A külsőt illetően általában megoszlanak a vélemények, de az Astra OPC esetében talán más a helyzet. Az Ulli Hochmuth által „elkövetett” formaterv különlegessége abban rejlik, hogy több vásárlói csoporthoz is megtalálhatja az utat. Megmaradt az alapmodellre jellemző visszafogottság, hiszen a sportos kiegészítők nem csorbították az összhatást. Egyszerűen ez a legerősebb verzió, itt nincs szükség deszkányi szárnyakra vagy hókotró spoilerekre, hogy ezt az utca embere is észrevegye. Jó példa erre az első lökhárító. Két krómkeretes ködfényszóró és egy jól eltalált méhsejtrácsos levegőbeömlő nyílás. A kevesebb néha több – mondhatnánk, s így is van, elég egy pillantást vetni

a karosszériába olvadó küszöbspoilerekre. Hasonló koncepciót követ a hátsó traktus is. Szolid diffúzorok kaptak helyet a lökhárító alsó részén és egy szemet gyönyörködtető, trapéz alakú kipufogóvég középen. Nem okoz csalódást a beltér sem. Alumíniumbetétek, bőrbevonatú kormánykerék és váltógomb, no meg Recaro ülések. Az utasok környezete mégsem giccses, mi több, a letisztult formai megoldások komoly sportkocsira engednek következtetni.

Reaktor

A „komoly sportkocsi” kifejezés abszolút helytálló. Hiába tartozik az Astra a kompaktok közé, felpaprikázott verziója a felsőbb kategóriákban is megállná a helyét. Ahogy a suliban mondtuk: „hatnégy százra és 244 a vége”. Ezen pedig nincs mit szépíteni, tíz éve még a biturbós Maserati futotta hasonló idő alatt a százas sprintet. A 320 Nm-es erőforrás a második generációs Ecotec motorcsalád legizmosabb tagja. Alumínium-szilícum ötvözetből készülő dugattyúit olajsugarak hűtik, minden hengerhez külön gyújtótranszformátor kapcsolódik, s kopogásérzékelővel is ellátták. Akárcsak a Calibrában, itt is integrált turbórendszert alkalmazott a gyártó. A megoldás lényege, hogy a kipufogócsonk, a turbinaház és a töltőnyomás-szabályozó szelep háza egy öntvényt alkot, így kisebb az önsúly és a helyigény, a feltöltő pedig közelebb kerülhetett az égéstérhez. Ennek hatására javult a nyomatékleadás és a gázreakció, s vélhetően a turbólyuk is zsugorodott.

A MacPherson rendszerű első és a csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztés 15 milliméterrel teszi polgári testvéreinél alacsonyabbá az OPC-t. Kalibrálásuk során a sportosságot helyezték előtérbe, de a sajtóanyag szerint a menetkomfortot sem érheti kritika. Bárhogy is, az útfekvéssel biztosan nem lesz gond, főleg, hogy az adaptív IDSPlus futóműszabályozó rendszer felkerült az opciós listára. Ez egy speciális elektronika, mely az útviszonyoknak megfelelően változtatja a csillapítást, sőt kipörgésgátlót, alulkormányozottság-szabályozót, blokkolásgátlót és menetstabilizálót is magában foglal. Amennyiben megrendeljük, nemcsak a hétköznapokon közlekedhetünk biztonságosabban, de a SportSwitch kapcsoló révén gyorsabb tempónál is.

Hamarosan

A bőséges alapfelszereltséggel ellátott Astra OPC többek között elektromos ablakemelőkkel, légkondicionálóval, CD-lejátszóval és nyolc légzsákkal kerül a szalonokba, várhatóan szeptember közepén. Áráról egyelőre vajmi keveset tudni, de ha az Opel igazán meg akarja szorongatni fő ellenfelét, nem sokkal adhatja hét millió forintnál drágábban.