Módosított tengelycsapágyakkal, közvetlenebb reakciójú kormánnyal, valamint gyorsabban kapcsolható váltóval fognak készülni, így a tőlük megszokott magas szintű menetkényelem mellett még dinamikusabb vezetési élményt ígérnek.

Ugyancsak az élvezetes és biztonságos autózást szolgálják a kormánykerékről működtethető automata váltók, az Európa egész területére kiterjedő navigációt nyújtó audiokészülékek, valamint a kanyarodófény-funkcióval párosítható bi-xenonfényszórók.

A világon egyedülálló hétfokozatú 7G-TRONIC automata váltónak köszönhetően 100 kilométerenként akár 0,6 literrel kevesebb üzemanyagot fogyaszt a CLK 500. A modellcsalád tagjainak utasterében új kialakítású kezelőszervek gondoskodnak a korábbinál is minőségibb összhatásról.

2002. májusa óta összesen 135.000 darab kelt el a Mercedes-Benz CLK-ból (a kabrió 2003. májusa óta kapható). A kupéból kb. 25, a kabrióból pedig közel 80 százalékkal több fogyott, mint elődeikből azonos időszak alatt.

A jelenlegi modellfrissítéssel a CLK sportos, dinamikus jellegét kívánja hangsúlyozni a Mercedes-Benz. Ugyanezen cél szolgálatában áll a DIRECT CONTROL elnevezésű csomag, amely egyebek között csaknem hat százalékkal közvetlenebb kormánymű-áttételt, magasabb szintű menetkényelmet biztosító vonórúd- és nagyobb rugókarcsapágyakat, továbbá újfajta ESP®-beállítást tartalmaz. A változtatásoknak köszönhetően még nagyobb fokú menetaktivitással és még jobb irányíthatósággal ötvöződik a CLK kupé és kabrió hagyományosan magas szintű menetkényelme. A hatsebességes kézi kapcsolású váltót is korszerűsítették a Mercedes mérnökei: a DIRECT CONTROL csomag részeként lerövidítették a váltóútjait, továbbá gyorsabbá és pontosabbá tették a működését.

A CLK most első ízben olyan defekttűrő gumiabroncsokkal is rendelhető, amelyeket a köpenyekben fellépő nyomásveszteségre figyelmeztető berendezéssel párosít a Mercedes-Benz. A berendezés az elektromos stabilitásfelügyelő rendszerre (ESP®) épül, és a digitális kijelzőn megjelenített üzenettel hívja fel a vezető figyelmét a hirtelen nyomásvesztésre. A gumik önhordó oldalfalszerkezetének köszönhetően akár 50 kilométeren át, legfeljebb 80 km/h sebességgel haladhat tovább a gépkocsi leeresztett kerekekkel.

CLK 500: öt százalék üzemanyag-megtakarítás a 7G-TRONIC váltóval

Ezentúl az új 7G TRONIC automata váltóval készül a CLK 500 csúcsmodell. Ez a világon egyedülálló, hét előre- és két hátrameneti sebességfokozatot kínáló erőátviteli szerkezet dinamikusabb gyorsulást, nagyobb rugalmasságot, továbbá akár 0,6 literrel alacsonyabb átlagfogyasztást garantál. A csúcsmodell legfontosabb adatai a következők (zárójelben az ötfokozatú automata váltóval szerelt korábbi változat adatai szerepelnek):

CLK 500 Coupé* 0-100 km/h 5,9 s (6,0 s) 60-120 km/h 5,2 s (6,2 s)
átlagfogyasztás 10,9 l/100 km (11,5 l)

CLK 500 Cabriolet* 0-100 km/h 6,1 s (6,2 s) 60-120 km/h 5,7 s (6,7 s)
átlagfogyasztás 11,1 l/100 km (11,6 l)

* nem végleges adatok

A CLK automata váltóval szerelt változatai igény esetén a sebességváltás különösen sportos módját kínálják a kormánykeréken elhelyezett kapcsológombok segítségével (opcionális felszerelés). A vezetőnek egy pillanatra sem kell levennie a kezét a kormányról ahhoz, hogy használja a rendelkezésére álló öt vagy hét sebességfokozatot. Automata üzemmódban „C” (Comfort) és „S” (Sport) program közül választhat. A programválasztó kapcsoló „M”-állásában csak a kormánygombok vagy a váltókar segítségével tudja kapcsolni az egyes sebességfokozatokat.

2004. közepétől újfajta kanyaródófény-funkcióval is rendelhetők lesznek a nagy fényerejű bi-xenonfényszórók. Ennek lényege, hogy 40 km/h sebesség alatt kanyarodáskor, parkoláskor vagy éles kanyarban szükséglettől függően a bal vagy a jobb oldali ködfényszóró is felkapcsolódik, és fényét akár 65 fokos szögben elfordítva, kb. 30 méter távolságra megvilágítja az utat.

Audiokészülékek: két új rendszer Európa egész területére kiterjedő navigációval

A CLK-hoz kifejlesztett új audio- és kommunikációs eszközök mércét állítanak a tájékoztató rendszerek világában. A sorozat tagjaihoz kínált készülékek egyebek között beépített telefonbillentyűzettel, CD-lejátszóval, valamint sebesség- és vételfüggő hangerőszabályozással rendelkeznek:

– Audio 20 CD, az összes hullámsáv vételi lehetőségével
- Audio 50 APS, az Audio 20 CD felszereltségén túlmenően kéttuneres keresőrendszerrel, színes kijelzővel (4,9 col) valamint Európa egész területére kiterjedő, dinamikus navigálófunkcióval rendelkezik.
- COMAND APS, az Audio 50 APS felszereltségén túlmenően Európa egész területére kiterjedő, DVD-alapú navigálófunkcióval, CD-meghajtóval, színes TFT-kijelzővel (6,5 col, 16 : 9 oldalarány), valamint 4 x 50 wattos erősítővel rendelkezik.

A navigálóberendezés színes térkép formájában mutatja az irányt. Ugyancsak az utasok szórakozását hivatott biztosítani az az új fejlesztésű, surrond-hangzású hifi-rendszer, amely 12 hangszóróval (kabrió: tíz hangszóró) és 8 x 40 watt teljesítménnyel teszi felejthetetlenné a CLK-ban megtapasztalható hangélményt. A Mercedes-Benz által kifejlesztett LINGUATRONIC működése a jövőben a navigálóberendezésre is kiterjed majd (opcionálisan), így a vezető akár szóban is közölheti az úti célt.

Minőségi összhatás: gondosan kidolgozott külső és belső részletek

A korszerű nanotechnológiával készült magasfényű és fokozottan karcálló fedőlakkréteg, valamint az utastér burkolóanyagainak bőrhatású kialakítása még minőségibb megjelenést kölcsönöz a CLK-nak. A középkonzolon lévő hagyományos kapcsolókat ún. push-push-rendszerű nyomógombok váltották fel, a THERMATIC és a THERMO-TRONIC klímaberendezések beállítását pedig (hőmérséklet, levegőelosztás, befúvás erőssége) esztétikus kivitelű tekerőgombok teszik még egyszerűbbé.

CLK 55 AMG: új fejlesztésű kombinált fék és sportkipufogó

A CLK-sorozat legexkluzívabb és legsportosabb tagjának, a CLK 55 AMG-nek is előnyére vált a modellfrissítés: kupé és kabrió változata egyaránt nagyobb teljesítményű fékrendszerrel lett gazdagabb. Elöl 340 mm átmérőjű úszó ágyazású, hűtött szürkeöntvény-tárcsák teljesítenek szolgálatot. A köréjük vont alumínium borításnak és a hatdugattyús féknyergek kiterjedt fékbetét-felületének köszönhetően sokkal jobban bírják a hőterhelést, mint a korábbi változatok. Hátul 330 mm átmérőjű hűtött tárcsák és négydugattyús fix féknyergek emésztik fel a mozgási energiát. Az AMG által kifejlesztett 5,5 literes, 270 kW/367 LE teljesítményű és 510 Nm maximális forgatónyomatékú V8-as motor nemcsak roppant erejével, hanem a korábbinál is sportosabb hangjával hívja fel magára a figyelmet – utóbbi a dupla csőben végződő AMG-sportkipufogódob érdeme (csak a kupé esetében).

A futómű és az erőátviteli rendszer módosításai szintén intenzívebb vezetési élményt szavatolnak. A keményebb rugók és lengéscsillapítók, valamint a hét százalékkal közvetlenebb reakciójú kormány jóval stabilabbá és menetaktívabbá teszi az autót. A továbbfejlesztett ötfokozatú automata váltó kézi üzemmódban nem engedélyezi a visszaváltást teljes motorterhelés és kickdown esetén. A kapcsolási pont elérésekor nem vált automatikusan feljebb a rendszer, így a sportos ambíciójú vezetők még jobban kiaknázhatják a CLK 55 AMG óriási teljesítményét.