Hogy a 2007-ben bevezetett Ceednek milyen sorsfordító szerepe van a Kia európai karrierjében, azt jól érzékelteti, hogy a sajtótájékoztatón Ceed előtti és Ceed utáni időkről beszéltek! A németországi Frankfurtban formatervezett, Rüsselsheimben fejlesztett és a szlovákiai Zsolnán gyártott kompaktból mostanáig 633 ezernél is többet értékesítettek – ebből Magyarországon mintegy 6300 darab talált gazdára. Messze megelőzve a Sportage, a Rio és a Picanto modelleket, kontinensünkön a Ceed a koreai márka legnépszerűbb modellje.

A minőségérzet és a kidolgozás össze sem hasonlítható a korábbival. Szerencsére a hétköznapi praktikumról sem feledkeztek meg a tervezők A minőségérzet és a kidolgozás össze sem hasonlítható a korábbival. Szerencsére a hétköznapi praktikumról sem feledkeztek meg a tervezők

Amúgy a Kia lendülete 2008 óta töretlen Európában, tavaly például mintegy 290 000 autót értékesítettek, ami 2010-hez képest 11,8%-os növekedést jelent. Ám ez még nem minden, ugyanis az idei év első két hónapjában a Kia volt az európai piac legdinamikusabban fejlődő márkája, igen figyelemreméltó 31%-os bővüléssel! Pedig legfrissebb ütőkártyájukat még ki sem játszották…

A minőségi előrelépés a leglátványosabb

Felmenője is megnyerő volt, a második generációs Ceed azonban lényegesen komolyabb és értékesebb, kívül-belül ízléses autó benyomását kelti. Peter Schreyer és csapata (köztük Kovács Miklós) lendületesen karakteres, ha nem is teljes egészében egyedi formába öntötte az ötajtós, ferdehátú kompaktot. Noha azt állítják, hogy teljesen új padlólemezre épül, a 2650 mm-es tengelytáv megegyezik a korábbival. Mindenesetre elődjénél 5 centiméterrel hosszabb, 1 centivel keskenyebb (a nyomtáv viszont elöl 17, hátul 32 mm-rel szélesebb), s a hasmagasság csökkentése miatt 1 centivel alacsonyabb is az autó. Ennek megfelelően a csomagtér 40 literrel, 380-ra bővült, s az utastérbe is leheletnyivel több helyet szuszakoltak. Mondjuk a hajszállal nagyobb válltérnél, valamint az első utasok szellősebb fej- (+15 mm) és lábterénél (+9 mm) sokkal határozottabban érzékelhető a hétmérföldes csizmával végrehajtott minőségi előrelépés! Modern és kellemes vonalú, logikusan elrendezett, s a multifunkciós kormány temérdek gombját leszámítva könnyen áttekinthető a műszerfal, az anyagválasztás igényes, a belső színvilág pedig fekete, szürke vagy bézs árnyalatban választható.

A normál sebességmérő is modern, a csúcsmodelleké pedig valódi high-tech egység A normál sebességmérő is modern, a csúcsmodelleké pedig valódi high-tech egység

Felszereltségtől függően a sebességmérő lehet analóg, a közepén egy kombinált kijelzővel, vagy teljes egészében digitális, 7 colos színes LCD-képernyő. Kár, hogy a navigációs instrukciókat nem lehet itt megjeleníteni, mert a középkonzol érintőképernyője kissé mélyre került, s az átfókuszálás elvonhatja a figyelmet az útról. Ha már az extráknál tartunk, kulcs nélküli nyitással és indítással, elektromosan állítható, memóriafunkciós és fűthető ülésekkel, fűthető kormánnyal, panoráma napfénytetővel, tolatókamerával és automata parkolósegéddel, továbbá sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel is elérhető az új Ceed.

Nem olyan sportos, mint ahogy kinéz

A Kia szinte a teljes palettát elhozta a menetpróbára, mi pedig az elején kezdtük az ismerkedést. Az 1,4 literes, változó szelepvezérlésű benzines megfelelően látja el az alapmotor feladatát. Már ehhez is hatfokozatú sebességváltó tartozik, 100 lóerőjével elfogadhatóan viszi az autót, nyomatékszegénysége miatt azonban rengeteget kell kapcsolgatni, no és jókora tér szükséges az előzésekhez. Papíron sokkal jobban muzsikál a közvetlen befecskendezésű 1,6-os, a váltó hosszú áttételezése miatt azonban ez sem igazán pörgős, és a rugalmassága is hagy némi kívánnivalót maga után. Felár ellenében viszont kérhető hozzá duplakuplungos automata, ami gyorsan és jó ritmusban kapcsolgat, de a lendületes haladás érdekében azért ennek is hajszolnia kell a motort.

A 90 lóerős 1.4 CRDi-t nem volt alkalmam vezetni, az 1,6-os dízelből pedig csak a 128 lovas volt terítéken. A négyhengeres kulturáltan végzi a dolgát, alul picit vérszegény, majd 1800-as fordulattól kezd derekasan húzni és kellemesen viszi az autót: ez a legjobb és persze a legdrágább motor is a kocsihoz, mely hatfokozatú, hagyományos automata váltóval is társítható. Opcióként EcoDynamics csomag (start-stop rendszer, alacsony gördülési ellenállású abroncsok, alacsony viszkozitású motorolaj, intelligens vezérlésű generátor) rendelhető mindegyik Ceedhez, így az 1.6 CRDi például beéri mindössze 3,7 literrel.

Csak mérőszalaggal lehet kimutatni a helykínálat bővülését, de négyen kényelmesen elférnek a Kiában Csak mérőszalaggal lehet kimutatni a helykínálat bővülését, de négyen kényelmesen elférnek a Kiában

Egyébként az összes változat felettébb kifinomultnak és csendesnek bizonyult, a ballonosabb gumikon viszonylag kényelmesen is rugózik az autó, vezethetősége teljesen átlagos. Szerintem a feláras FlexSteer állítható rásegítésű szervokormányt felesleges is megrendelni, mert azon kívül, hogy könnyebb vagy nehezebb a kormányzás, semmi pluszt nem ad.

40 literrel nagyobb a csomagtér, az ülőlapok felhajtása után a támlák síkba dönthetők 40 literrel nagyobb a csomagtér, az ülőlapok felhajtása után a támlák síkba dönthetők

Szeptemberben a Sportswagon kombival, jövőre pedig a háromajtós Pro Ceeddel bővül a kínálat, melyből a pletykák szerint készül majd egy 200-220 lóerő körüli GTI verzió is. Nálunk az új Ceedből mintegy 400 darabot szeretne eladni a Kia, ezért versenyképes árat szabtak neki: a klíma nélküli indulóár 3 569 000 forint, de légkondival is négymillió forint alatt marad az autó.

A karosszéria torziós merevsége 45%-ot javult. Hátrafelé korlátozott a kilátás, elkel a tolatóradar vagy -kamera A karosszéria torziós merevsége 45%-ot javult. Hátrafelé korlátozott a kilátás, elkel a tolatóradar vagy -kamera

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!