Változatlan padlón kínál a korábbinál kétszer több választási lehetőséget a Ford, szám szerint húszezer-féle megjelenést lehet összeállítani a karosszériaszínek/egyéniségek/kontrasztos színű tetők segítségével, szóval csak a pénztárca szab határt az egyediségnek.

Fotó: Lővei Gergely

Az átrajzolt megjelenés csak a gazdagon felszerelt autóknál lesz szembetűnő, ahol körbevilágítja a LED-es menetfény a fényszórót, a szerényebb autóknál egyszerűen a helyzetjelző világít egy kicsit erősebb fénnyel, és ezeknél a hagyományos izzós hátsó lámpa se bocsát ki olyan látványos fényt. A formán kívül van még egy újdonság, a csomagtérfedélen olvasható Fiesta feliratnál az i betűre piros pontot tettek.

Magyarországon az év legjobban várt Ford újdonsága a Fiesta, ezen tudnak pénzt keresni, és a helyzet csak fokozódik. Első körben négy felszereltséggel – Trend, Business, Titanium és ST Line – választható a kisautó, még az idén csatlakozik ezekhez a Vignale nevű prémiummodell, jövőre pedig jön a sportos ST 200 lóerős motorral és a szabadidő-autós körítésű Active. A kategóriában szokatlanul széles egyéniség- és extraválaszték mellett még azzal próbál hódítani az új generációs Fiesta, hogy sokkal barátságosabbá tették a belsejét.


A hazai menetpróbán Business felszereltségű, 100 lóerős példányt vezethettem, ennek műanyag kormánya volt, azonban nem volt izzasztó annak markolása, kifejezetten jól megformálták a karimát. A középkonzol fölé „tűzött” érintőképernyő mögött alacsonyan futó műszerfal jobb térérzetet ad, a feketére fényezett betét az alig 400 km-t futott autónál is borzasztóan poros volt már. A 15-ös acélfelnikkel és ballonos gumikkal még a rossz minőségű magyar mellékúton is egész jól rugózott, sokat mozgott a karosszéria, de a kellemetlen ütések nem jutottak el az utastérig.

A 100 lóerős turbós benzinessel is jól mozog a gép, egyedül az volt zavaró, hogy a 6-os kézi váltó áttételezése olyan, hogy 50-nél negyedikben már zavaróan morog és vibrál is a kis háromhengeres, olyan alacsony fordulaton jár – ötödikben valahol 75 km/h magasságában találkozik az ember ezzel a jelenséggel.

Magabiztosan árazta be új kisautóját a Ford, a 4 millió Ft feletti indulóár azt jelenti, hogy a vetélytársaknál esetenként sokkal olcsóbban találunk hasonló teljesítményű/felszereltségű kisautókat. Annyiból ez nem valós hátrány, hogy az eddigi tapasztalatok alapján a jövőben is várhatóan a Titanium felszereltség lesz a legnépszerűbb választás, és inkább úgy árazták be az újdonságot, hogy az alapár magas, de ezt követően viszonylag kicsik az ugrások.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!