Amíg az ötajtós 5 centivel összement a generációváltás során, a kombi pár mm-rel még hosszabb is lett elődjénél, szóval rengeteg teret ad az új Opel Astra ST a használójának, legyen szó az utas-, vagy épp a csomagtérről. A fejtér elöl 26, hátul 38 mm-rel nagyobb, a hátul ülők lábának 28 mm-rel több helye van, a raktér pedig legfeljebb 1630 literes, ami 80 literes bővülés. Itt alkalmaz az Opel először három részre osztott (40:20:40) hátsó támlát, amelyek a csomagtér oldalfalában elhelyezett kallantyúk meghúzásával dönthetők le – ahhoz, hogy teljesen sík legyen a padló, a fejtámlákat ki kell húzni. A raktér oldalfalában még egy szivargyújtó-elektromos csatlakozót találunk, illetve ha az ember megfizeti a FlexOrganizer felárát, a sokféle praktikus csomagrögzítési megoldás (rúd, háló, pánt) sínjeit is. A padló alatt méretes, de burkolat nélküli fiók található.

A trendi belső az ötajtósból már ismerős, az új gázolajos biturbó szentgotthárdi büszkeség. Fotó: Lővei Gergely, Opel A trendi belső az ötajtósból már ismerős, az új gázolajos biturbó szentgotthárdi büszkeség. Fotó: Lővei Gergely, Opel

A kombi változattal együtt érkezik a kínálatba az 1,6 literes biturbó dízel, a menetpróbán is csak ezzel lehetett kipróbálni az autót. Alaphelyzetben – 160 lóerő ide vagy oda – hiányzik a sportosság az Astra kombiból, nem az úttartással van baj: a kormány könnyű. Ezen segíthetünk az adaptív lengéscsillapítás megrendelésével, hiszen ekkor kapunk Sport-gombot is, ami bekeményíti a futóművet, közvetlenebbé teszi a motorreakciót és csökkenti a kormányrásegítés mértékét.

Egyujjas támladöntés a raktérből, a padló alatti fiók kopár. Feláras a csomagrögzítő rendszer és az elektromos ajtónyitás, amelynek gombja a vezetőajtón található Egyujjas támladöntés a raktérből, a padló alatti fiók kopár. Feláras a csomagrögzítő rendszer és az elektromos ajtónyitás, amelynek gombja a vezetőajtón található

Az 1,6 literes, négyhengeres dízelre kétféle turbófeltöltőt szereltek, az alacsonyabb fordulatszám-tartományban (alapjárat-2000/perc) dolgozó kisebb lapátkoszorú változtatható geometriás, a magas fordulatszám-tartományban (1800-4800/perc) aktív feltöltő pedig fix lapátozású. Nem sokkal az alapjárat után már 300 Nm felett jár a nyomaték, a gyakorlatban csak 1300 körül kezd el húzni, a fordulatszámmérő becsapós, 5000-nél kezdődik a piros mező, de már 4800-nál leszabályoz az elektronika. A Szentgotthárdon gyártott dízel javára kell írni a csendes és finom működést, illetve az alacsony fogyasztást. A próbaúton 5,5 l/100 km körüli átlaggal zártak az Astrák, országúti-autópályás haladás után.

Erős, csendes és takarékos utazóautó a 160 lóerős Astra kombi Erős, csendes és takarékos utazóautó a 160 lóerős Astra kombi

Egyébként a kombi karosszéria ugyanazokkal a motorokkal és váltókkal társítható, mint az ötajtós, tehát az 1,4 literes, 100 lóerős szívómotortól (5 050 000 Ft) kezdve a 200 lóerős, 1,6 literes benzines turbóig (7 150 000 Ft) bezárólag, míg a dízeleknél 95-160 lóerő közötti a teljesítményskála. A legtöbb esetben pontosan 200 000 Ft a kombi karosszéria felára, a csúcsfelszereltségnél ennél magasabb, mert ott már elektromos csomagtérajtó-nyitás és annak láblendítős vezérlése is ott van a fedélzeten.

Opel Astra ST 1.6 BiTurbo CDTI
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 biturbó dízel
Max. teljesítmény: 118 kW (160 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 350 Nm 1500-2250/perc
Hossz./szél./mag.: 4702/1809/1510 mm
Tengelytáv: 2662 mm
Tömeg/teherbírás: 1435/550 kg
Csomagtér: 540-1630 l
Fordulókör: 11,05 m
Üzemanyagtank: 48 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,9 s
Max. sebesség: 220 km/h
Város/országút/vegyes: 5,2/3,7/4,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 112 g/km
Alapár: 7 400 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!