Érdekes, hogyan változnak az idők. Tíz évvel ezelőtt valósággal dübörgött a powercruiserek piaca, a japán gyártók egymásra licitálva mutatták be dögösebbnél dögösebb óriásaikat, most pedig ott tartunk, hogy az európai piacon már csak a Triumph és a Ducati van jelen a kategóriában. Az egészben az az érdekes, hogy a Diavel 2010-es debütálásakor sok Ducati-hívő megkongatta a vészharangot, azzal a felkiáltással, hogy egy ilyen modell nem illik a márka történelmébe! Csakhogy a tények makacs dolgok, a Diavel az egyre zsugorodó cruiser-piacon is megtalálta nem túl nagy, de stabil vásárlóközönségét, aminek eredményeként teljesen logikus volt, hogy az olaszok elkészítik a második nemzedéket.

A Ducati ennél a modellnél is TFT-kijelzős műszeregység mellett döntött

Először is, az 1198 cm3-es blokk helyére a Multistradából is ismert 1262 cm3-es L2-es került, a 159 lóerős csúcsteljesítményhez pedig csak 218 kilós menetkész tömeg társul! Utóbbi egészen döbbenetes adat, hiszen a legtöbb hasonló erejű naked bike sem sokkal könnyebb a Diavelnél, amelynek hátsó abroncsa 240 mm széles. Hogy ilyen adottságokkal is élvezetesen terelhető motor legyen az új Ducati, alaposan átdolgozták a vázat, illetve számos vezetéssegítő rendszerrel látták el – a jövevény egy igazi technikai kirakat. Kanyar-ABS, tempomat, full-LED-es fényszórók, automatikusan kikapcsoló irányjelzők, kipörgésgátló, menetprogramok és okostelefon-csatlakozási lehetőség jellemzik, az S-változat mindezeken felül nappali fénnyel, Öhlins futóművel és gyorsváltóval büszkélkedhet (utóbbi unikumnak számít a cruiserek mezőnyében). Persze arról sem szabad megfeledkezni, hogy stílusát tekintve továbbra is egyedi gépről van szó, a kipufogótól elkezdve az ülésen át a fejidomig számos érdekes elemet vonultat fel a Diavel, az átszabott frontrész az első generációval ellentétben sokkal inkább futurisztikus, mintsem klasszikus.

Mindent a szemnek: csíkszerű helyzetjelzők, 240 mm-es abroncs és tömzsi kipufogók jellemzik az új Diavelt

A Ducati szokásához hűen öntudatos az árképzés terén, a bázismodell 6 990 000 Ft-ot kóstál, míg az S modell, kereken egymillió Ft-os felárával, 7 990 000 Ft-tól vihető haza. Nyilván egy szűk rétegnek szól a Diavel, és sosem lesz olyan népszerű, mint a Monster vagy a Multistrada modellek, de hogy színesebb tőle a márka palettája, az egészen biztos!

Ducati Diavel 1260
Lökettérfogat: 1262 cm3
Hengerek/szelepek: L2/8
Maximális teljesítmény: 117 kW (159 LE) 9500/perc
Max. nyomaték: 129 Nm 7500/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1600 mm
Ülésmagasság: 780 mm
Üzemanyagtank: 17 l
Fék elöl/hátul: 2×320/265 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17/240/45 R17
Száraz tömeg: 218 kg
Alapár: 6 990 000 Ft