Párduc-arcú szabadidő-autó

2012. április 25. (szerda) Lővei Gergely

Az utolsó csavarig új fejlesztés a Mazda CX-5, az első, teljesen Skyactiv technikás autó.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Könnyes szemmel tekint a múltba a Mazda CX-5 vezetője, legalábbis nekem ez a tapasztalatom három autó vezetése után. A külső tükrök ugyan hatalmasok, és rengeteget mutatnak a mögöttes világból, de már országúti tempónál is zavaróan rezegnek, autópályán még jobban felerősödik a mozgásuk. Érdekes módon a dízelmotoros autónál kevésbé volt érzékelhető a jelenség, mint a két benzinesnél. A Mazda emberei természetesen letették a nagyesküt: mindez csak az előszériás autók sajátja, az ügyfelek már a márkától megszokott minőségű, azaz elmondásuk szerint tökéletes autót kapnak.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Elsőre rögtön a nem is létező fapados modellt sikerült kiválasztanom a harminc autó közül. Az acélfelnis autót kértem, és meg is kaptam. Elsőkerékhajtás, kézi váltó, és mindössze négy extra: légkondicionáló, fedélzeti számítógép, motorleállító és AUX/USB bemenetet. Magyarországon (és még számos európai piacon) ilyen szegényes felszereltségű autó nem lesz, nálunk a légkondi széria. Arra jó volt ez a CX-5-ös, hogy kiderüljön: már az alapváltozat is elképesztően csendes. Minden zajt kiszűrtek a mérnökök, így csak a szél surrogását lehet hallani. Még a motor se emeli fel a hangját, miközben épp visszakapcsolok előzéshez. Hiába az alacsony saját tömeg (1345 kg-tól), valahogy nem jön át, hogy épp 165 lóerőnek parancsolok. Mintha nem egy kompakt, hanem egy nagy szabadidő-autóban ülnék.

  Kissé komor a műszerfal, a navigációhoz jár a váltókar mögötti kezelőelem Kissé komor a műszerfal, a navigációhoz jár a váltókar mögötti kezelőelem

Nem csak fizikailag nagy a karosszéria, elöl és hátul is sok a hely, de érzésre is: meredek szögben áll a szélvédő, pingpongasztalnyi a motorháztető, a műszerfal nevének megfelelően tényleg előttünk tornyosuló fal. Minden jel arra utal, hogy a Mazda kompakt szabadidő-autója jóval nagyobb tényleges méreténél. Egy tekintetben van csak kivétel, a fogyasztás. A magas kompressziójú benzinmotor takarékosnak ígérkezik, a 110 km-es tesztkör elején 9,0 literről indult az átlag, és a kör végére 7,8 l/100 km-re ment le. A még bejáratós hazai tesztautó a hírek szerint is nagyjából ennyit fogyaszt – de azt nem az osztrák vidéki, hanem a budapesti városi forgalomban teszi, és összkerékhajtás is nehezíti a dolgát. Javára legyen írva, hogy nagyon kulturált és csendes a működése, és az i-stop motorleállító is megemberesedett a Mazda3 óta.

  Erős és csendes a dízel, az automata váltó remek Erős és csendes a dízel, az automata váltó remek

A 2,2 literes dízelt rögtön összkerékhajtással és automatikus váltóval vallattam. Hallhatóan dízeles, de nem olyan éles a hang, mint a megszokott, és itt is elég hamar elcsendesül. A hatfokozatú, automatikus váltó egyszerűen remek: villámgyors, és csak a fordulatszámmérő ugrásain érezhetőek a váltások, és ezzel kombinációban is működik a motorleállító. Kézzel csak az előválasztókarral lehet beavatkozni, egyébként nincs alternatív kapcsolási program. A Mazda mérnökei úgy voltak vele, hogy ők tökéletes munkát végeztek a hangolás során. Igazuk volt.

  Nagy a raktér, a csomagtér takaró felnyílik a fedéllel együtt, pofonegyszerű a bővítés Nagy a raktér, a csomagtér takaró felnyílik a fedéllel együtt, pofonegyszerű a bővítés

A 2,0 literes benzines összkerékhajtással és automatikus váltóval zajosabban működik, mint az elsőkerekes, kézi váltós. Az ok: nagyobb a tömeg, hosszabb az áttételezés (130-nál 2600-at forog a főtengely), gyakrabban kapcsol vissza a váltó, és pörgeti magas fordulaton a négyhengerest. A kapcsolások itt is nagyon finomak. A futómű hangolása a márka arculatának megfelelően a sportos vezetéshez partner, a kis hibákat észrevétlenül átlépi, de a nagyobb egyenetlenségeken, nem szintben lévő csatornafedeleken már bizony üt. Senki se lehet tökéletes. Idén 200 Mazda CX-5 a magyar kontingens, ebből – nem számolva a kereskedői tesztautókat – negyvenet már eladtak, és nem a 6,88 milliós alapmodell adja az eladások derékhadát.

  Nem túl erős, de annál finomabb a 2,0 literes benzines Nem túl erős, de annál finomabb a 2,0 literes benzines

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Párduc-arcú szabadidő-autó

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. Szaby84 2012. május 2. 12:21

    Udv.!
    Kb. 5 napja (2012. aprilis 26-an) voltam CX-5 test drive-on masodjara! 2 literes benzines manualis valtos valtozatot probaltam eloszor, majd masodjara egy ugyancsak benzinest, de automata valtoval. A manualis valto termeszetesen oramu pontossaggal mukodik, olyan...

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Párduc-arcú szabadidő-autó


    Udv.!
    Kb. 5 napja (2012. aprilis 26-an) voltam CX-5 test drive-on masodjara! 2 literes benzines manualis valtos valtozatot probaltam eloszor, majd masodjara egy ugyancsak benzinest, de automata valtoval. A manualis valto termeszetesen oramu pontossaggal mukodik, olyan...

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/17-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI CoD S tronic, Kia Soul 1.6 CRDi, Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD, BMW X4 xDrive30d, Honda NM4 Vultus
  • Tuning: Volkswagen Golf III TDI
  • Extra: Porsche Múzeum
  • Vezettük: Opel Adam Rocks
  • Bemutató: Mazda MX-5, Jaguar XE

Aktuális: Auto Bild 2014. szeptember

Autó-Motor aktuális címlap
  • Arany Kormánykerék 2014
  • Összehasonlítás: Háromhengeresek: Citroën C3, Citroën C4, Ford Focus, Ford B-Max, Hyundai i10, Mini Cooper, Mini Cooper D, Mitsubishi Space Star, Peugeot 208, Renault Captur, Smart Fortwo, VW Up!. Sportkocsik: Alfa Romeo 4C, Lotus Elise, Toyota GT-86. Dobozautók: Citroën Berlingo 1.6 HDi 115, Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi 115, Opel Combo Tour 1.6 CDTI, Renault Kangoo 1.5 dCi S&S 110
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer, Toyota Aygo, Toyota Yaris, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Technika: Ember a gép ellen: BMW 235i robotautó kontra versenyző

Időjárás

Budapest

gyengén felhős
23 °C
7 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?