Neve pedig egyben a programra is utal: az allroad még kedvezőbb hajtási és menetdinamikai adottságokat kínál – a műutakon és azoktól távol egyaránt.

Az Audi A6 allroad quattro nemigen talál versenytársa a nemzetközi prémiumkategóriában, koncepciója ugyanis az Audi egyedülálló alkotása. Műszakilag az A6 Avant közeli rokona, s csaknem éppoly magas színvonalú sportos menetteljesítményeket is kínál. Ám az A6 allroad quattro még ott is könnyedén folytatja útját, ahol az aszfaltozott utak már véget érnek. Az A6 allroad quattro ugyanis vérbeli offroad-elemekkel bővíti az Avant eredeti koncepcióját, így egyesítve a sportos elegancia és a markáns sokoldalúság adottságait.

Dizájn

A külső dizájn az Audi A6 Avantéval megegyező, kifejező formai nyelvet követi – karakterét időtlen elegancia és érzelmeket ébresztő sportosság jellemzi. A dinamikus vonalvezetés, a felületek feszültségekkel teli kezelése és a könnyedén, már-már kupészerűen rajzolt körvonalak egyaránt stílusteremtőnek számítanak. A dinamikusan emelkedő, erőteljes vállöv, az ablakok keskeny csíkja és az enyhén ereszkedő tetővonal egyaránt ezt a megjelenést erősíti. A markáns off-road stíluselemek ezzel együtt harmonikusan illeszkednek az összképbe. Ezek közé taroznak

például a nemesacél alsó védőlemezek is. A „singleframe” hűtőrács enyhén átdolgozva jelenik meg: a rács függőleges tagjai krómozott díszléceket hordoznak, a rendszámtartó pedig immár szabadon áll. További különleges stíluselemek az új tervezésű lökhárítók és a megnövelt külső tükrök.
Az ugyancsak alumíniumból kialakított tetősínek négy tartóra támaszkodnak. A küszöb borítása éppúgy a masszív erő érzetét sugározza, mint a sárvédők szélesítései. A keréktárcsák 17, illetve 18 col átmérőjűek, s háromféle dizájnnal állnak rendelkezésre. Az A6 allroad quattro hátulról többek között a nemesacél alsó védőlemezről és a lökhárító alumíniumhatású díszlécéről ismerhető fel. A „Xenon-plus” fényszórók megrendelésekor a hátsó lámpák LED-egységet is tartalmaznak, ez esetben a féklámpa és a hátsó helyzetjelző számára.
A belső tér kifinomult vonalaival, elegáns formáival és színeivel a legmagasabb szintű minőség és kimunkált esztétika légkörét árasztja, amelyről az első benyomásokat az új alumínium küszöblécek közvetítik. Négyféle belső szín választható, amelyek ötféle üléskárpittal és szintén öt különböző dekorberakással kombinálhatók.

Karosszéria

Az új Audi A6 allroad quattro hosszúsága 4934, tengelytávja 2833, szélessége pedig 1862 milliméter, míg magassága az „adaptive air suspension” légrugózás beállításától függően 1459 és 1519 milliméter között változik. Elődjéhez képest az új A6 allroad quattro hosszúsága 124, tengelytávja 76, szélessége pedig 10 milliméterrel növekedett, így a vezetőn kívül négy utas számára biztosít luxusszínvonalú térkínálatot és kényelmet. Az A6 allroad quattro kizárólag az Avant karosszériával készül. Az üléstámla lehajtásával 565-ről 1660 literesre növelhető csomagtér két sínt is tartalmaz. Opcióként sokoldalú megoldások – például csomagrögzítő rendszer – rendelhetők a csomagtérbe, de választható automatikus nyitású és zárású csomagtér-ajtó is. A sízsáknak köszönhetően pedig a különösen hosszú tárgyak is gond nélkül elhelyezhetők. A szériakivitelhez tartozó, integrált magasságszabályozást is kínáló „adaptive air suspension” légrugózás az A6 allroad quattrót kényelmes, szállításra is jól használható járművé avatja. A karosszéria konstrukciója nagy arányban tartalmaz nagy- és igen magas szilárdságú acélfajtákat, illetve leginkább az első rész tömegének mérséklésére könnyű alumíniumelemeket is. Az utasokat pontosan összehangolt profilok kombinációja óvja a balesetek során. A két első légzsákon kívül elöl két oldallégzsák (kívánságra hátulra is rendelhető), valamint a „sideguard” függönylégzsák-rendszer is készenlétben áll. Az Audi „backguard” rendszere a ráfutásos balesetek következményeinek kockázatát mérsékli.

Motor, erőátvitel

Az A6 allroad quattro négyféle erőteljes, hosszában beépített motorral – két benzinessel és két dízellel – kapható. Mind a négy erőforrás közvetlen

befecskendezésű, s az Audi legkorszerűbb V-motorjainak családjába tartozik. AZ FSI közvetlen benzinbefecskendezés az Audi márka karakteres jellemzője. Az Audi R8 versenygép számos Le Mans-i győzelmét követően ez a technika immár sorozatgyártásban is széles körben tért hódított. A 3.2 FSI legnagyobb teljesítménye 188 kW (255 LE), a V6-os maximális forgatónyomatéka eléri a 330 newtonmétert, ami 3250 percenkénti fordulatszámnál jelenik meg. Még nagyobb erővel szolgál a 4.2 FSI. A közvetlen befecskendezésű V8-as 257 kW (350 LE) teljesítményt és 440 newtonméter forgatónyomatékot állít elő, utóbbi már 3500 percenkénti fordulatszámnál rendelkezésre áll. Mindkét V6-os dízelmotor különösen hatékony működését mély benyomást keltő vonóerővel és rendkívül kulturált járással egyesíti. A keverékképzés szerepét itt a legújabb generációs common-rail rendszer veszi át, amely akár 1600 bar nyomással préseli az üzemanyagot az égésterekbe. A 2.7 TDI 132 kW (180 LE) teljesítményű, legnagyobb forgatónyomatéka 380 newtonméter, amely már 1400 percenkénti fordulatszámnál megjelenik, s egészen 3300 percenkénti fordulatszámig folyamatosan rendelkezésre áll. A 3.0 TDI az 1400 és 3250 közötti fordulatszám tartományban 450 newtonméter nyomatékot produkál a főtengelyen, legnagyobb teljesítménye pedig az A6 Avant típushoz képest is nőtt, 171 kW (233 LE) értékre emelkedett. A quattro állandó összkerékhajtás, amely minden A6 allroad quattro modellben az alapkivitelhez tartozik, alapvetően befolyásolja a vezetés stílusát. Részlegesen önzáró, központi kiegyenlítőműve a forgatónyomatékot változó arányban osztja el az első és a hátsó kerekek között; alapesetben ez 50-50 százalék, ám szükség esetén a nyomaték akár 75 százaléka is kerülhet az első vagy a hátsó kerekekre. Laza talajon a quattro hajtás erőteljes vonóerő-átadást biztosít, az utcán pedig sportos mozgékonyságról, biztos tapadásról és maximális menetbiztonságról gondoskodik.

Futómű

Az A6 allroad quattro futóműve a sportos menettulajdonságokat magas színvonalú, lágy kényelemmel egyesíti. Elődjével szemben nem csupán

tengelytávja lett hosszabb, hiszen az első nyomtáv 22, míg a hátsó 2 milliméterrel nőtt, így elöl már 1596, hátul pedig 1587 milliméter. Mindezt az első és a hátsó kerekek közötti optimális tömegeloszlás egészíti ki. A futómű igen komplex felépítésű – nagyrészt alumíniumból készült – négylengőkaros első, valamint trapézlengőkaros hátsó felfüggesztést tartalmaz. A széria servotronic kormány a menetsebességtől függően eltérő rásegítéssel működik. Az ugyancsak a szériakivitelt gazdagító „adaptive air suspension” légrugózás döntő mértékben bővíti a futómű képességeit. Segítségével ugyanis a karosszéria magassága akár 60 milliméteres tartományon belül is állítható, mégpedig sebességfüggő automatikus, illetve az MMI kezelőpultjáról végrehajtott manuális szabályozás útján egyaránt. A szabályzóegység ennek megfelelően önműködően határozza meg az adaptív lengéscsillapítók karakterisztikáját. A nagy, akár 185 milliméter szabadmagasság a műutaktól távol is kibővített képességeket biztosít az A6 allroad quattro számára, például laza, kavicsos úton vagy éppen behavazott hegyi hágókon. Opcióként 245/45 R 18 méretű All-Terrain gumiabroncsok is rendelhetők, amelyekhez megerősített alsó motorvédő is kapható. Az ESP menetstabilizáló rendszer is tartogat speciális funkciókat, „offroad” üzemmódjában ugyanis később jelentkeznek a jármű stabilizálását szolgáló beavatkozások – a továbbhaladás mindenkor elsőbbséget élvez.

Felszereltség

Az új A6 allroad quattro már megjelenésekor három különböző aggregáttal kapható. A hatfokozatú tiptronic váltóval szerelt 2,7-es dízel, valamint az ugyancsak automatikus sebességváltós 3.2 FSI mellett a hatfokozatú manuális váltóművel ellátott benzines V6-os és 3.0 TDI, illetve a 4.2 FSI tiptronic változat is kapható már hazánkban. Az Audi A6 allroad quattro már eleve olyan felszereltséggel készül, amely tökéletesen

megfelel prémiumkategóriájú karakterének. A szériában magasságban állítható légrugók, a merev karosszéria és az olyan robusztus terepjárós megoldások, mint az első és hátsó nemesacél alsó védőlemez és a speciális kialakítású ESP az A6 allroad quattro műutaktól távoli „bevetéseit” szolgálják. Az aktív életmódot folytatók a csomagtér sokoldalú sínrendszerét és a kettős tartókra támaszkodó alumínium tetősíneket értékelik majd. Az utazás kényelméről az eltérő vezető- és utasoldali hőmérséklet-beállítást is lehetővé tévő komfort automatikus légkondicionáló és az „MMI basic” kezelőrendszer gondoskodik. Az erőteljes V8-as motorral szerelt Audi A6 allroad quattro 4.2 FSI 18 colos kerekeken gördül, amelyek mögött elöl és hátul egyaránt belső szellőzésű tárcsafékek dolgoznak. Dekorberakásai a „Vavonafa Assam-szürke” árnyalatban fénylenek, az ajtók és az ülések bőrkárpitozásúak. A csúcsmodell luxusszínvonalú szériafelszereltségét az első ülések elektromos állítása, a riasztóberendezés, a vezetőinformációs rendszer, a „plus” komfort automatikus légkondicionáló és elöl a középső kartámasz teszi teljessé. Az A6 allroad quattro legvonzóbb luxus és high-tech extrái között szerepel az „adaptive light” dinamikus kanyarvilágítás, az „advanced key” kulcsnélküli nyitási és az „Audi parking system advanced” parkolássegítő rendszer, amelynek működésekor a tolatókamera képe az MMI monitorán jelenik meg. Kívánságra a mobiltelefonhoz Bluetooth-csatlakoztatási lehetőség is kapható, és DVD-alapú navigációs berendezés, a BOSE surround-hangrendszere és sportülés is rendelhető.