Ott tart a Seat márka ma, ahol azt 2 évvel ezelőtt megígérték, azaz a tervek szerint növekednek az eladások a nehéz helyzetben lévő európai piacon is – nem csoda, a Toledo és az új Leon érkezésével végre vannak versenyképes autói is a márkának.

Most pedig itt van a legújabb modell, amitől további jelentős bővülést várnak – és ezt a saját tapasztalataikra alapozzák. Amikor a Seat márka néhány jelentős flotta-felhasználóhoz elvitte az új Leont bemutatni/kipróbálni, egyöntetűen kedvező volt visszhang: jól néz ki és tágas a belső, minden fontos extra elérhető, széles a motorválaszték. De majdnem mindenhol hozzátették, hogy manapság már a kombikat keresik az ügyfelek, akik hétköznap a céges ügyeket intézik a használók, hétvégén viszont családostul kerekednek fel. Ha nincs kombi, nem jósolnak nagy jövőt az autónak. Most azonban a Seat képviselőinek is volt azonnali válasza: semmi gond, márciustól kapható a Leon ST.

Feláras a hatalmas üvegtető, alatta marad elég fejtér még hátul is Feláras a hatalmas üvegtető, alatta marad elég fejtér még hátul is

A 27 centivel nagyobb hátsó túlnyúlásnál és az ebből következő nagyobb csomagtérnél is sokkal fontosabb az újdonság érkezése a márka számára, hiszen ezzel egy időben jelenik meg a magyar nyelvű menü a médiarendszernél – az Audit követően másodikként a Volkswagen konszernen belül. Hamarosan az ötajtós Leon és az Alhambra is megkapja a magyarítást.

Erre, mármint a kombi hátsóra vágynak a flottás ügyfelek. Megkapták Erre, mármint a kombi hátsóra vágynak a flottás ügyfelek. Megkapták

De egy másik téren is első a kombi, ehhez érhetőek el a radaros aktív biztonsági rendszerek. A távolságtartó tempomat érzékelőjét használja még a túlságosan rövid követési távolságra figyelmeztető Front Assist, ami az 5-160 km/órás sebességtartományban figyel -, illetve a városi féksegéd, amely 30 km/órás tempó alatt képes vészfékezéssel jó eséllyel megállítani az autót, és ezzel megakadályozni a koccanásokat.

Legfeljebb 1470 literes lehet a raktér. A támla hátulról is ledönthető Legfeljebb 1470 literes lehet a raktér. A támla hátulról is ledönthető

Öt motorral, kilenc teljesítménnyel indul a forgalmazás – úgy számolnak az 1,4 literes TSI és az 1,6 literes TDI lesz majd a legnépszerűbb -, az összkerékhajtású Leon 4×4 forgalmazása a 10 lóerős TDI-vel indul. Az év második felétől lesz elérhető a hengerlekapcsolással spóroló 1.4 TSI ACT motor (140 LE), illetve az összkerékhajtás a 2.0 TDI-vel (150 LE). A legolcsóbb Seat Leon ST ára (1.2 TSI 86 LE) 4 199 000 Ft, a legolcsóbb dízelért 5 851 000 Ft-ot (1.6 TDI, 90 LE) kell fizetni, és ebben az árban már néhány ajándék extra is benne van, amit a piaci bevezetés kapcsán az összes autó megkap.

Jól mutat az FR felszereltség, és ehhez már igen erős motorok is választhatóak Jól mutat az FR felszereltség, és ehhez már igen erős motorok is választhatóak

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!