A fejlesztőcsapat olyan Passat modellt alkotott, amelynek racionális kvalitásait – mint a karosszéria és a futómű sajátosságai, s ezzel a kényelem – következetesen tökéletesítették. A tervezők azonban e Passatot a forma és a funkció, a design és az ergonómia, a szenvedély és az érzelem kompromisszumot nem ismerő kombinációjával is felruházták.

Magyarországon a Passat 1991-es bevezetése óta 12.066 limuzint értékesített a márka. Az utóbbi években a dízel erőforrások egyre jelentősebb részarányt képviseltek az értékesítésben, míg 2003-ban az eladások 67 %-a volt dízel erőforrás, addig 2004-ben ez az arány már elérte a 82%-ot. 2005-ben 2100 új Passat értékesítését tervezi a márka, melyből előreláthatólag 85%-ot tesz majd ki a dízel motorok aránya. Várhatóan a 140 lóerős 2.0 PD TDI motor lesz a legkeresettebb.

Külső megjelenés: új arculat és kiemelkedő minőség

Karosszéria – Design: A Passat hatodik generációját erőteljes és avantgárd design jellemzi. Az új Volkswagen orrkialakítás a krómjelvényes hűtőmaszkkal és a kihívó „tekintetű” fényszórókkal, az atletikus körvonalak és a hátsó rész erőteljes rajzolata a sorozat létezése óta a legnagyobb design-ugrást képviselik.

Karosszéria – Méretek: A Passat formavilága kifelé azt mutatja, ami belül is érvényes: minden új és minden más. Jó példa erre a méretek alakulása: az új Passat 4,65 méter hosszú (+62 milliméter), 1,82 méter széles (+74 milliméter) és 1,47 méter magas (+10 milliméter). Tengelytávja 2,71 méter.

Karosszéria – Minőség: A kiemelkedő minőség mutatója: a statikus torziós merevség, amely 57 (!) százalékkal haladja meg az e tekintetben már eleve igen jó elődje hasonló értékét, új csúcsértéket képvisel kategóriájában.

Az új Passat esetében azonban az is igaz, hogy a legkorszerűbb gyártástechnológiák és anyagok segítségével a drasztikusan továbbfejlesztett karosszériatulajdonságok és a jelentős méretbővülés ellenére sikerült áttörni a tömegnövekedés spirálját: az új Passat karosszériája nem nehezebb elődjénél.

Belső tér: ergonómia és 485 literes csomagtér

Belső tér: A belső tér tiszta, friss stílust képvisel, feltűnő könnyedséggel, minőségi anyagokkal és az emberre, nem pedig az elméletileg megvalósíthatóra szabott technikával. A cél itt a tökéletes ergonómia és kezelhetőség megvalósítása volt. A 485 literes (+10 liter) csomagtér térfogat növekedés könyvelhető el.

Motorok: nyolcból hét közvetlen befecskendezéssel

Négy új benzines: A homogén keverékes közvetlen befecskendezéssel működő FSI-motorokat a Volkswagen a Passat modellekben kínálja elsőként. Teljesítményük 85 kW/115 LE, 110 kW/150 LE és – a Turbo-FSI esetében – 147 kW/200 LE. 2005 negyedik negyedévében a paletta csúcsán egy 3,2 literes, V6-os FSI jelenik meg 184 kW/250 LE teljesítménnyel. A belépőmodell motorja az 1,6 literes, 75 kW/102 LE teljesítményű négyhengeres.

Három új dízel: A három kínált TDI mindegyike e modellsorozatban jelenik meg először a piacon, 77 kW/105 LE, 103 kW/140 LE és 125 kW/170 LE teljesítménnyel. A Passat TDI dízelrészecske-szűrővel is kapható lesz majd, s a legerősebb TDI az innovatív piezoelektromos magasnyomású porlasztószivattyú- egységekkel készül.

Kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) a Passatban: A 2,0 literes TDI (és később a V6 FSI is) az automatikus dupla tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) lesz rendelhető, amelyben hat előremeneti fokozat van, és rendkívül gyorsan vált. A DSG és a TDI ideális kombinációnak számít, mivel a világon elsőként sikerült a dízelmotor alacsony fogyasztásértékeit az automatizált váltókapcsolás ellenére teljes mértékben megőrizni. A 85 kW/115 LE, 110 kW/150 LE és 147 kW/200 LE teljesítményű benzinesek opcióként egy komfortos hatfokozatú automatikus sebességváltóval (Tiptronic) is kombinálhatók.

Futómű: kényelmi adottságok a legmagasabb szinten

Új futómű: Az új Passat a karosszériától akusztikailag segédvázzal elválasztott négylengőkaros hátsó, és az alumíniumelemekkel (-13,3 kilogramm) kialakított McPherson rendszerű első felfüggesztése a legmagasabb szintű mozgékonyságot, kényelmet és biztonságot kínálja.

Új ESP+ szerelvénystabilizáló: A futóműtechnikát az ESP+ szerelvénystabilizáló tökéletesíti tovább, amelyet minden vonóhoroggal felszerelt járműbe beépítenek.

Új fékek „féktárcsa-törlővel”: Szériakivitelében minden Passat „féktárcsa-törlő” funkcióval kiegészített 16-colos fékberendezésekkel készül. Ez a fékbetéteket bizonyos időszakonként enyhén a tárcsához érinti, így a nedves útviszonyok közepette létrejövő esetleges vízfilmet eltávolítva rövidíti a fékutat.

Az innováció ereje

Új elektronikus rögzítőfék: A Passat elsőként kínál e kategóriában szériakivitelben elektronikus rögzítőféket, amely gombnyomásra működik. Az elektronikus szabályzásnak és a többi szabályzóegységgel fennálló kapcsolatnak köszönhetően számos új funkció is megvalósítható. Ilyen például a dinamikus vészfékfunkció, a dinamikus indulássegítő (emelkedőn) és az automatikus tartás (Auto-Hold) funkciója (közlekedési lámpánál a fékpedál tartós lenyomása nélkül).

Új motorindítási és zárrendszer: A Passat rádiótávirányítással kiegészített motorindítási és zárrendszere teljes egészében új fejlesztésű. A klasszikus értelemben vett gyújtáskulcs már nem létezik, a központi zár nyitására és zárására szolgáló jeladót a kormánykerék jobb oldalán elhelyezett tartóba kell csúsztatni; a motor ezután a jeladó megnyomásával indítható. Ha a Passatot az e modellsorozathoz első ízben kínált kulcsnélküli nyitási rendszerrel (Kessy) is felszerelték, az indítás már gombnyomásra történik.

Új automatikus követésitávolság-szabályozás: A szegmensben szintén újdonságként a Passat automatikus követésitávolság-szabályozást is kínál. A Passat ennek használatakor az elöl haladóhoz képest beállított biztonságos követési távolság tartása érdekében a sebességszabályzóval előre megadott sebességértékről automatikusan lefékez. Ha az út szabaddá válik, ismét a korábban megadott sebességre gyorsít.

Új Bluetooth-telefon: A Passat modellek opcióként Bluetooth-csatlakozással újszerű telefon-kihangosítót kínálnak. A vezető mobiltelefonja ekkor vezeték nélküli kapcsolatban áll a járművel, így akár a kabátzsebben is maradhat. A mobilkészülék funkcióit az autóba épített telefon veszi át, amely a szükséges adatokat a mobiltelefon SIM-kártyájáról kapja. A rendszer ekkor egy külön billentyűzet segítségével kezelhető.

Új Dynaudio hangrendszer: A Volkswagen a Passatban a lehető legnagyobb figyelmet szentelte a szórakoztató és információs technika minőségének. A hifi-specialista Dynaudio 600 Watt teljesítményű high-end hangrendszere különleges hangzásélményt kínál – a 10-csatornás berendezés kiváló minőségű elemeivel új mércét állít a kategóriában.

Új, huzatmentes Climatronic: Az extrafelszerelésként kapható kétzónás automatikus légkondícionáló – akárcsak a Phaetonban – teljesen huzatmentes szellőztetést biztosít, mégpedig gombnyomásra. Újfajta áramellátás: Az üzleti utakra indulók örömmel fogadják majd az opcionális 230 voltos csatlakozási lehetőséget, amelynek segítségével feltölthetik laptopjaikat.

Új bi-xenon fényszórók kanyarvilágítással: Az előző modellhez képest, – különösen a távolsági fény tekintetében – minden fényszóró-rendszert jelentősen továbbfejlesztettek. A még kedvezőbb világításról az új Passat kormányzással együtt mozgó bi-xenon fényszórói gondoskodnak. A beépített dinamikus kanyarfény 15 fokig terjedő szögben követi az úttest vonalvezetését, így folyamatosan optimális megvilágítást biztosít. A rendszert kiegészítő kanyarodófény teszi teljessé: a jármű hossztengelyéhez mért mintegy 35 fokos szögével kereszteződésekben és úttorkolatokban bizonyul különösen hasznosnak.

Árilsta

Motor Felszereltség Teljesítmény Ár Passat 1.6 Trendline 75/102 5 199 000 Passat 1.6 FSI Trendline 85/115 5 867 000 Passat 2.0 FSI Trendline 110/150 6 976 000 Passat 1.9 PD TDI Trendline 77/105 5 972 000 Passat 2.0 PD TDI Trendline 103/140 6 417 000 Passat 2.0 PD TDI DPF Trendline 103/140 6 572 000 Passat 1.6 Comfortline 75/102 5 529 000 Passat 1.6 FSI Comfortline 85/115 6 094 000 Passat 2.0 FSI Comfortline 110/150 7 203 000 Passat 1.9 PD TDI Comfortline 77/105 6 200 000 Passat 2.0 PD TDI Comfortline 103/140 6 644 000 Passat 2.0 PD TDI DPF* Comfortline 103/140 6 799 000 Passat 1.6 Sportline 75/102 5 729 000 Passat 1.6 FSI Sportline 85/115 6 295 000 Passat 2.0 FSI Sportline 110/150 7 404 000 Passat 1.9 PD TDI Sportline 77/105 6 401 000 Passat 2.0 PD TDI Sportline 103/140 6 844 000 Passat 2.0 PD TDI DPF Sportline 103/140 7 000 000 Passat 1.6 FSI Highline 85/115 6 705 000 Passat 2.0 FSI Highline 110/150 7 814 000 Passat 1.9 PD TDI Highline 77/105 6 810 000 Passat 2.0 PD TDI Highline 103/140 7 254 000 Passat 2.0 PD TDI DPF Highline 103/140 7 410 000

Ár

Az 1,6-os, benzines alapmodellért (Trendline) 5 199 000 forintot kell fizetni, ami a Passat hagyományos minőségét és helykínálatát figyelembe véve kifejezetten jó ajánlatnak tűnik, ráadásul olcsóbb is, mint az elődmodell ugyanilyen kivitele.
A legtöbbet a kétliteres, hatsebességes váltóval szerelt benzinesért kell leszurkolni, ennek ára Highline-szinten 7 814 000 forint. A legolcsóbb dízel Trendline felszereltséggel 5 972 000 forintba kerül, az 1.9 PD TDI maximális teljesítménye 105 LE.