Mega-Transformers

2012. július 26. (csütörtök) Tóth Zoltán Zsolt

Hiteles környezetben döngethettünk a valaha volt legerősebb és leggyorsabb Chevrolet Camaróval!

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Az eredeti, 1969-es Camaro ZL1-est az Isten és a Chevy is gyorsulási versenyzésre teremtette! Ennek szellemét idézi a mostani retró izomautó legdurvább verziója: a hétköznapi használhatóság mellett a versenypályán is remekel. Düllesztik is a mellüket az amcsi mérnökök, hogy az 1/4 mérföldes távon (kb. 402 méter) 11,93 másodperces időt repesztettek – kevés sorozatgyártású sportkocsi képes erre a világon!

Ez a 30% bizony óriási tudáskülönbség

Pedig a Camaro ZL1-es alig 30%-ban különbözik a nemrégiben általunk is tesztelt 432 lóerős SuperSport változattól. Természetesen a lényeg a gépháztető alatt rejtőzik: az ősi és a mai ZL1-es között újabb párhuzam, hogy szegről-végről mindkettő motorja a Corvette-től származik. Ez esetben a 'Vette ZR1-es 6,2 literes, Roots-kompresszorral és töltőlevegő-hűtővel vadított V8-asát 580 lóerőre és 754 Nm-re „szelídítették”!


A tiszteletet parancsoló teljesítmény alaposan megerősített, hatfokozatú manuális (Tremec TR-6060), vagy volánfülekkel is vezérelhető, automata sebességváltón (Hydra-Matic 6L90) keresztül zúdul a hátsó kerekekre. Egyébként hátul aszimmetrikus féltengelyeket alkalmaztak (60 mm üreges a jobb, 33 mm tömör a bal oldalon), hogy még jobban munkára fogják a differenciált, melyet a motorhoz, a váltóhoz és a fékekhez hasonlóan szériában nagy teljesítményű hűtéssel láttak el. A futóműnél harmadik generációs mágneses lengéscsillapítást vetettek be, míg a 20 colos felnikre 285/35 illetve 305/35-ös papucsokat húztak. Végül itt van a PTM menetdinamika-szabályozás, amelyik ötféle üzemmódot kínál: vizes és száraz útfelület, Sport1, Sport2 és a gyorsulási versenyek tapadási viszonyaira kihegyezett Race.

  A kiegészítő műszerek előtt a futómű- és a menetstabilizátor/menetdinamika-szabályozás gombja A kiegészítő műszerek előtt a futómű- és a menetstabilizátor/menetdinamika-szabályozás gombja

Ezek után nem véletlen, hogy a Camaro ZL1-es menetpróbája a gyorsulási versenyzés Mekkájának számító indianapolisi Lucas Oil Raceway pályán vette kezdetét. Kétszer próbálkozhattunk az automata, majd azután kétszer a kézi váltós géppel. Előbbinél az a célravezető, ha bal lábbal tapossuk a féket, a másikkal pedig annyi gázt adunk, hogy a kocsi „betérdeljen” a rajtba. Zöldre a féket felengedjük, a jobb lábbal pedig próbáljunk csínján bánni, mert a kipörgő kerekek látványosak ugyan, de értelemszerűen időveszteséggel járnak. A manuális verziónál Race állásban rajtautomatika segíti a kilövést: kinyomjuk a kuplungot, kapcsoljuk az egyes fokozatot, s padlógázra a fordulatszámmérő mutatója 4500/percnél cövekel le. Amikor leugrunk a bal oldali pedálról, a szenzoroktól érkező jelek alapján az elektronika a lehető legjobb gyorsulást garantálja. Ezenkívül még annyi a dolgunk, hogy ne felejtsünk el időben váltani, merthogy a fokozatok villámgyorsan elfogynak. Elsöprő erővel rugaszkodik el a Camaro, álló helyzetből 3,9 másodperc alatt katapultál 60 mérföld/órára (97 km/h)!

  Tessék-lássék módon csomagolták be a 6,2 literes, kompresszoros V8-ast. Nem ez számít, hanem a teljesítmény Tessék-lássék módon csomagolták be a 6,2 literes, kompresszoros V8-ast. Nem ez számít, hanem a teljesítmény

Bár lehetőségünk nyílt közúton is vezetni a ZL1-est, eszünkbe sem jutott feszegetni a határokat – nem állt szándékomban az amerikai rendőrség vendégszeretetét élvezve a hűvösön éjszakázni. Ennyi alapján is nyilvánvaló azonban, hogy a normál Camarónál ez sokkal élesebb és precízebb fegyver. A kormány nemcsak kisebb átmérőjű, hanem közvetlenebb is (ütközéstől ütközésig 2,5 fordulat), a manuális váltó rövid utakon és pontosan kapcsolható, de továbbra is határozott kezelést igényel, az elöl hat-, hátul négydugattyús Brembo fékek pedig brutálisan harapnak. Hogy a ZL1-es kanyarodni is tud, arra a 7'41,27"-es nürburgringi köridő a bizonyíték. Mivel pedig a Chevrolet az európai forgalmazását is tervezi, remélhetőleg egyszer majd hazai körülmények között is meggyőződhetünk minderről.

  Padlógázra füsteffekt társul a négycsövű, aktív kipufogórendszer mennydörgésszerű hangjához. Az amerikai és az európai Camaro lámpája eltérő, a ZL1-es pedig nagyobb hátsó szárnyat kapott Padlógázra füsteffekt társul a négycsövű, aktív kipufogórendszer mennydörgésszerű hangjához. Az amerikai és az európai Camaro lámpája eltérő, a ZL1-es pedig nagyobb hátsó szárnyat kapott

Chevrolet Camaro ZL1
Összlökettérfogat: 6162 cm3
Hengerek/szelepek: V8/16 kompresszor
Max. teljesítmény: 432 kW (580 LE) 6100/min
Max. nyomaték: 754 Nm 3800/min
Hossz./szél./mag.: 4836/1918/1376 mm
Tengelytáv: 2852 mm
Csomagtér: 320 l
Üzemanyagtank: 71,9 l
Gyorsulás 0-97 km/h: 3,9 s
Maximális sebesség: 296 km/h
Fogy. város/országút: kb. 16,8/12,4 l/100 km

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!
Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Mega-Transformers

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. freeware 2012. július 26. 09:49

    Jó az a kék Audi is amit a Beol kitett a cikkhez! :)

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Mega-Transformers


    Jó az a kék Audi is amit a Beol kitett a cikkhez! :)

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/21-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: BMW 218i Active Tourer, Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 All Mode 4x4, Nissan Qashqai 1.5 dCi
  • Vezettük: ©koda Fabia, Ford Mondeo, Mercedes B-osztály
  • Bemutató: Autótechnika és Automotive Hungary szakkiállítás, Renault Espace, a Milánói Motorkiállítás újdonságai
  • Tanácsadó: téli abroncsok

Időjárás

Budapest

szitálás
1 °C
-1 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?