Az a furcsa helyzet állt elő az Audi Q5-ös modellfrissítése után, hogy a hibrid a technikailag legelmaradottabb része a sorozatnak. Itt ugyanis továbbra is a vasblokkos, 211 lóerős, 2,0 literes turbómotort használják, miközben a normál 2.0 TFSI már az alumínium blokköntvényes, 225 lóerős négyhengeressel jön!

Kifejezetten ütős a biturbó dízel

A hűtőrács sarkainak levágása és a fényszórókban elhelyezett LED sor „görbítése” mellett történtek valódi változások is, a már említett 2.0 TFSI mellett új még a 3,0 literes, kompresszoros, V6-os benzines (272 LE) és a biturbó 3,0 literes V6-os dízel is. Utóbbi nem más, mint az SQ5-ös, amely nyugodtan letagadhatja üzemmódját.

A motorhangot teljesen eltüntették, csak a kipufogó mély morajlása hallható az utastérben, arról pedig speciális rezonátorkamrák gondoskodnak, hogy ez még csak véletlenül se emlékeztessen dízelzajra. Az SQ5-ös Németországban annyiba kerül, mint a hybrid, nálunk a regadó miatt lesz némi eltérés.

Egyedül az 5000-ig skálázott fordulatszámmérő árulkodik az SQ5-ös dízel mivoltáról Egyedül az 5000-ig skálázott fordulatszámmérő árulkodik az SQ5-ös dízel mivoltáról

A 2,0 literes benzinmotorhoz a hétfokozatú, duplakuplungos váltót adják. Finom kombináció ez, de nem valószínű, hogy a 177 lóerős dízel pozícióit veszélyeztetni fogja, már csak a 11 liter körüli átlag miatt sem. A 3,0 literes, V6-os benzinesből leginkább az élet sava-borsa hiányzik, se az erőforrást, se a kipufogót nem hallani. Fölényes a teljesítmény, de 220 km/h felett már erőlködik. Akinek ez gond, válassza az új SQ5-öst. A 313 lóerő és a 650 Nm egy ekkora autóban nagyon izgalmas tudomány. A nyolcfokozatú ZF váltó gyorsan felkapcsol, de a hatalmas nyomaték miatt még visszaváltás nélkül is képes nagyot gyorsítani az autó. Majdhogynem az elektronikusan korlátozott, 250 km/órás végsebességig töretlenül húz az autó, az egyedüli megtorpanást az jelenti, hogy 245-nél elváltja a nyolcadikat.

Nagyok és jól tartják a testet az első ülések, az utaskabin világos Nagyok és jól tartják a testet az első ülések, az utaskabin világos

A kormány jó fogású, nagyon ott van az úton az SQ5-ös, és természetesen a fék is döbbenetes. A korábbiakhoz képest áthangolták a lengéscsillapítókat, a rugókat és a szilenteket is kicserélték, úgyhogy még a 20-as kerékkel is van nyomokban felfedezhető rugózás, ami korábban nem volt feltétlenül elmondható. Ha épp nem leszabályzáson utazunk vele az autobahnon, néhány kigyorsítással, városi bumlizással 10 liter körüli átlaggal elvan az SQ5-ös. Nem rossz…

A 2x2 kipufogóvég az SQ5-ös sajátja, a többi Q5-ös szerényebb A 2×2 kipufogóvég az SQ5-ös sajátja, a többi Q5-ös szerényebb

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!