Elődjéhez képest az aktuális széria 90 mm-rel hosszabb, 45-tel szélesebb, a tengelytávolsága pedig 108 mm-rel gyarapodott. Az utastér értelemszerűen szellősebbé vált, a láb-, a fej- és a válltér is megnőtt, négy megtermett felnőtt kényelmesen elhelyezkedhet a kabinban.

Tiszta és átgondolt a műszerfal kialakítása, a minőségérzet is jó Tiszta és átgondolt a műszerfal kialakítása, a minőségérzet is jó

Fókuszban a csomagtartó és az 1.4 TSI

A raktér alaphelyzetben 610 literes (+20 l), míg az osztva dönthető ülések lehajtását követően 1740-re (+85 l) hízik. A hátfalajtó széltében megnőtt (1070 mm), a rakodóperem alacsonyabbra (631 mm) került, így a terjedelmes és nehéz poggyász pakolása is könnyebbé vált. A csomagtérben mozgatható, több pozícióban fixálható padlóbélés, érintésre visszaugró roló, alatta tárolóponyva, kihajtható kampók, rugalmas rögzítő hálók és a raktérből is végrehajtható támladöntés fokozzák a praktikumot.

A támlák osztottan dönthetők, középen sílécalagút található A támlák osztottan dönthetők, középen sílécalagút található

A menetpróbán az új 1,4-es TSI (könnyűfém blokk, vezérműszíjas kivitel) tett ránk mély benyomást, a 140 lóerős benzines alacsony, 1500-as percenkénti fordulatszámtól 250 Nm-es nyomatékot mozgósít. Az előzési rugalmasság remek, az 1,4-eshez kapcsolt hatfokozatú manuális váltó pontos, a kormányzás kellően érzékletes. A német sztrádákon zokszó nélkül tűrte a tartós 180-as tempót, megkergetve felkúszik akár 200-ig is, de itt már elfogy a szufla, és az egyenesfutás is több korrekciót igényel.

A kifejezetten vérmes 1.4 TSI Octavia Combi listaára 5,54 millió forint. A motorpaletta megegyezik az ötajtós Octaviáéval, így az alapbenzines a 86 lóerős 1.2 TSI (4 819 880 Ft), míg a dízelkínálat a 105 lovas 1.6 TDI-vel (5 843 180 Ft) indul.

Ügyes megoldások: rögzítőhálók és vízhatlan tárolóponyva Ügyes megoldások: rögzítőhálók és vízhatlan tárolóponyva

A cseh hegylakó

Az összkerékhajtású, puttonyos Octavia belépőváltozata a 105 lóerős, 1,6-os dízel, ezen felül a 2.0 TDI (150 LE) vagy az 1.8 TSI (160 LE) motor konfigurálható. Utóbbi kizárólag hatfokozatú DSG-automatával, míg a TDI-k csak hatgangos manuális váltóval társíthatók. Az ötödik generációs Haldex-rendszerű 4×4-es hajtás dacára a raktér mérete nem, csak a hasmagasság csökkent 140-ről 139 mm-re. Az összkerékhajtás többletsúlya (+98-113 kg) a menetteljesítményeken nem igazán érződik, a rendszer tapadásvesztés esetén villámgyorsan beavatkozik, és vontatásnál sem jön zavarba. A 4×4-es Octavia Combi fékezetlen utánfutóból 720 kg-osat, míg fékezettből (max. 8%-os emelkedőn) akár 2 tonnásat is képes mozgatni!

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!