Pályaalkalmassági vizsgálat - Mégane RS

2012. május 21. (hétfő) Tóth Zoltán Zsolt

Nem csak látványban erősebb a hot-hatch király! Meghajtottuk a Renault Mégane RS-t.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Ha aktiváljuk a menetstabilizáló rendszer sport üzemmódját, immár nem csak élénkebb gázreakciókat és elnézőbb „őrangyalt” kapunk – az ESP teljesen ki is kapcsolható. Ezután 250 helyett 265 lóerővel és 340 helyett 360 Nm-rel garázdálkodhatunk, így pedig kereken 6,0 másodperc alatt (-0,1 s) rongyolhatunk százra! Lélektanilag tök jó, de tesztmérnöknek kell lenni, hogy érezzük a valódi különbséget.


Nagyon is érezni viszont a „hétköznapi” Luxe és a keményebb futóművel, valamint önzáró differenciállal megáldott Cup verzió közötti különbséget. Utóbbi már versenypályán is remekül helytáll (a Nürburgringen 8'07,97"-es idővel tartja a fronthajtású sportkocsik rekordját), amit ezúttal a spanyolországi Monteblanco aszfaltján is bizonyított.

Ha látványra nem is, amúgy ez egy vérpezsdítő hely. Újdonság a karbonmintás kárpitozás Ha látványra nem is, amúgy ez egy vérpezsdítő hely. Újdonság a karbonmintás kárpitozás

Fergeteges szórakozás az RS-t űzni, szemtelenül jól fogja az utat, s miközben terhelésváltásra játékossá válik, mindvégig kezesen viselkedik. Az örömködést az áthangolt kipufogóból érkező ércesebb, hörgősebb hangzás teszi még élvezetesebbé. Külsőleg a fekete fényszóróház és a Red Design Pack a legnagyobb változás: a sárga gépen nagyon ütősen mutat az F-1 stílusú légterelő, a küszöb, a felniperem és a diffúzor piros csíkozása.

Pályázásra kötelező a Recaro Pályázásra kötelező a Recaro

A Mégane RS árcéduláján szereplő 7 990 000 Ft félmillióval jutányosabb ugyan a korábbinál, de a Cup verzión felül (480 000 Ft) most felárat kérnek a Recaro kagylóülésekért (315 000 Ft) és az RS Monitor (68 000 Ft) fedélzeti telemetriáért is.

Harsányabban szól a középen kivezetett kémény Harsányabban szól a középen kivezetett kémény

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Pályaalkalmassági vizsgálat - Mégane RS

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2015/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Rolls-Royce Wraith és Phantom Coupé
  • Újdonság: Audi R8, Jaguar XF, Budapest Motorfesztivál, BMW 1-es és 6-os sorozat
  • Teszt: Opel Adam Rocks 1.0 Turbo, Skoda Fabia 1.0 MPI 75, Nissan Qashqai 1.6 DIG-T, Toyota RAV4 2.0 D-4D 4x4, Mercedes CLS 220 BlueTEC
  • Járműtechnika: Vredestein gyárlátogatás, Hankook gyárbővítés
  • A Budaörsi úti csomópont átépítése

Időjárás

Budapest

közepesen felhős
23 °C
6 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?

Autómotor Piactér