Pár friss motorvariáns kíséretében (114i: 102 LE/180 Nm; 125d: 218 LE/450 Nm) megérkezett az új 1-es sorozat háromajtós kivitele. Eddig nem túl érdekfeszítő a dolog, de mindjárt más a leányzó fekvése, ha a sokatmondó M135i jelzésű izomgolyót lehet vezetni!

A BMW félig-meddig ezzel tapasztja be a júniusban kifutott 1 M Coupé (340 LE/450 Nm) után tátongó űrt. Azért csak félig-meddig, mert az M135i – a triturbó M dízelekkel egyetemben – valójában a félvér M Performance modellek sorát gyarapítja: a BMW gyári tuningcégét jelölő betű környezetében egynél több szám sorakozik.

Sportosabb ülések, kék díszítések Sportosabb ülések, kék díszítések

Persze semmi okunk fanyalogni, hiszen a 245/35 R18-as hátsó kerekeket brutális 320 lóerő és 450 Nm sanyargatja! A 3,0 literes turbómotor úgy lövi ki a kompakt BMW-t, mintha föld körüli pályára akarná állítani! Amíg hatfokozatú manuális váltóval 5,1, addig a feláras (764 100 Ft) nyolcfokozatú, a kormány mögötti fülekkel is vezérelhető sportautomatával 4,9 másodperc alatt rongyol százra az M135i! A német autópályán még 200-as tempóról is keményen megindult és lazán futotta meg az elektronikusan korlátozott 250 km/órás csúcssebességet – érezhetően menne még tovább is. Közben a gyorsulási élményt a soros hathengeres lelkesítő trombitálása és a kipufogók hörgése, a villámgyors és kemény váltások, valamint a visszakapcsolásokat kísérő hangzatos gázfröccsök fokozzák.

Nagy lökettérfogat, turbó - nincs sok jobb motor Nagy lökettérfogat, turbó – nincs sok jobb motor

Ennél csak kanyargós szakaszon nagyobb élmény megkergetni a gépet! A változó áttételezésű kormánnyal precízen célra tarthatunk, a 10 mm-rel ültetett M sportfutóművel pazarul fogja az utat és stabilan fordul, a harapós M Sport fékek ereje pedig pontosan adagolható. Sport+ üzemmódban mókázni is enged az elektronika, a vakmerőbbek pedig teljesen ki is kapcsolhatják. El tudják képzelni, hogy valaki Eco Pro módban használja ezt az ördögi technikát? Vagy a közeljövőben elérhető xDrive összkerékhajtással rendeli meg? Ugye, hogy nem! Ez egy bitang jó örömautó, így, ahogy van! Meglehet, hogy nem egy telivér M-es, de az M135i olcsóbb is vagy 3 millióval a néhai 1 M Coupénál: a háromajtósért 12 029 000 forintot kérnek, míg a két hátsó nyílászáró 216 ezerrel dobja meg a vételárat.

Hátul nincs diffizár és a rugózás sem kőkemény Hátul nincs diffizár és a rugózás sem kőkemény

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!