Június 10-én rendezik meg az Insignia Pikniket Budapesten a Kopaszi gáton, ahol a nagyközönség számára színes családi programokkal karöltve bemutatkozik a márka új csúcsmodellje. Az első példányok már Magyarországon vannak, és már rendelhető a típus a márkakereskedésekben.

Fotó: Lővei Gergely, Földes Attila

Az árlistát elnézve az a legfontosabb változás az új generációnál, hogy szerény felára van a felszereltségeknek (a névtelen alapon felül 150 000 Ft-ot kell fizetni az Edition-ért, a Dynamic szint további 400 000 Ft, és még 100 000 Ft megfizetésével érhető el a csúcs Innovation), igaz, rengeteg egyedi extra közül lehet választani, amelyek nem érhetőek el az összes szinten. Alapáron jár az ötajtós karosszéria az új generációnál, az egyedüli alternatíva a kombi (májustól gyártják), amelyért 200 000 Ft-ot kell fizetni.

Van néhány olyan változat, amely eleinte nem lesz elérhető, így a 2,0 literes, turbós benzinmotorral szerelt modellek gyártása májusban indul, de ugyanez elmondható még pár dízelváltozatról, de például a nem ecoTEC alap dízel (100 000 Ft megtakarítás) csak szeptembertől készül. Az alapmodellért 7 660 000 Ft-ot kérnek, ami 140 lóerős 1,5-ös benzines turbómotort jelent.

A hazai menetpróba alkalmával kellemes csalódást okozott a 110 lóerős, ecoTEC dízel, amely nemcsak csendes, de jól mozgatja a nagy méretű karosszériát. Az autópályán haladva egy 1,5-ös, 165 lóerős automata váltós példányt fotóztunk oda és vissza, megállást követően kiderült, hogy az automata benzines nem mindig tudott lépést tartani a papíron 50 lóerővel gyengébb, kézi váltós dízellel egy-egy gyorsítás alkalmával. A zajszintre jellemző, hogy az ablaktörlő susogása zavaróan hangos volt.

A 17 colos acélfelnikkel és normál (nincs elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás) futóművel rendelkező autóval a magyar mellékutakat is túl lehet élni, ez már nem feltétlenül mondható el a másodikként vezetett autóról, ami egy 2,0 literes turbómotoros példány volt 8 fokozatú automatikus váltóval – és 20 colos felnikkel. Ezzel már érdemes nagy ívben kerülni a kátyúkat, és jobban érezhetőek az úthibák, arról nem is beszélve, hogy autópályán nem az ablaktörlőt, hanem a gumik állandó zúgását halljuk.

A hosszú áttételezés miatt (130 km/h-nál épp csak 2000/perc a fordulatszám) a rugalmasság se olyan, amit egy 260 lóerős autótól remél az ember, hiszen a gázadást követően eltart egy darabig, amíg visszapakol a váltó és megindul az Insignia. Ekkor legalább remek motorhanggal vigasztalódhatunk…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!