Mega-Transformers

2012. július 26. (csütörtök) Tóth Zoltán Zsolt

Hiteles környezetben döngethettünk a valaha volt legerősebb és leggyorsabb Chevrolet Camaróval!

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Az eredeti, 1969-es Camaro ZL1-est az Isten és a Chevy is gyorsulási versenyzésre teremtette! Ennek szellemét idézi a mostani retró izomautó legdurvább verziója: a hétköznapi használhatóság mellett a versenypályán is remekel. Düllesztik is a mellüket az amcsi mérnökök, hogy az 1/4 mérföldes távon (kb. 402 méter) 11,93 másodperces időt repesztettek – kevés sorozatgyártású sportkocsi képes erre a világon!

Ez a 30% bizony óriási tudáskülönbség

Pedig a Camaro ZL1-es alig 30%-ban különbözik a nemrégiben általunk is tesztelt 432 lóerős SuperSport változattól. Természetesen a lényeg a gépháztető alatt rejtőzik: az ősi és a mai ZL1-es között újabb párhuzam, hogy szegről-végről mindkettő motorja a Corvette-től származik. Ez esetben a 'Vette ZR1-es 6,2 literes, Roots-kompresszorral és töltőlevegő-hűtővel vadított V8-asát 580 lóerőre és 754 Nm-re „szelídítették”!

A cikk a hirdetés után folytatódik

A tiszteletet parancsoló teljesítmény alaposan megerősített, hatfokozatú manuális (Tremec TR-6060), vagy volánfülekkel is vezérelhető, automata sebességváltón (Hydra-Matic 6L90) keresztül zúdul a hátsó kerekekre. Egyébként hátul aszimmetrikus féltengelyeket alkalmaztak (60 mm üreges a jobb, 33 mm tömör a bal oldalon), hogy még jobban munkára fogják a differenciált, melyet a motorhoz, a váltóhoz és a fékekhez hasonlóan szériában nagy teljesítményű hűtéssel láttak el. A futóműnél harmadik generációs mágneses lengéscsillapítást vetettek be, míg a 20 colos felnikre 285/35 illetve 305/35-ös papucsokat húztak. Végül itt van a PTM menetdinamika-szabályozás, amelyik ötféle üzemmódot kínál: vizes és száraz útfelület, Sport1, Sport2 és a gyorsulási versenyek tapadási viszonyaira kihegyezett Race.

  A kiegészítő műszerek előtt a futómű- és a menetstabilizátor/menetdinamika-szabályozás gombja A kiegészítő műszerek előtt a futómű- és a menetstabilizátor/menetdinamika-szabályozás gombja

Ezek után nem véletlen, hogy a Camaro ZL1-es menetpróbája a gyorsulási versenyzés Mekkájának számító indianapolisi Lucas Oil Raceway pályán vette kezdetét. Kétszer próbálkozhattunk az automata, majd azután kétszer a kézi váltós géppel. Előbbinél az a célravezető, ha bal lábbal tapossuk a féket, a másikkal pedig annyi gázt adunk, hogy a kocsi „betérdeljen” a rajtba. Zöldre a féket felengedjük, a jobb lábbal pedig próbáljunk csínján bánni, mert a kipörgő kerekek látványosak ugyan, de értelemszerűen időveszteséggel járnak. A manuális verziónál Race állásban rajtautomatika segíti a kilövést: kinyomjuk a kuplungot, kapcsoljuk az egyes fokozatot, s padlógázra a fordulatszámmérő mutatója 4500/percnél cövekel le. Amikor leugrunk a bal oldali pedálról, a szenzoroktól érkező jelek alapján az elektronika a lehető legjobb gyorsulást garantálja. Ezenkívül még annyi a dolgunk, hogy ne felejtsünk el időben váltani, merthogy a fokozatok villámgyorsan elfogynak. Elsöprő erővel rugaszkodik el a Camaro, álló helyzetből 3,9 másodperc alatt katapultál 60 mérföld/órára (97 km/h)!

  Tessék-lássék módon csomagolták be a 6,2 literes, kompresszoros V8-ast. Nem ez számít, hanem a teljesítmény Tessék-lássék módon csomagolták be a 6,2 literes, kompresszoros V8-ast. Nem ez számít, hanem a teljesítmény

Bár lehetőségünk nyílt közúton is vezetni a ZL1-est, eszünkbe sem jutott feszegetni a határokat – nem állt szándékomban az amerikai rendőrség vendégszeretetét élvezve a hűvösön éjszakázni. Ennyi alapján is nyilvánvaló azonban, hogy a normál Camarónál ez sokkal élesebb és precízebb fegyver. A kormány nemcsak kisebb átmérőjű, hanem közvetlenebb is (ütközéstől ütközésig 2,5 fordulat), a manuális váltó rövid utakon és pontosan kapcsolható, de továbbra is határozott kezelést igényel, az elöl hat-, hátul négydugattyús Brembo fékek pedig brutálisan harapnak. Hogy a ZL1-es kanyarodni is tud, arra a 7'41,27"-es nürburgringi köridő a bizonyíték. Mivel pedig a Chevrolet az európai forgalmazását is tervezi, remélhetőleg egyszer majd hazai körülmények között is meggyőződhetünk minderről.

  Padlógázra füsteffekt társul a négycsövű, aktív kipufogórendszer mennydörgésszerű hangjához. Az amerikai és az európai Camaro lámpája eltérő, a ZL1-es pedig nagyobb hátsó szárnyat kapott Padlógázra füsteffekt társul a négycsövű, aktív kipufogórendszer mennydörgésszerű hangjához. Az amerikai és az európai Camaro lámpája eltérő, a ZL1-es pedig nagyobb hátsó szárnyat kapott

Chevrolet Camaro ZL1
Összlökettérfogat: 6162 cm3
Hengerek/szelepek: V8/16 kompresszor
Max. teljesítmény: 432 kW (580 LE) 6100/min
Max. nyomaték: 754 Nm 3800/min
Hossz./szél./mag.: 4836/1918/1376 mm
Tengelytáv: 2852 mm
Csomagtér: 320 l
Üzemanyagtank: 71,9 l
Gyorsulás 0-97 km/h: 3,9 s
Maximális sebesség: 296 km/h
Fogy. város/országút: kb. 16,8/12,4 l/100 km

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!
Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Mega-Transformers

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. freeware 2012. július 26. 09:49

    Jó az a kék Audi is amit a Beol kitett a cikkhez! :)

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Mega-Transformers


    Jó az a kék Audi is amit a Beol kitett a cikkhez! :)

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
18 °C
5 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?