A hideg futkosott a hátamon, amikor a mélygarázsban beröffentették az AMG tesztautókat! Kétségtelen, hogy a pokoli muzsikák versenyén a Mercedes vinné el a pálmát, a hörgő V8-asok dallama eszméletlen élmény.

A „lebutított”, hátsókerekes (csak limuzinként) AMG 557 lóerős, nyomatéka 720 Nm, százas sprintje 4,2 másodpercig tart. Utóbbit azonban igazi bravúr abszolválni, mert a tengernyi nyomaték talajra juttatása még száraz úton is nehézkes. A többállású ESP-vel (komfort, sport, sport+) érdemes óvatosan bánni, mert sportfokozatokban a legenyhébb provokálásra is azonnal kitör a kocsi fara.

Jóval kiegyensúlyozottabb a 4Matic verzió, mely zseniálisan ötvözi a sínautós vezetési élményt a könnyed kezelhetőséggel. A százas állórajt 3,7, a kombi esetén pedig 3,8 másodperc. Kanyargós szakaszon eszméletlen tempó diktálható vele, szinte lehetetlen kihozni a sodrából. Az összkerékhajtás a hátsó tengelyre 67%-ot, az elsőre pedig 33% nyomatékot juttat, a versenyző hajlamúak pedig játszhatnak a Race Start rajtprogrammal.

A váltókar mellett sorakoznak az ESP és a futóműállítás gombjai A váltókar mellett sorakoznak az ESP és a futóműállítás gombjai

Az E 63 AMG S 4Matic azonban még ennél is többet nyújt, maximális teljesítménye 585 lóerő, nyomatéka bődületes, 800 Nm! 3,6 másodperc alatt katapultál százra, végsebességét pedig az AMG Driving Academy vezetéstechnikai képzés elvégzése után 250-ről 300 km/órára emelik. A normál AMG 29,6, a 4Matic 30,4, míg az S-verzió 33,6 millió forintot kóstál.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!