Fotó: Lővei Gergely

Prémium irányba mozdult el a Peugeot márka az utóbbi években, és mint ilyen, kötelességének érzi egy megfelelő csúcsmodell piacon tartását. Az 508-as új generációja berline karosszériával kezdett, mostantól pedig az SW utónevű kombiként is megvásárolható – ez azért fontos, mert Európában 70, Magyarországon 50% a kombik részaránya ebben a kategóriában.

Noha már az alap karosszéria is praktikus a nagy méretű csomagtérnyílással, a kombinál sokkal könnyebb az olyan nagy méretű tárgyak elhelyezése, mint az összecsukható babakocsi vagy épp a gyermekbicikli. A kalaptartó egy nyomásra felszalad a tetőig, a kivételhez kézzel kell lefelé nyomni, a támladöntés előtt még a csomagtérhálót is ki kell venni. A karosszéria 4 centivel hosszabb a kombi esetén, ebből 2,5 centi jut a raktérnek. A kalaptartó alatt 530 literes a raktér, bővítést követően 1780 literes.

Ugyanazokat a karaktervonalakat használják a kombinál, mint az ötajtósnál, még a tetőn is ott vannak a hosszanti domborítások – még a nyitható üvegtető miatt rövidebb fémlemezen is. Azt is fontosnak tartják, hogy 142 cm-es magasságával az 508 SW a legalacsonyabb kombi a középkategóriában, illetve hogy az egyenesebb tetővonal miatt több fejtér marad a hátul utazónak. Ez igaz, de arról nem szabad megfeledkezni, hogy az oldalablak vonala itt is sokkal alacsonyabb, mint a mögötte lévő fejtér.

Ugyanazokkal a hajtásokkal kínálják a kombit, mint az ötajtóst, ami jelen állás szerint 130, 160 vagy 180 lóerős dízelt, 180 vagy 225 lóerős benzinest jelent. Muszáj megjegyezni, hogy a leggyengébb dízel kivételével – ahol feláras – alapfelszerelés a nyolcfokozatú automatikus váltó. A jövő év elején érkezik a zöld rendszámos hálózatról tölthető hibrid hajtás, eleinte csak elsőkerékhajtással és 250 lóerős rendszerteljesítménnyel. Úgy alakították ki az 50 km-es elektromos hatótávolságú rendszert, hogy se az utas-, se a csomagtér mérete nem csökken, berline és SW karosszériával is választható lesz.

A legolcsóbb Peugeot 508 SW 1.5 BlueHDi Active felszereltséggel 9 340 000 Ft-ba kerül, az automatikus váltó felára a 130 lóerős dízelhez 600 000 Ft. A tapasztalatok szerint a vásárlók többsége (80%) legalább az Allure felszereltséget választja, hazánkban a legnépszerűbb választás a 160 lóerős dízel, ez a kombináció 11 090 000 Ft-ért szerepel az árlistában.