Megérkeztek hazánkba a Ford nagy méretű egyterűi

2016. február 22. (hétfő) Lővei Gergely

Mostantól már a vásárlók rendelkezésére áll az új generációs Ford S-Max és Galaxy egyterű.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Már 2014 végén bemutatkozott a Ford Galaxy harmadik generációja, a tavalyi év közepén a második S-Max is ismert lett, azonban az első időkben a nyugat-európai piacokra szállított a gyár, ezért csak most érkeztek meg hozzánk a nagy méretű egyterűk első példányai.


Noha méretben és technikában egymáshoz közel állnak egymáshoz, mégis eltérő vásárlóközönséget szólítanak meg a modellek, amíg a Galaxy-t jellemzően alap (Trend) felszereltséggel vásárolják, addig az S-Max-ot csúcs-felszereltséggel (Titanium) és erőforrással – mivel a kereslet indokolja, utóbbiból lesz Vignale változat is. Magyarországon a Galaxy 1995-ös bevezetése óta 1410 darabot értékesítettek hivatalos csatornákon keresztül, míg a 2006-óta megvásárolható S-Max már több, mint 2750 darabnál tart.

A generációváltással együtt az egyterűk is az új Mondeo esetén is használt padlólemezre váltottak, amelynek legnagyobb újdonsága, hogy immár összkerékhajtás is választható. Az Intelligens Összkerékhajtás 2 ezredmásodperces mintavételi és 0,1 másodperces reakcióidővel dolgozik, a kerekek fordulatszáma és a gyorsulásérzékelők jele alapján automatikusan összezár a hátsó tengely elé épített, elektromágneses vezérlésű tengelykapcsoló – a rendszer lényegében ugyanaz, mint a Kuga esetén, de itt más jelek és program alapján dolgozik az elektronika.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Azzal, hogy a hajtóerőt a négy keréken osztja el a rendszer, kevesebb hosszirányú erőt kell átvinnie az első kerekeknek, így például több oldalvezető-erővel képesek megbirkózni, a gyakorlatban ez annyit jelent, hogy nagyobb kanyarsebességet képes elérni az összkerékhajtású autó. A Galaxy és az S-Max családi autó, ezért valószínűleg majd azt érzékelik a sofőrök, hogy mostoha útviszonyok között stabilabb az autójuk. A hazai piaci bevezetés alkalmából tartott rövid vezetés alkalmából is ezt tapasztalhattuk meg a Hungaroringen található tanpályán. Legnyilvánvalóbb a nagy ívű, műgyantán való kanyarodásnál volt érezhető, hogy sokkal gyorsabban lehet úgy menni, 40 helyett 50 km/h környékén kezdett lecsúszni az ívről az összkerékhajtású Galaxy. Emelkedőn, félig műgyantán indulva is egyértelmű volt az összkerékhajtás előnye.

Szóval minden korábbinál többet tudnak a Ford nagy méretű egyterűi, amelyek már megtalálhatóak a márkakereskedésekben. Az S-Max indulóára 160 lóerős benzinmotorral 8 625 000 Ft, a Galaxy-ért 160 lóerős benzinmotorral legalább 9 625 000 Ft-ot kell fizetni. A 150 vagy 180 lóerős dízelhez választható összkerékhajtás felára mindkét modell esetén 650 000 Ft.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Megérkeztek hazánkba a Ford nagy méretű egyterűi

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Audi RS 7 Sportback, Suzuki Baleno, Porsche 718 Boxster S
  • Összevont teszt: Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
  • Teszt: Opel Astra ST 1.6 Biturbo CDTI és Insignia ST 1.6 CDTI, BMW 318d és 330i xDrive, Volvo XC90 T8, Honda SH300i
  • Tanácsadó: Felnijavítás
  • Használt: ©koda Fabia (1999-2007)
Autómotor Piactér