Párduc-arcú szabadidő-autó

2012. április 25. (szerda) Lővei Gergely

Az utolsó csavarig új fejlesztés a Mazda CX-5, az első, teljesen Skyactiv technikás autó.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Könnyes szemmel tekint a múltba a Mazda CX-5 vezetője, legalábbis nekem ez a tapasztalatom három autó vezetése után. A külső tükrök ugyan hatalmasok, és rengeteget mutatnak a mögöttes világból, de már országúti tempónál is zavaróan rezegnek, autópályán még jobban felerősödik a mozgásuk. Érdekes módon a dízelmotoros autónál kevésbé volt érzékelhető a jelenség, mint a két benzinesnél. A Mazda emberei természetesen letették a nagyesküt: mindez csak az előszériás autók sajátja, az ügyfelek már a márkától megszokott minőségű, azaz elmondásuk szerint tökéletes autót kapnak.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Elsőre rögtön a nem is létező fapados modellt sikerült kiválasztanom a harminc autó közül. Az acélfelnis autót kértem, és meg is kaptam. Elsőkerékhajtás, kézi váltó, és mindössze négy extra: légkondicionáló, fedélzeti számítógép, motorleállító és AUX/USB bemenetet. Magyarországon (és még számos európai piacon) ilyen szegényes felszereltségű autó nem lesz, nálunk a légkondi széria. Arra jó volt ez a CX-5-ös, hogy kiderüljön: már az alapváltozat is elképesztően csendes. Minden zajt kiszűrtek a mérnökök, így csak a szél surrogását lehet hallani. Még a motor se emeli fel a hangját, miközben épp visszakapcsolok előzéshez. Hiába az alacsony saját tömeg (1345 kg-tól), valahogy nem jön át, hogy épp 165 lóerőnek parancsolok. Mintha nem egy kompakt, hanem egy nagy szabadidő-autóban ülnék.

  Kissé komor a műszerfal, a navigációhoz jár a váltókar mögötti kezelőelem Kissé komor a műszerfal, a navigációhoz jár a váltókar mögötti kezelőelem

Nem csak fizikailag nagy a karosszéria, elöl és hátul is sok a hely, de érzésre is: meredek szögben áll a szélvédő, pingpongasztalnyi a motorháztető, a műszerfal nevének megfelelően tényleg előttünk tornyosuló fal. Minden jel arra utal, hogy a Mazda kompakt szabadidő-autója jóval nagyobb tényleges méreténél. Egy tekintetben van csak kivétel, a fogyasztás. A magas kompressziójú benzinmotor takarékosnak ígérkezik, a 110 km-es tesztkör elején 9,0 literről indult az átlag, és a kör végére 7,8 l/100 km-re ment le. A még bejáratós hazai tesztautó a hírek szerint is nagyjából ennyit fogyaszt – de azt nem az osztrák vidéki, hanem a budapesti városi forgalomban teszi, és összkerékhajtás is nehezíti a dolgát. Javára legyen írva, hogy nagyon kulturált és csendes a működése, és az i-stop motorleállító is megemberesedett a Mazda3 óta.

  Erős és csendes a dízel, az automata váltó remek Erős és csendes a dízel, az automata váltó remek

A 2,2 literes dízelt rögtön összkerékhajtással és automatikus váltóval vallattam. Hallhatóan dízeles, de nem olyan éles a hang, mint a megszokott, és itt is elég hamar elcsendesül. A hatfokozatú, automatikus váltó egyszerűen remek: villámgyors, és csak a fordulatszámmérő ugrásain érezhetőek a váltások, és ezzel kombinációban is működik a motorleállító. Kézzel csak az előválasztókarral lehet beavatkozni, egyébként nincs alternatív kapcsolási program. A Mazda mérnökei úgy voltak vele, hogy ők tökéletes munkát végeztek a hangolás során. Igazuk volt.

  Nagy a raktér, a csomagtér takaró felnyílik a fedéllel együtt, pofonegyszerű a bővítés Nagy a raktér, a csomagtér takaró felnyílik a fedéllel együtt, pofonegyszerű a bővítés

A 2,0 literes benzines összkerékhajtással és automatikus váltóval zajosabban működik, mint az elsőkerekes, kézi váltós. Az ok: nagyobb a tömeg, hosszabb az áttételezés (130-nál 2600-at forog a főtengely), gyakrabban kapcsol vissza a váltó, és pörgeti magas fordulaton a négyhengerest. A kapcsolások itt is nagyon finomak. A futómű hangolása a márka arculatának megfelelően a sportos vezetéshez partner, a kis hibákat észrevétlenül átlépi, de a nagyobb egyenetlenségeken, nem szintben lévő csatornafedeleken már bizony üt. Senki se lehet tökéletes. Idén 200 Mazda CX-5 a magyar kontingens, ebből – nem számolva a kereskedői tesztautókat – negyvenet már eladtak, és nem a 6,88 milliós alapmodell adja az eladások derékhadát.

  Nem túl erős, de annál finomabb a 2,0 literes benzines Nem túl erős, de annál finomabb a 2,0 literes benzines

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Párduc-arcú szabadidő-autó

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. Szaby84 2012. május 2. 12:21

    Udv.!
    Kb. 5 napja (2012. aprilis 26-an) voltam CX-5 test drive-on masodjara! 2 literes benzines manualis valtos valtozatot probaltam eloszor, majd masodjara egy ugyancsak benzinest, de automata valtoval. A manualis valto termeszetesen oramu pontossaggal mukodik, olyan...

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Párduc-arcú szabadidő-autó


    Udv.!
    Kb. 5 napja (2012. aprilis 26-an) voltam CX-5 test drive-on masodjara! 2 literes benzines manualis valtos valtozatot probaltam eloszor, majd masodjara egy ugyancsak benzinest, de automata valtoval. A manualis valto termeszetesen oramu pontossaggal mukodik, olyan...

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
19 °C
10 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?