A Volvo XC70-essel (anno V70 Cross Country) és a Subaru Outbackkel kezdődött az emelt hasmagasságú, terepjárós köntösbe csomagolt kombik máig tartó divathulláma, az első mohikán az 1979-1987 között kínált AMC Eagle volt. Mára ott tartunk, hogy egyre több ilyen típust kínálnak a gyártók, többek között itt van a Peugeot 508 RXH, az Opel Insignia Country Tourer, no meg a VW Passat Alltrack. Utóbbi immáron a második generációjába lépett, s bár a koncepció változatlan (csak kombiként, 4×4-es hajtással és négyhengeres motorokkal), a kategória egyik legjobban sikerült példányáról van szó.

A minőség és a komfort is első rangú A minőség és a komfort is első rangú

A bázis Passathoz képest a részben fényezetlen sárvédőkről és a lökhárító hangsúlyos krómbajuszáról könnyen felismerhető az újdonság – a 2,75 cm-es futóműemelést szabad szemmel nem lehet észrevenni. Természetesen ebből az következik, hogy a Passat Alltrack továbbra sem dagonyázásra való, sokkal inkább arra, hogy a kedves vásárló biztonságban tegye meg az utat – legyen lovarda, vagy éppen sípálya a cél. A modellben a jól bevált Haldex-rendszerű összkerékhajtás dolgozik, vagyis alapesetben elöl hajt az autó, de amint tapadásvesztés lép fel, a nyomatékot villámgyorsan hátraküldi a vezérlés.

A különbségek: iránytűvel felvértezett off-road kijelző és „Alltrack” feliratos ülés A különbségek: iránytűvel felvértezett off-road kijelző és „Alltrack” feliratos ülés

Igencsak oda kell figyelnünk, ha a beltér árulkodó részleteit szeretnénk szemügyre venni, ugyanis csak az alumíniumbetétes pedálokon és az „Alltrack” feliratos üléseken látszik, hogy nem egy „mezei” Passattal van dolgunk. Illetve itt van a központi kijelző off-road információs ábrája, amely iránytűvel és dőlésszög-érzékelővel, valamint tengerszintmagasság-mérővel is rendelkezik – látványosnak látványos, de vajon lesz, aki ezt érdemben használja majd? Szintén a nüánsznyi különbségek közé sorolható, hogy az Alltrack csomagtere 11 literrel kisebb, mint a Varianté, de a 639 literes érték miatt aligha érheti kritika az újdonságot.

A lökhárítóban lévő két, lapított krómkeret csak kipufogó-imitáció A lökhárítóban lévő két, lapított krómkeret csak kipufogó-imitáció

A nemzetközi menetpróbán elsőként a 240 lóerős csúcsdízellel vezethettük a modellt: az már a Passat hazai tesztjénél nyilvánvalóvá vált, hogy ezzel a motorral a német autópályán tudja igazán kibontakoztatni képességeit az autó, és valóban, a sebességkorlátozástól mentes szakaszokon úgy képes tartani a 180 km/órás utazótempót, mintha az a világ legtermészetesebb dolga lenne. A 2,0 literes biturbó dízel egyébként az egyedüli Alltrack verzió, melynél hétgangos a DSG-váltó, a többi dízelnél (2.0 TDI 150 és 190 LE) és a 2,0 literes TSI-nél (ez a paletta egyetlen benzinese) hatfokozatú áll rendelkezésre. Érdekes volt a 2,0 literes, 220 lóerős benzines TSI-vel is próbakört futni: ugyan ez is nagyon erős és persze elképesztően halk, de a dízel 500 Nm-es nyomatékával nem tud versenyre kelni, miközben fogyasztása a gyakorlatban legalább 2,0 literrel több. Az viszont motorverziótól függetlenül igaz az Alltrackra, hogy vontatási képességei elismerésre méltók: az újdonság 2200 kg-ot húzhat, vagyis lakókocsi, lószállító, vagy akár egy kisebb jacht vontatása sem jelenthet problémát.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VW Passat Alltrack 2.0 BiTDI 4Motion DSG
Összlökettérfogat: 1968 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 biturbó dízel
Max. teljesítmény: 176 kW (240 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 500 Nm 1750-2500/perc

Hossz./szél./mag.: 4777/1832/1506 mm
Tengelytáv: 2789 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1582/1565 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1776/659 kg
Csomagtér: 639/1769 l
Üzemanyagtank: 66 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,4 s
Max. sebesség: 234 km/h
Átlagfogyasztás: 5,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 144 g/km

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!