A Mercedes-AMG újdonsága egyedülálló módon ötvözi a sportosságot és a dinamizmust, exkluzív felszereltsége pedig a legmagasabb szintű igényeket is kielégíti.

A 61. Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon fog bemutatkozni, és 2006. második negyedévétől lesz kapható. Igazi atlétaszív dobog az ML 63 AMG motorterében: a teljesen önálló fejlesztésű 6,3 literes V8-as AMG-hajtómű 375 kW/510 LE teljesítményt ad le 6.800 és 630 Nm maximális forgatónyomatékot 5.200 percenkénti fordulaton – jelenleg nincs nála erősebb sorozatgyártású nyolchengeres szívómotor a világon. A nagy fordulatszám és hengerűrtartalom különleges párosítása mindjárt két előnnyel is jár: egyrészt felettébb élénken pörög a motor, másrészt rendkívül meggyőző erővel húz már kis fordulatról is. Az ML 63 AMG vezetője a spontán gázadási reakción és a remek gyorsuláson mérheti le a V8-as motorban lakozó sportosságot. A közvetlen versenytársak közül jelenleg senki nem kínál az ML 63 AMG-hez hasonlóan nagy hengerűrtartalmú és teljesítményű terepjárót.

A 6,3 literes V8-as AMG-motor sportkocsikat megszégyenítő dinamizmussal mozgatja az M-osztályt: 5,0 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/h-ra, és 250 km/h végsebességgel repíti (elektronikus korlátozással). 46 százalékkal nagyobb teljesítménnyel és 23 százalékkal nagyobb maximális forgatónyomatékkal büszkélkedhet, mint az elődmodell, az ML 55 AMG hajtóműve (255 kW/347 LE ill. 510 Nm). Az M-osztály legerősebb képviselőjében hétfokozatú AMG SPEED-SHIFT 7G-Tronic automata sportváltó teljesít szolgálatot, a vezető a kormányoszlopon elhelyezett DIRECT SELECT váltókarral tudja kapcsolni az egyes sebességfokozatokat.

Ráadásul három, a V8-as motor pompás erőkifejtésére szabott váltóprogram közül választhat. A középkonzolon lévő kapcsolóval aktiválhatja az „S” (sport), a „C” (komfort) vagy az „M” (manuális) programot, ezek mindegyikében más-más karakterisztikájú és sebességű a váltás. A Formula-1-es autók mintájára az ergonomikus AMG-sportkormányon elhelyezett gombokkal is lehet sebességet váltani.

Ugyancsak rendkívül sportos beállítású az ML 63 AMG állandó összkerékhajtása: az optimális menettulajdonságok érdekében 40 : 60 arányban oszlik meg a motor óriási nyomatéka az első és a hátsó tengely között. A megerősített kivitelű hajtáslánc hatékony és a Mercedesekre jellemző megbízható erőátvitelt garantál.

Az AIRMATIC légrugózásra épülő AMG-sportfutómű a karosszéria oldalirányú kilengésének megakadályozása révén nagy fokú kanyarstabilitással, továbbá pontos kormányzási reakcióval és magas szintű menetkényelemmel ruházza fel a terepjárót. A légrugózás AMG-féle rugóstagokkal és ADS adaptív lengéscsillapító rendszerrel párosul. Nagy sebességnél automatikusan lejjebb engedi a karosszériát a beépített szintszabályozó rendszer. A terepjáró és az út között fényesre esztergált 19 colos, ötküllős AMG-könnyűfém felnik és 295/45 R 19 méretű gumiabroncsok teremtenek kapcsolatot. Amellett, hogy nagyszerű látványt nyújtanak a széles kerekek, nagy mértékben fokozzák az M-osztály stabilitását. Igény esetén 295/40 R 20 méretű gumikkal párosítva, 20 colos kivitelben is megvásárolhatók a felnik. A száguldó ML 63 AMG-nek lyukazott kivitelű, belső hűtésű féktárcsákra épülő nagy teljesítményű fékberendezés parancsol biztos megálljt.

A minden ízében erőt és sportosságot sugárzó külső az AMG-Styling optikai csomag érdeme: része a markáns orr- és farkötény, a jellegzetes hűtőrács, a sárvédő-kiszélesítések, a gumibütykökkel ellátott nemesacél fellépők és a lesötétített hátsó lámpatestek. A kétszer két darab krómozott csőben végződő AMG-sportkipufogó berendezés mind látványával, mind csodálatos hangjával tudatosítja az M-osztály csúcsváltozatának különleges státuszát.

Az ML 63 AMG belsejében is a sportosság a meghatározó. Exkluzív felszereltségében egyebek között megtalálhatók a nappabőrrel kárpitozott, Alcantara-vállbetétekkel díszített fűtött, alakváltoztató sportülések, a bőrrel bevont és váltógombokkal felszerelt, ergonomikus sportkormány, a különleges küszöblécek, valamint a gumibütykökkel díszített nemesacél sportpedálok. Hasonlóan dinamikus benyomást keltenek az egyedi feliratozású, piros mutatójú műszerek, valamint a 320 km/h-ig kalibrált kilométeróra.

Az ML 63 AMG biztonsági felszereltsége is messzemenően megfelel a kor kívánalmainak: része a veszélyfelismerő PRE-SAFE® rendszer, az aktív NECK-PRO fejtámlák elöl, a két fokozatban felfúvódó adaptív vezető- és utasoldali légzsák, a két első oldallégzsák, az ablaklégzsákok, valamint az övfeszítő és az överő-korlátozó valamennyi ülőhelyen.

A Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon (IAA) ünnepli premierjét, és 2006. második negyedévében kerül piacra az új ML 63 AMG.