Jól fordul, de egy családi autónál fontosabb lenne a kényelem Jól fordul, de egy családi autónál fontosabb lenne a kényelem

Az árlistában ugyan szerepel az LS nevű alap felszereltségi szint, de a bevezető akció keretében rögtön az LS Plus (légkondicionálós) modellt kapja a reménybeli vásárló. Az importőr képviselője szerint ez az akció a megszokottnál tartósabbnak ígérkezik.

Egyébként se kell nagyon sokat gondolkozni azon, melyik változatot vásárolja meg az ember. Vannak ugyan külön felszereltségek, de árban nem igazán különböztetik meg azokat egymástól, a legolcsóbb LS és a fullos LTZ között mindössze 290 000 forint az eltérés. A középső LT  felszereltségi szinten már dönthető és teleszkópos a kormány, krómozott keretet kap a hűtőrács és a karosszéria színére fényezik a kilincseket, és ködfényszórók is vannak a lökhárítóban. Az LT Plus digit klímával lesz gazdagabb és jobb rádiót kap, az LTZ-ben már esőérzékelő, tempomat is van. A biztonsági felszerelések listája már az alap szinten is teljes, hat légzsák és elektronikus menetstabilizáló is van a fedélzeten.

Tapintásra nem tűnik örök életű szerkezetnek a felnyitható rádió-előlap. Oldalirányban nagyon laza a rögzítés Tapintásra nem tűnik örök életű szerkezetnek a felnyitható rádió-előlap. Oldalirányban nagyon laza a rögzítés

A belső tér hangulata egyébként nem valami rózsás, az egyenszürke műanyagot az alapváltozatban ezüst betét, a középső szinten feketére fényezett betét oldja inkább kevesebb, mint több sikerrel, a csúcsváltozatban még több, fényezett fekete műanyagot kapunk a középkonzolra. Az üléskárpitok is a szürke különböző árnyalataiban játszanak, így nem lehet olyan szép, színes belső terünk, mint mondjuk a Cruze vagy a Spark esetén.

A középső szinttől felfelé van hátsó légkiömlő is – azonban még a digit klíma is csak egyzónás A középső szinttől felfelé van hátsó légkiömlő is – azonban még a digit klíma is csak egyzónás

A remek, az egész autót magyar nyelvre megtanító navigációért 270 000 forintot kérnek, a metál felár 120 000 forint. Utóbbival valószínűleg a vásárlók nagy része fog találkozni, hiszen csak a fehér jár ingyen, az öt szürke árnyalat és az egyedüli szín, a Velvet Piros a valóságban inkább bordó, jól áll a nagy darab doboznak. A motorháztetőt felnyitva egyébként szemmel lehet látni, hogy az Orlando tényleg a Cruze padlólemezére épül – látszik a személyautó doblemeze, amelyhez emelet-ráépítésként csatlakozik a sárvédő tartó lemez.

Magasan van a rakodóperem, az üléseket csak lehajtani tudjuk, kiszerelni nem Magasan van a rakodóperem, az üléseket csak lehajtani tudjuk, kiszerelni nem

A magyarországi bemutató alkalmával kiderült, hogy az Orlando nem abszolút értelemben szép, hanem az egyterűek kategóriájában. Az álcázás egyébként sikerült, volt olyan járókelő, aki – miközben fotóztunk – megkérdezte, hogy ez milyen terepjáró. A lemezek alatt egy normál családi autó rejtőzik, a megszokottnál kevésbé jól variálható utastérrel. Az alapáron járó hét ülés közül egyet se lehet kiemelni, mindössze a padlóba tudjuk hajtani a hátsó székeket – nem lehet hosszirányban állítani a középső sort, és a támlája se dönthető.

Ráépítettek egy emeletet a Cruze padlólemezre a szó szoros értelmében. Nem baj, jó alapot választottak Ráépítettek egy emeletet a Cruze padlólemezre a szó szoros értelmében. Nem baj, jó alapot választottak

Valószínűleg azért döntöttek így a Chevrolet stratégái, mert még így is van egy 2 centis rakodóperem – a hátsó nyílás meglehetősen magasról nyílik. Hét személlyel jelzés értékű, 89 literes a raktér, a második üléssor mögött 454 liter (tetőig pakolva 727 liter) áll a rendelkezésünkre, a maximum 1487 liter. Valószínűleg az Opel ragaszkodott ahhoz, hogy ne legyen összemérhető az új Chevrolet egyterű belső tere a hamarosan érkező Zafirával, a széria hét ülés segít megkülönböztetni az autót a felfrissített Captivától, amely szintén terepjárós megjelenésű, és ráadásul akár összkerékhajtással is megkapható.

Az utca embere terepjárónak nézi – pedig „csak” egy kompakt egyterű Az utca embere terepjárónak nézi – pedig „csak” egy kompakt egyterű

A hazai bemutató alkalmával pár kilométeren vezetni is lehetett az Orlandót. A 163 lóerős dízellel és automatikus váltóval szerelt fullos modellt vittem egy körre. Első benyomás: a motor nagyon csendes, a váltó nagyon finom, ehhez képest a futómű folyamatosan dobol az úthibákon, amelyeket ha csillapítottan is, de érezni lehet az utastérben. Miért kell egy családi autó felfüggesztését a Nürburgringre hangolni? A zajszigetelés egyébként olyan jó, hogy autópályán feltűnő a szélzaj – pedig az is olyan minimális, hogy a mellettünk elhaladó autók gördülési zaja elnyomja. Nem rossz a Chevrolet Orlando, de van néhány olyan tulajdonsága, amivel jobb lesz, ha megtanul az ember együtt élni. Ilyen gazdagon felszerelt, hétüléses egyterűt nem nagyon kapni máshol, ráadásul egy kis alkudozással rögtön a fullextrás változatban találhatjuk magunkat. A 140 lóerős benzines bevezető ára 4 790 000 forint, a 163 lóerős dízelért legalább 5 790 000 forintot kell fizetni – a 141 lóerős dízel később jön. Az autók egyébként már úton vannak a márkakereskedésekbe, ahol a február 28-án induló nyílt hét keretében lehet majd közelebbről megismerkedni velük.