Amíg a testvérmodell Volkswagen Sharan esetében az aktuális modellfrissítés kapcsán a megjelenést is módosították, a Seat Alhambránál gyakorlatilag csak a technikához nyúltak. Persze azért vannak újdonságok a karosszéria külsején is, de ezt gyorsan fel lehet sorolni: a hűtőmaszkban nem függőlegesen, hanem vízszintesen állnak a pálcák. Ennyi. A lámpák közül is egyedül a hátsók betétjét cserélték ki, a LED-es technikára való átállással látványosabb lett a világítás.

Vízszintes a rács a márkajelzés körül – erről lehet megismerni a legújabb Alhambrát Vízszintes a rács a márkajelzés körül – erről lehet megismerni a legújabb Alhambrát

Műszakilag az MQB-elemek megjelenése jelenti a változást, ami nemcsak a motorokra terjed ki, hanem az utastérben is észrevehető változásokat hozott. Lecserélték a fejegységeket, a menetpróbán csak a csúcsnavigációval találkoztam, ami immár okostelefon-tükrözésre is képes – érdekes, pár héttel ezelőtt ez a készülék volt a Seat Ibizával való ismerkedés egyik központi eleme, hosszasan magyarázták, milyen alkalmazásokat tudunk használni, most pedig egyszerűen csak szóltak, hogy ne vegyük magunkhoz az autóhoz csatlakoztatott okostelefont! Hogy változnak az idők, egy hónapja még külön kiselőadást érdemelt a Media Plus készülék, az Alhambra menetpróbáján pedig már szóra sem érdemes? Megkönnyíti a használatot, hogy az extra almenük csak a kéz közeledtére ugranak elő, így menet közben a lehető legnagyobb terület marad a térképnek.

Az okostelefon-tükrözés mellett van külön Seat alkalmazás az autóval való távoli kapcsolattartáshoz Az okostelefon-tükrözés mellett van külön Seat alkalmazás az autóval való távoli kapcsolattartáshoz

Noha az árlistát böngészve úgy tűnik, csak fésülgették a motorokat, hiszen a lökettérfogat és a teljesítményadatok változatlanok, valójában teljesen új az egész motorpaletta. Elbúcsúztak a vasblokkos négyhengeresek, helyüket az alumíniumblokkos MQB-egységek vették át. Az 1,4 literes benzines alapmotor eddig turbós-kompresszoros feltöltéssel rendelkezett, mostantól pedig egyszerűen turbós – változatlan, 150 lóerős teljesítmény mellett 7 decivel alacsonyabb a szabványos fogyasztás. Ez az erőforrás minden alapvető igényt ki tud elégíteni, a 7 fokozatú duplakuplungos váltóval nagyon finoman viszi a hatalmas méretű karosszériát. Akkor lehet zavarba hozni, ha mondjuk autópályán szeretnénk a kamionok tempójáról újra felgyorsítani – ha nem vagyunk hajlandók kivárni, amíg szép lassan újra felvesszük az utazótempót, a váltó tétován próbálja kiszámolni, melyik fokozatot kellene épp kapcsolni, majd vált, és elkezd üvölteni a négyhengeres, anélkül, hogy ennek érdemi gyorsulás lenne az eredménye.

Három egyenként állítható ülés és két kihajtható tálca a második sorban. 262 890 Ft a pótülések felára Három egyenként állítható ülés és két kihajtható tálca a második sorban. 262 890 Ft a pótülések felára

Továbbra is három teljesítménnyel választható a 2.0 TDI, minden esetben kicsit több lóerőnek örülhet a sofőr: az alap 115, a középső 150, a csúcs pedig 184 lóerőt jelent, a legelső hazánkban nem lesz kapható. Ebből a 150 lóerős, DSG-váltós kombinációról szereztem tapasztalatokat, az előtte próbált 1.4 TSI-nél nyomatékosabb dízellel sokkal harmonikusabban dolgozik együtt a váltó, nincs felesleges motorpörgetés, a pedál lenyomását követően hamarabb kezd el gyorsítani az autó. A középső teljesítményszint létezik még takarékos Ecomotive változatban, és 4Motion összkerékhajtással is – utóbbi csak kézi kapcsolású váltóval rendelhető. A harmadik erőforrás a 2,0 literes, benzines turbó, amely immár 220 lóerővel koronázza meg a kínálatot.

Látványosabban világítanak az immár LED-es hátsó lámpák Látványosabban világítanak az immár LED-es hátsó lámpák

Kicsivel 9 millió Ft felett van az alapár az 1,4 literes benzinmotorral, ami hazánkban csak kézi kapcsolású váltóval választható, a 150 lóerős dízel 9,9 milliótól indul, az eggyel magasabb Style felszereltség felára 600 ezer Ft, és megéri erre költeni, hiszen egyebek mellett hátsó oldallégzsákokat, elektronikus lengéscsillapítást, bi-xenon fényszórót, parkolóradart, elektromos mozgatású tolóajtókat kapunk. Nem szabad egyébként figyelmen kívül hagyni a 220 lóerős, DSG-váltós benzinest sem, hiszen azonos felszereltség esetén 800 ezer Ft-tal olcsóbb a 150 lóerős dízelnél!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!