Lime-zöld szürkeség - a Peugeot 208 új ruhája

2015. június 26. (péntek) Lővei Gergely

Furának hat, de a felfrissített Peugeot 208-as ebben a kombinációban is szemrevaló darab. Ráadásul nem fél a mosástól sem.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Kicsit átrajzolták ugyan a Peugeot 208-as orrát a modellfrissítés alkalmából, de ember legyen a talpán, aki a ködlámpa körül kialakított fészkeket és a hajszálnyival nagyobb méretű hűtőrácsot észreveszi. Sokkal látványosabb változást jelentenek a matt, texturált fényezések, amelyeket először  a franciák alkalmaznak nagyszériás gyártásban.


Arról van szó, hogy a rozsdavédelmi rétegen felül kap egy alap fényezést a karosszéria, amelyre aztán ráfújják azt az áttetsző lakkot, amely száradás közben rücskös felülettel szilárdul meg. A Peugeot szerint jól ellenáll a mikrokarcolásoknak, azaz nem fényesedik ki akkor sem, ha rendszeresen gépi autómosóba viszik a kocsit. Arra a kérdésemre, hogy mi történik akkor, ha majd húsz évesen lemattul a fényezés, nem sikerült választ kapjak. Azt viszont megtudtam, hogy sérülés esetén teljes elemet kell újrafényezni, mert nem lehet egyszerűen „beleködölni” a meglévő részbe.

Manapság egyedülálló a kisautók között a matt fényezés, ráadásul nem is kérnek érte sokat, egy normál metálfényért is elkérnek manapság 145 ezer Ft-ot. Egy világosabb és egy sötétebb szürke árnyalatban érhető el a különleges fényezés, ami természetese kombinálható az új színes csomagokkal. A sajtóbemutató alkalmából egy sötétszürke-matt fényezésű, Lime Yellow csomagos autót vittem el egy körre, ls igazából csak egyvalamin csodálkoztam: a kívül-belül szürke-rikítózöld 208-asba vajon miért barna könyöklő került? Később se tudott senki érdemben válaszolni erre.

A próbált autóban a legerősebb, 120 lóerős BlueHDi dízel dolgozott, hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval. Budapesten belül mentem vele pár kilométert, és azt kell mondjam, hogy nem igazán érezte otthon magát. Kulturált a motor, de városban nagyon alacsony fordulaton üzemel, sokkal jobban mehet ez városon kívül, vagy még inkább autópályán – helyette araszolás, és 50-60-70 km/h-val haladás jutott nekünk. Az alaposan felextrázott autó duplájába kerül az alapváltozatnak, azaz 3 helyett 6 millió Ft, ami nem olcsó, de a prémium-ellenfelekhez képest igenis jó ajánlat.

Az új extrákkal – koccanásgátló, javított képminőségű tolatókamera (szürkületben is remek képet ad), okostelefon-tükrözésre képes fejegység (iOs és Andriod), választható hatfokozatú automatikus váltó – nem kell elbújnia ezek elől a Peugeot 208-asnak, bár igaz, hogy hazánkban inkább a közepesen felszerelt, 1,2 literes benzines szívómotorral és ötajtós karosszériával rendelkező példányokat kedvelik a vásárlók. Muszáj még megemlíteni így a rövid ismertető végén, hogy már a második felszereltségi szinten ott van a fedélzeten az érintőképernyős fejegység, azaz a különleges fényezéshez hasonlóan ehhez is könnyen hozzá lehet férni.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Lime-zöld szürkeség - a Peugeot 208 új ruhája

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér