Az Altica a kombik dinamikus víziójaként válik kiemelkedővé, ötvözve a kombik praktikumát, a kupék sportosságát és a magas szintű utazási kényelmet.

Hullámzó, sportos vonalak

A panoráma-szélvédő és a hátsó ablak az autó határozott aerodinamikáját hangsúlyozzák. A kéttónusú fényezés kiemeli az oldalsó designt és hangsúlyozza az Altica grafikai tulajdonságait. Az autó egész megjelenése – alacsony építésű karosszériája, nyújtott motorházteteje, kidomborodó sárvédői – és arányai egy igazi sportkocsi dinamizmusát sejtetik. Átlátszó panelek mozaikjából kirakott hátsó háromszögablakai az autó előrehaladó mozgását mintázzák. Az Altica belső terében az autó külső megjelenésének sportos, dinamikus jellege köszön vissza. A vezetőhely felfüggesztését négy lengőkar biztosítja, melyek a Formula 1 világát idézik. Az átlátszó tető és a panoráma-szélvédő segítségével megszűnnek a belső és külső tér közötti határok, így az utasfülke fényárban úszik. A hátsó háromszögablakok mozaikos megoldásának hatására a napfény úgy szűrődik be az utastérbe, mintha festett üvegen hatolna keresztül, mely még otthonosabbá varázsolja a belső teret. A mozaikdarabkák elhelyezkedése és szöge a parkolásnál nélkülözhetetlen, háromnegyedes hátsó kilátást biztosít a vezető számára. A fényszórók négy különböző fokozatban használhatók – nappali üzemmódban (DRL), helyzetjelző lámpaként, tompított és távolsági fényszóróként – és bizonyos funkciók diódákat is alkalmaznak.

Nappali üzemmódban a fényszórók szórt fényt bocsátanak ki. Ezt kétféleképpen érik el. Először is, mindkét polikarbonát fényszóróburát ezernyi apró mikrobarázdával vésték tele. Az avatatlan szemek számára láthatatlan barázdák nem befolyásolják a fénysugarat, amely akadálytalanul hagyhatja el a lámpatestet. Nappali üzemmódban azonban a fényszóró burkolatának felülete oldalról is ki van világítva. A fény ennek megfelelően összesűrűsödik, és folyadékként ömlik szét az egész felületen, mellyel eredeti és egyben hatásos szórt fény hatást kölcsönöz a nappali és a helyzetjelző funkcióknak.

A praktikumra koncentráló kombi

Az Altica sport pedigréjét erősítik a felfelé nyíló ajtók, melyek formája megkönnyíti a beszállást az alacsony fekvésű autóba. A belső tágasságban nem fukarkodó Altica az autó sportos tulajdonságai ellenére magas szintű utazási kényelmet biztosít. A négy különálló ülés kivételes kényelmet nyújt az utasoknak. A rögzített ülések helyett a motorosan állítható kormányt és pedálsort alakíthatjuk a vezető fizikai adottságaihoz. Az állítható magasságú középső könyöktámasz automatikusan kiemelkedik, amint a vezető beül az ülésbe. A repüléstechnika világából merített, függőleges elhelyezkedésű műszerfal előtt ülve a vezető átélheti az autóval való összeolvadás élményét. A középen elhelyezett mérőműszer kétféle leolvasási módot kínál: “komfort” és “sport” módot. „Komfort” üzemmódban a kijelző középen mutatja az autó aktuális sebességét, míg külső peremén megjelenik a legnagyobb megengedett sebesség, amely pirosra vált, ha azt az autó átlépi. „Sport” üzemmódban a sebesség továbbra is a kijelző közepén látható, de külső pereme digitális fordulatszám-mérőre és turbónyomás-jelzőre vált át. A nagyfelbontású képernyő grafikája kifejezetten emberközelivé teszi a high-tech mérőműszert, amely az órásmesterek precizitásával és kifinomultságával készült.

Vezetési élmény, erő és irányítás

Az Altica dinamikusan sportos kombi, amely a vezetési élményt az erő és irányítás érzésével párosítja. Nyújtott motorháztetejével, sportos arányaival (hossz: 4,27m; szélesség: 1,83m) valamint igen alacsony súlypontjával az Altica figyelemre méltó teljesítményt nyújt. Az Altica új, 177 lóerős, 2 literes, részecskeszűrővel felszerelt dCi dízel erőforrásának csupán 7,5 mp-re van szüksége, hogy az autót álló helyzetből 100 km/h-ra repítse. Az Altica számos ötletes tárolórekeszt kínál, többek között a kagylóra emlékeztető kesztyűtartót, a harmonikaszerűen csukódó rakodórekeszt a könyöktámaszokban, és a hátsó padlólemez alatt található rakodótálcát. A hátsó ülések támlái ledönthetők a sima padlólemezig, amit a nehéz, illetve terjedelmes csomagok biztonságos rögzítése érdekében hevederekkel láttak el. Ebben a formában az Altica

1300 literes csomagtartóval rendelkező kétüléses sportkupévá vedlik át, amely a csomagtérfedélnek és a rendkívül alacsony rakodóküszöbnek köszönhetően igazán megkönnyíti a bepakolást. Az Altica alacsony üzemagyag-fogyasztása szintén kivételes aerodinamikájából ered. A tetővonal végén, közepén, a jármű és az áramló szél különválásának pontján elhelyezett diszkrét, mechanikus berendezés levegőlöketeket generál, amiket felváltva kifúj, majd beszív egy 2mm széles résen. A “Synthetic Jet” névre keresztelt rendszer az autó sebességétől függően aktív módon szabályozza a légáramlás irányát. Ez az innovatív technológia csökkenti a légellenállást és szabályozza a légáram szerkezetét. A bejegyzett Renault-szabadalom, mely mindössze 10Watt energiafogyasztást igényel, 130 km/h-s sebességnél 15%-kal csökkenti az autó légellenállását. A 380Nm maximális nyomatékkal büszkélkedő erőforrás kiváló indulási gyorsulást és rugalmasságot tesz lehetővé. Ráadásul ezt az eredményt nem az üzemanyag-fogyasztás rovására éri el. A Renault-Nissan Szövetség által kifejlesztett erőforrás üzemeltetése nem költséges, üzemanyag-fogyasztása pedig 140 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg. Teljesítmény és vezetési élmény tekintetében kategóriájának legjobb dízelmotorjával büszkélkedhet.

Valeo

Az Altica optikai egységeit nagyteljesítményű fénykibocsátó diódákkal (LED-ekkel) látták el. A tompított és a távolsági fényszóró funkciók egy burán belül kaptak helyet, mely tökéletes, egyenes irányú fényt eredményez. A LED-szabályozó egység a fénysugár mennyiségét és irányát a körülményeknek megfelelően állítja be. Országúti vezetéskor a széles tartományban kilátást biztosító LED-ek automatikusan bekapcsolnak, és az utazás során mindvégig optimális látási viszonyokat biztosítanak, a többi autós elvakítása nélkül. A LED-ek által kibocsátott fény színe megegyezik a nappali üzemmód fényének színével a fokozott optikai kényelem és látási viszonyok érdekében. A nappali üzemmód (DRL), amely legtöbbször mozgó autóban aktiválódik, szintén használ LED-eket. Hatékonyságuk és alacsony fogyasztású működésük a hagyományos fényforrásokhoz képest jelentősen csökkentik a felhasznált energiát. A LED-ek várható élettartama szintén sokkal hosszabb a ma megszokott fényforrásokénál. A világon egyedülálló helyzetjelző funkció a Valeo Exclusive MicroOptique technológiájának köszönhetően vékony fényfátyollal borítja be a fényszóró teljes felületét.