Az Opel következetesen ötödik generációs Corsáról beszél, de az átalakítás során szemmel látható módon nem nyúltak a kocsiszekrényhez. Természetesen rögtön azt szerettük volna megtudni a gyári szakemberektől, hogy miért is történt ez így, és meglepő választ kaptunk: a vásárlók akarták ezt. Arról volt szó, hogy már jó régen elkezdődött a vásárlói igények felmérése, és hamar kikristályosodott, hogy a kuncsaftok nem akarnak a jelenleginél (akkor még a Corsa D volt kapható) nagyobb autót, hiszen a 4 méteres karosszériával még könnyen lehet parkolni, és a belső tere is kellően tágas. Ennél „több” autó nem kell az átlagos Corsa-vásárlónak, így nem nyúltak az alaphoz. Ellenben minden mást kicseréltek, vagy alaposan módosítottak, ezért beszélnek generációváltásról.

Vízszintes középkonzol, az elődhöz képest kevés gombbal, kapcsolóval Vízszintes középkonzol, az elődhöz képest kevés gombbal, kapcsolóval

A vásárlói visszajelzésekből még két olyan problémát emeltek ki, amelyet megoldottak. Először is gyakran panaszkodtak arra, hogy télen sokáig tart a páramentesítés. Ez ellen az extralistán található Thermatec fűthető szélvédővel lehet védekezni, amely az üvegbe szőtt hullámos fémdrótot jelent. Ezen felül még sportosabb viselkedést kértek az ügyfelek, ennek a kérésnek a teljesítése már komolyabb beavatkozást kívánt.

Szép, működését tekintve azonban elmarad a várakozástól a navigáció Szép, működését tekintve azonban elmarad a várakozástól a navigáció

Kilencféle motorral kezd, de lesz még több is

Ide vehetjük az új felfüggesztést, merevebb lett az első segédkeret, módosítottak a geometrián, újak a rugók és a lengéscsillapítók, s kicserélték a hátsó torziós hidat is. Az új kormánygép áttételezése nagyon közvetlen, a vezető legkisebb kézmozdulatára is azonnali reakciót ad a Corsa, ennek megfelelően elsőre idegesnek tűnhet a vezetése, de hamar hozzá lehet szokni, leszámítva a visszajelzés teljes hiányát.

A számok itt is „opelesen” követik az ívet, s van vízhőfokmérő is A számok itt is „opelesen” követik az ívet, s van vízhőfokmérő is

A motorkínálat változása csak részben sorolható ide, az 1,0 literes szívómotor azért tűnik el, mert nem akarnak házon belüli konkurenciát a jövő nyáron érkező Karl miniautónak. Egyébként több benzines turbómotor is megjelent a kínálatban, a Szentgotthárdon gyártott új, 1,0 literes háromhengeres turbómotor 90 vagy 115 lóerővel választható (50 000 Ft a különbség), és van még az 1,4 literes négyhengeresen alapuló 100 lóerős. Az újdonság varázsa ellenére utóbbi lesz várhatóan a legnépszerűbb, azon egyszerű oknál fogva, hogy jelentősen olcsóbb az újdonságnál: azonos felszereltség esetén 380 000 Ft-tal kell kevesebbet fizetni a 100 lóerős turbómotorért, mint a 90 lóerősért! Ráadásul az 1,0 literes turbómotor nem kérhető a Selection alapszinten, így aki egyszerűen csak a legolcsóbb változatokat nézi, 670 000 Ft különbséget fedezhet fel az erősebb motor javára. Mindkettőhöz egyébként az új fejlesztésű, hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adják, és a motorleállító is széria ezeknél.

Sportos fazon: a háromajtósból értelemszerűen gyenge a körkilátás Sportos fazon: a háromajtósból értelemszerűen gyenge a körkilátás

Egyébként nehéz választani a felkínált erőforrások közül, az 1,2-es, 70 lóerős alapmotornál mindössze 50 000 Ft-tal drágább a 75 lóerős 1,4-es, és még további 50 000 Ft ráfizetésével már 90 lóerőt tud ugyanez a blokk. Az immár Euro-6-os tisztaságú 1,3-as dízel várhatóan csak mellékszereplő lesz, hiszen úgy 1 millióval drágább a szívómotoroknál, 580 000 Ft-tal pedig a legolcsóbb benzines turbónál. Ráadásul az olcsó autózás híveinek gyári LPG-s változat is van a 90 lóerős szívó benzinesből, szűk félmillióval olcsóbban. S akkor még itt vannak a robotváltós (Easytronic 2.0) vagy épp hagyományos, hatfokozatú automatával felszerelt változatok. Mi ez, ha nem a bőség zavara? S még be sem mutatkozott az új OPC, amely bőven 200 lóerő feletti teljesítménnyel kapja majd meg az új, alumínium 1,6-os turbómotort…

Attraktív vonalak, lendületesség: az alap maradt a régi, a legtöbb részlet azonban új a Corsa életében Attraktív vonalak, lendületesség: az alap maradt a régi, a legtöbb részlet azonban új a Corsa életében

Noha az ügyfelek kérését teljesítették, miszerint nem akarnak nagyobb autót – csak 2 centivel növelték a teljes hosszt –, a formatervezők nem tudták visszafogni magukat, és saját módszereikkel megnövelték a Corsa méretét. Ahová csak nézünk, karaktervonalat látunk, a lámpák elöl-hátul szélesebbek és laposabbak lettek, külön kiemelték, hogy drágább ugyan, hogy a csomagtérfedélre került a világítótest egy darabja, ennek ellenére ragaszkodtak hozzá – ettől tűnik hosszabbnak és szélesebbnek az autó. Ennél nagyobb a belső tér változása: amíg az elődnél még függőlegesen helyezték el a középkonzolt, az új modellnél igyekeztek mindent széltében elnyújtani. Ennek az átalakításnak esett áldozatul a középkonzol, a rádió vagy érintőképernyős IntelliLink fejegység nagyon mélyre került a szellőzés paneljével együtt, olyannyira, hogy az már a használhatóságot is befolyásolja.

Poggyászok terén nincs érdemi változás Poggyászok terén nincs érdemi változás

A navigáció bizony segítségért kiált

Frankfurtban lehetett kipróbálni az újdonságot, a 115 lóerős turbómotorral, és először is az esti csúcsforgalom közepén. A dugóban araszolásnál kiderült, hogy óvatosan kell bánni a gázpedállal, ha egyszer túljutunk a turbólyukon, hamar felpörög a kis erőforrás. Akadozva kapcsolható váltó és hangos hátsó ablaktörlőmotor volt még az észrevétel a rövidke vezetés során. Másnap is egy 115 lóerős turbómotorral felszerelt példányba ültem, és noha csak egy számjegy volt az eltérés a rendszámon, mintha teljesen kicserélték volna a Corsát: vajpuhán lehetett kapcsolni a váltót, hangja nem volt a hátsó ablaktörlőmotornak – az előszéria varázsa, a gyár emberei természetesen megesküsznek arra, hogy utóbbit kapják majd az ügyfelek. Egyvalami azonban mindkét kipróbált példányban közös volt, a szinte használhatatlanul lassú navigáció. Későn jönnek a szóbeli utasítások, a képernyőre pillantás se segít, mert a grafikán is úgy 50 méterrel van lemaradva a kis nyíl a jármű valós helyzetétől. Ha netán tévedünk, kb. 1 km-t haladunk, mire újratervez. S nem csak a frankfurti felhőkarcolók zavarják a jelet, hiszen a semmi közepén lévő körforgalomból kihajtva kezdi el mondani a hang, hogy akkor a második kihajtót válasszuk. Konstrukciós hibáról van szó, a BringGo alkalmazás az okostelefon GPS-vevőjét használja helymeghatározásra, és a kábellel való csatlakoztatást követően a váltó előtti kis fiókban pihen a készülék, kicsit betolva a középkonzol alá, ezen felül az új Thermatec szélvédő is gyengíti a jel vételét. Utólagos navi lehet a megoldás, amelyhez egy tartót is kialakítottak a műszerfal tetején.

Csupán 2 centivel nőtt a hossz, de hely van elég – embernek, technikának Csupán 2 centivel nőtt a hossz, de hely van elég – embernek, technikának

Az újdonság varázsa mellett az olcsó lóerők élményét is megadja a vásárlónak az Opel Corsa E, feltéve, hogy az új tulaj megelégszik a benzinmotorral. Nyugtató helyett immár serkentő hatású a viselkedése, legyen szó a vezetési élményről, vagy az ember vérnyomását pillanatok alatt megemelni képes gyári navigációról. A bevezetési akció keretében általános, 410 000 Ft-os árkedvezménnyel nyugtatja a kedélyeket a magyar forgalmazó, így sikerült a lélektani 3 millió Ft alá vinni az indulóárat.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!