A Renault bemutatja a Mégane Renault Sport extrém sportos változatát, amelynek “radikális” beállításait azon ügyfelek igényeire szabták, akik az autóban rejlő utolsó dinamikai tartalékot is szeretnék kihasználni. Az új modellt, amelyet teljesen a vezetés élményének szenteltek, speciális felszereltség és beállítások teszik egyedülállóvá.

A karosszéria és futómű erősítések csökkentették az oldaldőlést (-10%), és a gyorsítás közben és a fékezéskor fellépő bólintó mozgásokat is. A fejlesztések tovább javítják az úttartást és a kanyarstabilitást, melyek leginkább a módosított kialakítású első futóműnek köszönhetőek. Az alulkormányzottság csökkent, miközben a lengéscsillapítók, a rugók és a stabilizátorok módosításai még rámenősebb vezetési stílust engedélyeznek a standard Mégane Renault Sporthoz képest.

A független kormányzási tengelyvonalú első futómű rugóerői 25%-kal növekedtek 42 N/mm-re, eközben a kanyartulajdonságok javítása miatt a stabilizátor átmérőjét valamelyest csökkentették. A hátsó futómű rugóerőit jelentős mértékben, 77%-kal növelték, amely így keményebb lett az elsőnél a maga 44 N/mm-ével.

A elektronikus segédberendezéseket természetesen újrakalibrálták, így az ESP most már teljesen kiiktatható. Ugyanakkor a rendszer magától újraélesedik, amennyiben jelentős irányeltérést érzékel erős fékezés esetén. Ezt leszámítva a beavatkozási küszöb sokkal magasabbra került, és működése is kevésbé intenzív. Az első és hátsó Brembo féktárcsák vágott felületek kaptak, a jobb hűtés, az esős időben is tökéletes fékhatás és a rugózatlan tömegek csökkentése miatt.

Sokat dolgoztak a fékpedál útjának és érzékenységének javításán (a fejlesztéseket a Mégane Renault Sport is megkapja). A főfékhenger átmérője 23.8mm-ről 25.4mm-re nőtt, ami határozottabb pedálnyomáspontot eredményez. Az átlagon felüli lassítási képesség és a modellek használati körülményeinek ismeretében a tervezők a vészfékrásegítő rendszert kiiktatták, hogy a vezető a lehető legjobban kontrollálhassa a fékezés teljes folyamatát.

Az újfajta, 18 colos, sokküllős keréktárcsák kerekenként 1,5 kg rugózatlan tömegcsökkentést eredményeznek, amelyre a Dunlop SP Sport Maxx 235/40 R18-as gumijai kerültek, tökéletesen kiegészítve a sportalváz kiváló tulajdonságait. A Dunlop a Renault elképzeléseinek megfelelően egy különleges, szilika-bázisú keveréket fejlesztett ki, amely maximális hatékonyságot biztosít a valamennyi útfelületen. Extra erősségű középső magja javítja a nagy sebességről történő fékezés alatti stabilitást. A számtalan futófelületi profilblokk az erők egyenletes eloszlását biztosítják, optimális tapadást biztosítva ezáltal. Összességében ezen új tulajdonságok nemcsak a hatékony, hanem az élvezetes autózás garanciái is egyben.

Műszaki adatok

Homologizációs szám (3 ajtós): CM0M06 Motor F4R774 Típus: elöl, keresztben elhelyezve, 8°-ban hátradöntve Károsanyag kibocsátás: IF Euro4 Típus: 4 hengeres, soros Szelepek száma: 16 Kiegyenlítő tengely: nincs Blokk/Hengerfej anyaga: Öntött vas/Alumínium Hengerűrtartalom (cm3) 1998 Furat x Löket (mm) 82.7 x 93 Sűrítés: 9:1 Maximális teljesítmény (kW/LE): 165 (225) – 5500 1/min. Francia adóbesorolás: 14 Maximális forgatónyomaték (Nm): 300 – 3000rpm Befecskendezés típusa: multipoint Üzemanyag fajtája: 95 & 98RON Lendkerék: kétsúlyú lendkerék Katalizátorok: 1 primer katalizátor Vezérlés – hajtás: bordásékszíj – változó vezérlés: nem – változó szelepemelés: nem – szelepvezérlés: hidraulikus – szelepállítás: hidraulikus Elektronikus vezérlés: igen Befecskendezés: SAGEM 3000 szekvenciális multipoint Gyújtás: hengerenkénti Max. fordulatszám (1/min): 1-2. fok.: 6,950 3-6. fok.: 6,500 Kenőanyag fajtája: 5W40 – Olajpumpa a motorteknőben Erőátvitel Típus: ND0 000 Kézi váltó: 6-sebességes Automataváltó: nem Kipörgésgátló: igen (ASR) Sperr-diferenciálmű: nem Végáttétel: 14/57 Fokozatkiosztás és elméleti sebességek 1,000-es fordulatnál (km/h): – 1. 13/41 (9.07 km/h) – 2. 18/35 (14.71 km/h) – 3. 28/39 (20.54 km/h) – 4. 36/38 (27.1 km/h) – 5. 42/34 (35.33 km/h) – 6. 49/33 (42.45 km/h)

Új szervokormány

A Mégane Renault Sporthoz – csakúgy, mint az egész Mégane családhoz – egy új, elektromos szervokormányt fejlesztettek ki. A szerkezetben egy menetes, ún. ”cső a csőben” csúszósín köti össze a kormányoszlop két részét, a korábbi verzió rugalmas kialakításától eltérően. A megoldás jobb visszajelzést eredményez a kormány középállása körül, és az irányíthatóság is pontosabb lett az úttestről érkező apró jelzések felerősítésével. A ”16-os család” kalibrálását – az elnevezés a rásegítés mértékét jelöli – már e változtatások ismeretében végezték el. A szervokormányt érintő módosításokat az összes Mégane II-es modellnél is bevezetik, 2005. második negyedévétől kezdődően.

Különleges stílusjegyek a Mégane Trophy limitált széria részére

Az extrém sportos Mégane Trophy változat a technikai változtatásokon kívül, külső megjelenésében is eltér társaitól. Kívülről a különleges “Makaha-szürke” fényezés és grafit-metál keréktárcsái, míg belül új kárpitozás és szénszálas műanyag utánzatú betétek teszik egyedivé. Az exkluzivitásra a középkonzol alján egy sorszámozott plakett emlékeztet a limitált példányszámú modell sorszámával. A bőrbevonatú kormánykerék, a váltókar és környéke, valamint az ülések és a biztonsági övek varrata is kék színű. A Trophy különszéria felszereltsége megegyezik a Mégane Renault Sportéval, amelyhez pluszban még egy 4x40W-os CD-s rádió tartozik, 6 db-os, elöltöltős CD-tárral.

Egy páratlanul erős motor

Csakúgy, mint a Mégane Renault Sport esetében, a Trophy-t is az F4Rt 2.0 16 szelepes, turbófeltöltés motor hajtja, amelyet a Renault Motorfejlesztési Részlege és a Renault Sport Technologies közösen fejlesztettek ki. A négyhengeres 225LE-t (165kW) teljesít 5,500-as fordulaton, és 300Nm maximális forgatónyomatéka 3,000-es percenkénti főtengelyfordulaton ébred, amelynek 90%-a viszont 2,000 és 6,000 között folyamatosan rendelkezésre áll. A motorhoz egy hatsebességes, manuális váltómű csatlakozik.