Meglepően egyszerű a magyarázat arra, miért is készítették el a Jeep Grand Cherokee SRT8-ast. Nem abból az irányból kell közelíteni a kérdést, hogy mi értelme egy versenypályára való terepjárónak. Sokkal inkább a kuncsaftok felől: az Egyesült Államokban jellemzően hölgyek vásárolják a Grand Cherokee-t, amely egy kényelmes és tágas családi autó, s minden körülmények között célba érnek vele. Az SRT8-assal a férfiaknak kívántak kedveskedni, mert annak vásárlásával megőrizhető a családi béke, hiszen az asszonynak is igaza lett és az ura is kedvére szórakozhat.

Jó fogású a kormány, de túlbonyolították a küllő mögötti „váltófül/rádióhangerő gomb” részt Jó fogású a kormány, de túlbonyolították a küllő mögötti „váltófül/rádióhangerő gomb” részt

Utóbbiról a korábbinál nagyobb és erősebb, mégis negyedével takarékosabb, 6,4 liter lökettérfogatú HEMI V8-as gondoskodik, meg a kőkemény felfüggesztés. Acélrugókon és állítható lengéscsillapítókon támaszkodik az autó, úgyhogy a 20 colos, kovácsolt könnyűfém felnik és a Pirelli PZero abroncsok védelme miatt oda kell figyelni az úthibákra. A 468 lóerő könnyedén elbánik az üresen is 2,4 tonnás összkerékhajtású batárral, a mai turbós világban üdítő élmény a lineáris teljesítményleadás.

A fék is tökéletes, jól adagolható, hatásos, és a futóműfejlesztő mérnök szerint még a Nürburgringen sem csökken a teljesítménye – igaz, a pedál szivacsos lesz, de a műszerek szerint a remek lassulás még ilyenkor is megvan. Az ötfokozatú automata váltó is remek partner – egészen addig, amíg kézzel bele nem nyúlunk a dolgokba, mert olyankor bizony néha ránt kapcsolásnál. A hétköznapi használhatóság érdekében nagyon leszigetelték az utasteret, kifelé azonban megvan a remek V8-as bugyborékolás.

Lineáris teljesítményleadás, dögös hang – szeretnivaló a 6,4-es HEMI Lineáris teljesítményleadás, dögös hang – szeretnivaló a 6,4-es HEMI

Ha éppen nem a motorhangot évezi az ember, akkor a merevlemezes, multimédiás fejegységgel játszhat – a sportülések miatt az SRT8-as nem rendelhető a hátsó fejtámlákba épített monitoros szórakoztató rendszerrel. Nagyon sok extra nem kérhető, hiszen minden itt van a fedélzeten, vonóhorog a meglévő előkészítés ellenére se kérhető, így csak a külső színt lehet kiválasztani. Minden esetben fekete a belső, bőr/alcantara a kárpit és valódi karbon díszíti a műszerfalat. Mindez a vetélytársakhoz képest megfizethető, abszolút értelemben még mindig drága, 24 millió forintos áron. A hétköznapi autóvezető szempontjából teljesen értelmetlen forró szabadidő-autók között tehát a Jeep Grand Cherokee a legracionálisabb döntés.

Utcai gumikat kap az autó, és terepfokozat sincs. A közút és a versenypálya az SRT8-as terepe Utcai gumikat kap az autó, és terepfokozat sincs. A közút és a versenypálya az SRT8-as terepe

Jeep Grand Cherokee SRT8
Összlökettérfogat: 6417 cm3
Hengerek/szelepek: V8/16
Max. teljesítmény: 344 kW(468 LE) 6250/min
Max. nyomaték: 624 Nm 4100/min
Hossz./szél./mag.: 4846/2154/1749 mm
Tengelytáv: 2914 mm
Csomagtér: 782-1554 l
Üzemanyagtank: 93 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,0 s
Maximális sebesség: 257 km/h
Város/országút/átlag: 20,9/10,1/14,1 l/100 km
Vételár: 24 308 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!