Súlya van

2016. február 3. (szerda) Balogh Bence

Kistestvérétől örökölt formavilágával újra feltűnést kelt a legsikeresebb Lexus, az RX nevű SUV.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Talán még a Toyota sem számított rá, hogy lexusos nemzet leszünk, a prémiummárka piaci részesedése idén nálunk a harmadik legnagyobb Európában! Annyira szeretjük, hogy az új RX-ből néhány hónap alatt már 52 darab fogyott mindenféle reklámkampány nélkül. Vevőköre jellemzően hűséges, bizalommal ül át az új modellekbe, ami japán szemlélet szerint azt jelenti, nem ülhetünk a babérjainkon.


12,3 colos a központi kijelző, vezeték nélküli töltő is van mobilokhoz 12,3 colos a központi kijelző, vezeték nélküli töltő is van mobilokhoz
A negyedik generáció nem készült nagyobb újdonsággal, inkább a korábbit fejlesztették, tökéletesítették tovább. A Lexus mára elfogadta, hogy nem győzheti le német konkurenseit, azóta saját útját járva próbálja elcsábítani a nyugalomra vágyókat. Ehhez persze nem árt egy kis feltűnés. Origamiszerű formaterve az NX-szel debütált, az RX nagyobb karosszériája még alkalmasabb is a művészkedésre. Vékony a határ a bazári és a lenyűgöző között, de az RX élőben inkább vonzza, mintsem taszítja a tekintetet. Agresszív hűtőrácsa, lebegő C-oszlopa, oldalsó törésvonalai felismerhetővé teszik, és gondoskodnak róla, hogy ne felejtsük el többé.
Hátul is elektromosak az ülések Hátul is elektromosak az ülések

Ennek ellenére még mindig jobb érzés odabent lenni. Műszerfalán megismétlődnek a kívül látott, l’art pour l’art stíluselemek, most nem a praktikum, hanem az egyediség volt fontos, ami a prémiumkategóriában nem utolsó szempont. Kicsit keszekusza, de kifinomult a belső, a bőröktől a tetőkárpitig bármihez érünk, egy másik dimenzióban érezzük magunkat. Manapság, amikor már a kisautókban is elérhető csaknem minden friss fejlesztésű kényelmi és biztonsági extra, ilyen apróságok segítenek különbözni a többiektől. Ezt támogatják méretei is, mert nem lőttek túl a célon, visszafogottabb, mint a Volvo XC90-es vagy az Audi Q7-es. Sajnos ez nem látszik meg a súlyán! Bármelyiket választjuk, két tonna körüli tömeggel számolhatunk.

Sokkal látványosabb lett a megjelenés, pláne, ha F Sport külsőt is rendel az ügyfél Sokkal látványosabb lett a megjelenés, pláne, ha F Sport külsőt is rendel az ügyfél

Hasznára válik védjegynek számító hibrid rendszere is, melyet ismét V6-os benzinmotorral társítottak, az új RX igazi újdonsága mégis a 2,0 literes, négyhengeres, turbós benzinmotorja. Ilyesmitől eddig igyekeztek távol tartani magukat, de nem meglepő, hogy ezt a feladatot is becsülettel végezték el. Az újdonsült alapkivitel a nyugodt, relaxáló utazásra vágyóknak, nem a kanyarvadászoknak szól, kormányát hevesen kell tekerni szerpentinen, hatfokozatú automatikus váltója is nyúlós a dinamikus haladáshoz. Bár sem terhelésváltásnál, sem fékezésnél nem okoz zavart a tömege, pár száz kiló mínusszal biztosan élénkebb lenne a viselkedése. Jól hangszigetelt utasterében a 15 hangszórós Mark Levinson csúcshifit hallgatva mindez annyira nem is hiányzik, komfortos futóműve és puha ülése az őszes halántékú úriemberek álma. Utóbbi hiányában mi az F Sport csomagos hibridet kedveltük meg jobban. Még a szokást igénylő CVT-váltóval is összhangban van három motorja, nem csak ülése kagylósabb, közvetlenebb a kormányzása, szépen rajzolja az íveket, adaptív futóműve, aktív kanyarstabilizátora elemében van. Kisebb nyomatéka ellenére rugalmasabb, Sport+ üzemmódban megközelíti a német versenytársak elsöprő könnyedségét. Minden esélyünk megvan rá, hogy felzárkózzunk az európai második helyre, ugyanis az RX legjobb tudását legfőbb konkurenseinél akár milliókkal kedvezőbb áron nyújtja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Súlya van

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér