Sokan felszisszentek, amikor kiderült, hogy nem a kupék, hanem a crossoverek kategóriáját erősíti a Puma visszatérése, a Ford azonban mindent megtett, hogy megidézze a klasszikus sportmodell szellemiségét, és egy másik kategóriában ismételje meg korábbi sikereit. Ebben a bájos formatervre, a praktikus csomagtérre és a kiemelkedő vezethetőségre támaszkodtak a németek, akik a márka egyik, kifejezetten az európai piacra szánt típusán dolgoztak.

Manacor bőrkormány és B&O hangrendszer is jár a prémiumkategóriát célba vevő kivitelhez. Az ST-Line Vignale felszereltség egyik leglátványosabb eleme a Windsor bőrkárpitozás

Mivel az új generáció is a Fiestára épül, a jelenlegi trendnek megfelelően háromhengeres motorok kerültek az orrába. Az 1,0 literes EcoBoost turbós benzines hagyományos, illetve lágyhibrid változatainak, sőt, még az ST csúcsmodell 200 lóerős, 1,5 literes motorjának sincs ki a négy hengere! Ezen változtatott az 1,5 literes EcoBlue dízel érkezése, amely eredetileg 270, 2020 júliusától azonban 285 Nm nyomaték leadására képes 1750-es és 2000-es fordulat között változatlan, 120 lóerős teljesítmény mellett. Nem is a puszta adatok, hanem a karaktere miatt éreztük úgy a hazai bemutatón, hogy ez a hajtáslánc illik a legjobban az autó stílusához, ugyanis a Puma virgonc kezelhetőségéhez ideális a végtelennek tűnő, lineárisan megérkező erő. Dízelhangját odabent alig hallani, szinte már alapjáraton terhelhető, finoman kezelhető és mindig ugrásra kész. Fogyasztásával a 155 lóerős lágyhibrid sem veheti fel a versenyt, ugyanazon a várost, országutat, illetve autópályát is érintő útvonalon előbbi 4,6, utóbbi 6,3 literes átlagot ért el. Csodákra persze ez a motor sem képes, dugóban araszolva 4,9-re nőtt az étvágya, ami ugyan kedvező, azonban egyértelmű, hogy hosszabb, egyenletes haladás során csillogtatja meg tudását.

2020 júniusi gyártástól a lágyhibrid modellek esetében is teljes terjedelemben elérhető a padló alatti, mosható rekesz

Bár mindkét hajtáslánchoz 6 fokozatú kézi váltó jár, két különböző szerkezetet használnak, ez nem csak a hátrameneti fokozat helyéből, hanem a működésükből is kiderül. A hibridét kissé akadósan lehet mozgatni a kulisszában, a dízelé puhábban kapcsolható, mégis azért választanánk egy automatikus szerkezetet, mert a hibrid egy szűk fordulatszám-tartományban érzi jól magát, a dízel pedig olyan széles skálán, amit kézi kapcsolással nehéz lefedni. Ez csak a benzinesnél lehetséges, márciustól 7 fokozatú automatával is rendelhető (670 000 Ft). Szintén újdonság az ST-Line felszereltséget többek között egyedi hűtőmaszkkal, fekete alsó légbeömlőkkel és nagy hátsó légterelővel kiegészítő, 9 690 000 Ft-tól elérhető ST-Line Vignale összeállítás.

A sportosan elegáns Puma hátsó lökhárítójának alsó részét is színre fújják