Már egy ideje megérkeztek hazánkba az alaposan felfrissített Opel Insignia első példányai, de a hazai forgalmazás hivatalos megindulását a Country Tourer modellváltozat érkezésére időzítette a forgalmazó – ez pedig most történt meg.

A képernyők versenyében az alapváltozat nem szerepel valami jól, hiszen ennél mindössze egy 4,2 colos képátlójú kijelző van a középkonzolon, a műszeregységben az eddig is használt piros színű mátrixkijelző mutatja a fedélzeti számítógép adatait. Egy szinttel feljebb is csak annyi az újdonság, hogy a továbbra is analóg mutatókkal dolgozó műszeregységbe is kerül egy 4,2 colos képátlójú monitor. Aztán vannak a még drágább modellek, amelyek a középkonzolba már 8 colos képátlójú érintőképernyőt kapnak, és a műszeregységben is egy 8 colos kijelző kerül, bal szélre szorítva az analóg fordulatszámmérőt.

Az Androidos telefont/táblagépet üzemeltető felhasználóknak ismerős mozdulatokkal irányítható 700-as és 900-as fejegység feladata az, hogy a korábban gyakran kritizált, gombokkal túlterhelt középkonzolt könnyen átláthatóvá tegye, amit sikerrel végrehajt. Cserébe a kormány küllőin találunk még több kapcsolót. Ezen kívül van még többujjas mozdulatokkal is inzultálható tapipad is, no meg hangvezérlés. Utóbbival kapcsolatban csak annyit mondtak a magyar forgalmazó emberei, hogy próbálták az angol nyelvet, de az ő kiejtésüket nem emésztette meg a rendszer. Javítás majd valamikor 2015-ben várható, amikor már a magyar nyelv is bekerül az adatbázisba, és már anyanyelvünkön tudjuk majd utasítani az Insigniát.

A másik nagy újdonság pontosan 9 mm. Ennyivel magasabb a szabadidő-autós megjelenést kölcsönző műanyag-burkolattal ellátott Country Tourer változat a Sports Tourernél. Mivel úgy ítélték meg a gyárban, hogy a stílushoz már jár az összkerékhajtás is, csak a nagyobb teljesítményű erőforrásokkal választható a Country Tourer, a kézi váltós, 163 lóerős dízellel 10,36 millió Ft a listaár, ezen kívül 2,0 literes benzines (250 LE) választható 11,21 millió Ft-tól, illetve biturbó dízel (195 LE) 11,4 millió Ft-ért. Utóbbi csak automatikus váltóval létezik, előbbi kettőhöz hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak alapáron.

A legolcsóbb Insignia, a 140 lóerős 1,8-as motorral szerelt négyajtós 6,8 millió forintért vásárolható meg, az ötajtós karosszéria felára 130 000 Ft, a kombié 310 000 Ft. A legolcsóbb dízel (110 LE) listaára 7,25 millió Ft, a nagyon takarékos, 120 lóerős EcoFLEX változat 7,56 millió Ft-ba kerül, de valószínűleg ritka lesz majd, hiszen a 140 lóerős (és azonos szabványos fogyasztással rendelkező) EcoFLEX ennél mindössze 40 000 Ft-tal drágább.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!