – eddig is kellően tágas volt az utastér. Észrevehető változás az utastérben történt, ahol 7 vagy 8 colos érintőképernyő, jobb minőségű anyagok találhatóak, no meg olyan figyelmességek, mint az elektromos- és USB-csatlakozó a hátsó sor számára, kütyük töltésére. A karosszéria merevebb lett a több nagyszilárdságú acél és a ragasztás hosszának 14,7-ről 102 métere növelésével. Műszakilag fontos változás a vezetési segédek megjelenése, egyébként átfésülték a technikát, egy új motor van, az 1,6 literes benzines turbó. Az új Sportage 5 799 000 Ft-os indulóáron kapható, a kereskedésekben pedig már ki is próbálható.

Az Optima esetén azért fontos a generációváltás, mert mostantól kezdve sokkal szélesebb választékkal áll majd a vásárlók (jellemzően céges flotta) rendelkezésére. A megszokott lépcsős hátú karosszériával kezd, ennél kétszer is oda kell nézni, hogy az ember észrevegye a változást – szándékosan csak a részleteket változtatták meg a formatervezők. Az igazi nagy újdonságot majd a Genfi Autószalonon ismerjük meg, ekkor lesz először látható a kombi karosszéria, amely még a nyáron a kereskedésekbe kerül, ezzel egy újabb célcsoportnak válik érdekessé a középkategóriás autó: családosok szállítási igényeit (csak bedobjuk hátra a gyermekkocsit) is képes kielégíteni.

Meglepően tágas a belső tér, az ülés hátsó támlája (ha összerugdosná a gyermekülésben szállított csemete) könnyen takarítható kemény műanyag, aggódni nem kell, olyan nagy a lábtér, hogy még az én (1,9 méter magas vagyok) lában előtt is volt vagy 5 centi a támláig, pedig hozzám hasonló magasságú ember mögött ültem. A félig nyitható üvegtető különlegessége, hogy igazából a hátul ülőknek szól, ahhoz túlságosan hátul kezdődik, hogy az elöl helyet foglalók is élvezzék. Amúgy vezetőközpontú a műszerfal, 8,5 fokkal a vezető felé fordították a középkonzolt, és nem spóroltak a kapcsolókkal.

Amíg a forma állandósulni tűnik, új a karosszéria szerkezete, sokkal több a nagyszilárdságú acél, a ragasztás hosszát 21-ről 199 méterre növelték. Több a vezetési segéd, egyébként a motorokat csak átfésülték, a dízel 141 LE/340 Nm teljesítményű, a 2,0 literes szívó benzines 163 LE/196 Nm-t tud. Ezen kívül két erőforrás lesz, a GT-modellben egy 250 lóerős 2,0 literes turbó dolgozik majd 8 fokozatú, saját fejlesztésű automatikus váltóval.

A Chicagói Autószalonon bemutatták a hibrid változatot, rögtön két formában - közös vonás a 2,0 literes, 154 lóerős benzinmotor, 6 fokozatú automatikus váltóval. A normál hibridnél 52 lóerős villanymotor (193 LE rendszerteljesítmény) segít a hajtásban, a hálózatról tölthető hibridnél 68 lóerős a villanymotor és ennél 9,8 kWh kapacitású a lítium-ion polimer akkumulátor, amely 43 km megtételére elegendő energiát képes tárolni – 240 V-os hálózatról kevesebb, mint 3 órát tart a feltöltés -, és ezzel már jogosult a zöld rendszámra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


A márkakereskedésekben 6 599 000 Ft-os indulóáron lehet megtalálni az új Optimát, lépcsős hátú karosszériával és két motorral, a nyáron csatlakozik hozzá a kombi karosszéria illetve a hibrid hajtás – utóbbi kezdetben csak lépcsős hátú karosszériával, de 2017 első felében már kombiként is választható lesz. A nagy teljesítményű GT változat a nyár vége felé érkezik meg a szalonokba.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Szebb Sportage, jobb Optima

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Audi RS 7 Sportback, Suzuki Baleno, Porsche 718 Boxster S
  • Összevont teszt: Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
  • Teszt: Opel Astra ST 1.6 Biturbo CDTI és Insignia ST 1.6 CDTI, BMW 318d és 330i xDrive, Volvo XC90 T8, Honda SH300i
  • Tanácsadó: Felnijavítás
  • Használt: ©koda Fabia (1999-2007)
Autómotor Piactér