Új a díszbetét, bonyolultabb mintát kap az ülések varrása. A digitális segéd idegen nyelven fejlett hangvezérlést hozott

Sanghajban leplezte le a BMW a 7-es sorozat legújabb változatát, az ok: ez a piac felel az értékesítések 41%-áért, az ázsiai régió pedig az eladások felét jelenti. Az átalakítás is a helyi vásárlók visszajelzései alapján történt, márpedig az ottani kuncsaftok fiatalok, átlagéletkoruk 38 év.

Modernebb lett a hátsó szórakoztató rendszer, a masszázsfunkciós állítható fotelek maradtak

Legfontosabb kérésük az volt, hogy kapjon egyedi megjelenést az autó, az utcán mindenki számára legyen egyértelmű, hogy ők 7-esben ülnek, nem holmi 5-ösben. Ehhez kapóra jött az X7-es bemutatása, hiszen ahhoz igazították a megjelenést az 5 cm-rel megemelt orral, a nagyobb méretű vesékkel, a keskenyebb fényszórókkal. Fotókon nézve drámai a változás, de élőben helyénvalónak tűnik az új orr, hiszen mégiscsak jó nagy karosszériát ékesít. Csak a normál lökhárítókkal lesz azonban igazán egyedi a 7-es sorozat megjelenése, az M Sport csomagos lökhárítóval újfent erősen hasonlít az 5-ösre. A kövérebb orrhoz nyúlánkabb oldalfal tartozik, hátul pedig 35 mm-rel karcsúsították a lámpákat, amelyeket a menetfényaktív piros LED-csík köt össze. Jól áll a friss külső a bajorok csúcsmodelljének, nem kell elbújnia a hatalmas hűtőrácsú Audi A8-as mögött, és felkészül az év vége felé várható új Mercedes-Benz S-osztály fogadására.

A belső térrel messzemenően elégedettek voltak a kínai ügyfelek, ezért itt épp csak leporolták a megjelenést: nagyobb felbontású kijelzőket építettek be, és megjelent a hangutasításokkal vezérelhető digitális segéd is. Utóbbival kapcsolatban annyi az észrevételem, hogy amíg az MBUX esetén elég tényleg angolul vagy németül beszélni a rendszerhez, és az majd kisakkozza, hogy mit is akarunk, a BMW esetében egy kicsit a gyári menürendszer mentén kell gondolkozni, pontosan meg kell mondani neki, hogy mit akarunk. Például amíg a Mercedes-Benznél elég azt mondani, hogy éhes vagyok, addig a BMW esetében étterem keresését kell parancsba adni. Az új X5-ösből és a 8-asból ismert, kristályüvegből készített előválasztó kar és iDrive-vezérlő megjelenése majd a generációváltásnál lesz esedékes. Úgy javítottak az utazás élményén, hogy még jobban elcsendesítették a belső teret, 5,1 mm-rel vastagabbak az oldalablakok, s új hangszigetelő betétek kerültek a kerékjáratokba. A hátsó ülések fejtámlájára immár 10 colos érintőképernyőket szerelnek felár ellenében, de a könyöklőben továbbra is ott rejtőzik a kivehető táblagép, amivel az autó funkcióit lehet vezérelni. Az extralistáról választható kárpitok között az eddiginél látványosabb steppelésű nappabőrt is találni, akinek ez sem lenne elég, annak az Individual műhely teljesíti a kívánságát.

M Sport megjelenéssel a hibrid is látványos kipufogókat kap. A márkajelzés alatti fénycsík a menetfénnyel egyszerre aktiválódik

De nem csak ránézésre emeli a szintet a BMW 7-es sorozat tudása, a motorkínálatban is van két fontos újdonság. Az 50i jelzésű változatban az új generációs, 4,4 literes V8-as blokkot használják, és nem fogják vissza a teljesítményét a limuzin karosszéria miatt, tehát 530 lóerővel dolgoztatja a négy hajtott kereket. A 4,0 (!) másodperces 0-100 km/órás gyorsításban nemcsak az ülésbe préselő tolóerő a megdöbbentő, hanem az is, hogy mindezt küszködés nélkül produkálja – hiányzik a motor- vagy kipufogóhang az elegáns limuzinból. Méretéhez és tömegéhez képest fürgén mozog, az üresen is 2 tonnás autónál az abroncsok sírása figyelmeztet a túlzott kanyarvételi sebességre, de az összkerékhajtás jóvoltából még ilyenkor is van tartalék.

A másik nagy újdonság a 45e jelzésű, hálózatról tölthető hibrid hajtás. Ennél a belső égésű motor már a „kategóriában az ügyfélelvárásoknak megfelelő” soros hathengeres benzines, amelynek a munkáját a nyolcfokozatú automatikus váltóba épített 113 lóerős villanymotor segíti. Akár önmagában is képes mozgatni az autót – elektromos módban 140 km/óra az elérhető csúcssebesség. Nemcsak a komponensek újak, de a negyedik generációs vezérlőegység is finomabb szabályzásra képes, például a hathengeres motor oldalirányú mozgását a villanymotor vezérlésével tudják semlegesíteni.

A nagyobb teljesítményű benzinmotorhoz nagyobb, 12 kWh kapacitású akkumulátort párosítanak, 230 voltos konnektorról kb. 4 és fél óra a töltési idő. A fejlettebb prediktív rendszer (a részletesebb térképeknek köszönhetően például több elektromos energiát használ, ha az út hátralevő részén vissza tudja azt termelni) azt eredményezi, hogy a benzinfogyasztás nem változik a korábbi 40e jelzésű, 320 lóerős rendszerteljesítményű hibridhez képest. Nemcsak a nagyobb teljesítménytől remélnek növekvő piaci részesedést, de a frissítést követően már akár hosszú karosszériával és összkerékhajtással is választható a plug-in hibrid hajtás, így várhatóan Európában is többen térnek majd át a dízelről erre a változatra.