47 évvel ezelőtt forradalmian új autó volt a Toyota Corolla. Ez volt a japánok első autója, amelyet az exportpiacoknak készítettek, és először ennek fejlesztése során vizsgálták meg, mik is a vásárlók igényei.

A tizenegyedik generációnál is hasonló módon jártak el, aminek az lett az eredménye, hogy az eddig elsősorban családi felhasználásra szánt autónál bejöttek az üzleti felhasználók igényei is, például megnövelték a hátsó lábteret 92 mm-rel, hogy az ott utazó üzletfelek is kényelmesen elférjenek. A forma szokás szerint nem túl izgalmas, de azért vannak szép részletek, úgymint a fényszórókba belekarmoló hűtőrács, vagy a hátsó lámpák.

Tele van az autó a hivatalos megfogalmazás szerint prémiumhatású részletekkel, kívül és belül egyaránt. A műszerfal formája a szélesség érzetét erősíti, a minőségérzet jó, de a rövidke körön vezetett szürke-szürke-szürke összeállításnál bármi izgalmasabb lenne, és ezen a kék-fehér színvilágú megvilágítás se segít sokat. A Touch 2 érintőképernyős fejegység már beszél magyarul is, de azt is eltanulták az egyik német prémiummárkától, hogy ha nincs is navigáció a fedélzeten, a gombja ott van a fejegységen – aminek minden egyes megnyomásakor sajnálkozó hibaüzenettel emlékeztetnek minket a spórolásra.

Még az idén 200 darab értékesítésével számol a forgalmazó, és a jelenlegi érdeklődés szerint ez könnyedén meglesz. A legolcsóbb változat a 99 lóerős Live felszereltségű autó 4 730 000 forintba kerül, a 132 lóerős 1,6-os felára 250 000 Ft, a piaci bevezetéskor egyedüliként elérhető dízel, a 90 lóerős D-4D felára még ezen felül 325 000 Ft. Üzleti ügyfeleknek speciális, Limited névre hallgató felszereltséget is készített a Toyota forgalmazója, és persze minden ügyfélnek kínálják az Értékőr Programot.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!