Az új 5-ös hibrid verziója ideális esetben az izmos dízelek alternatívája lehetne, de 19 982 000 Ft-os árával sokkal inkább a 407 lovas 550i-hez (21 463 000 Ft), mint a 313 lóerős 535d-hez (15 774 000 Ft) áll közel. Hiába, hibrid modellt fejleszteni őrülten költséges, főleg, hogy ez a BMW első vegyes hajtású modellje, amelyben hathengeres motort kellett „házasítani” a villanymotorral és a lítium-ion akkumulátorcsomaggal. Az eredmény azonban számokban kifejezve szinte bámulatos: a 340 lóerős ActiveHybrid 5-ös 6,4 litert fogyaszt, miközben a 0-100 km/órás sprintet 5,9 másodperc alatt teljesíti!

Akár 160 km/óránál is lekapcsolhat a motor

A speciális, aerodinamikai szempontból előnyös felnijeiről felismerhető újdonság az X6-os ActiveHybridhez hasonlóan full hibrid jármű, azaz a villanymotor anélkül is képes mozgatni a testes BMW-t, hogy a belső égésű motor beindulna. Az 5-ös esetében ez pontosan azt jelenti, hogy tisztán elektromos módban akár 60 km/órás sebességig gyorsíthatunk, illetve hogy 35 km/órás sebességgel való egyenletes haladás esetén négy kilométert mehetünk. A start-stop rendszerrel és fékenergia-visszanyeréssel ellátott modell tehát tulajdonképpen annál takarékosabb, minél többet használjuk városi forgalomban, hiszen ha óvatosan bánunk a gázpedállal, alig-alig kapcsol be a 3,0 literes, turbós benzinmotor.

Tipikus 5-ös: mély üléspozíció, vezető felé fordított középkonzol Tipikus 5-ös: mély üléspozíció, vezető felé fordított középkonzol

Ettől függetlenül a menetpróbán sehogy sem sikerült 8,0 liter alá szorítani a kijelzőn szereplő értéket… Ha azonban igazán takarékosra akarjuk venni a figurát, akkor ECO PRO módba kell állítani az 5-öst, ekkor ugyanis a nyolcfokozatú automata váltó házába épített villanymotor nagyobb szerepet kap, és így akár arra is képes az autó, hogy 160 km/órás sebességnél egy rövid időre lekapcsolja a benzinmotort. Természetesen a 340 lóerős rendszerteljesítmény miatt kíváncsiak voltunk, hogy autópályán mit tud a modell. Gázadásra ugyan többet „gondolkodik” a kelleténél, ezt követően azonban gyors vágtába kezd a hibrid, s könnyedén hoz olyan tempót, amivel még a német sztrádákon is a leggyorsabbak közé tartozhatunk.

Szükség van a sportos ülésekre. A 340 lóerő nem tréfál Szükség van a sportos ülésekre. A 340 lóerő nem tréfál

Az erő nyilvánvalóan nem minden, s ezt a BMW is tudja. A tisztán elektromos mód és a kettős üzem közötti átmenetet teljesen kisimították, így ha nem lenne jellegzetes hangja a sorhatos motornak, tulajdonképpen csak a fordulatszámmérő „ugrálásából” vennénk észre, hogy immár a benzines erőforrás is hajt. A motorhangot az is befolyásolja, hogy milyen intenzíven gyorsítunk, ugyanis elektromos módban és enyhe gyorsítás esetén a bal oldali kipufogóban egy pillangószelep zár, s csak akkor nyit, ha rendesen odalépünk.

Összeköttetésben a navigáció és a vezérlés

Az ActiveHybrid 5-ös harmóniáját részben a nyolcfokozatú automata váltó adja, mely eleve nagyon jól alkalmazkodik a vezető mindenkori stílusához, másrészt nagyon finoman lépeget az egyes fokozatok között. Ami viszont a legendásan jó BMW-s vezethetőséget illeti, azt bizony érzi a vezető, hogy közel két tonnát nyom a mérlegen az autó. A volán a márkától megszokott módon nem túlszervózott, azonban így, ezzel a hajtáslánccal nem sportlimuzin az 5-ös, sokkal inkább egy 7-eshez hasonló, extrakényelmes és nagyon kifinomult limuzin, több mint elegendő erőtartalékkal.

A méretes és súlyos akkumulátorcsomag előnye ugyanakkor megmutatkozik az elektromos klímában. A Lexus hibridjeihez hasonlóan itt is elegendő áramot tud szolgáltatni az akksi a légkondicionáló működtetéséhez, nincs szükség a motorra kapcsolt szíjhajtásra. Az újdonság technikai színvonalát mi sem fejezi ki jobban, mint hogy a navigáció összeköttetésben van a vezérlőelektronikával, így a modell képes arra, hogy a beállított úti cél végső szakaszára feltöltse az akkumulátorokat, hogy az utolsó kilométereket elektromos hajtással tehessük meg.

Mindössze 375 literes az újdonság csomagtere, bővíteni pedig nem lehet Mindössze 375 literes az újdonság csomagtere, bővíteni pedig nem lehet

Az említett, közel 20 millió Ft-os indulóár, illetve a hasonlóan dinamikus dízelhez viszonyított borsos felár mellett a csomagtér mérete lehet az, ami a gyengeségek közé sorolható. A 375 literes raktér egy közel ötméteres limuzin esetében eleve csekély méretűnek mondható, de igazából sokkal inkább zavaró lehet, hogy az ActiveHybrid 5-ös csomagterét egyáltalán nem lehet bővíteni. Meg lennék lepve, ha ezt a hiányosságot egy modellfrissítés során nem javítaná ki a BMW!

A hibrid 5-ös kizárólag limuzinként érhető el, a kombiból nem terveznek ilyen verziót A hibrid 5-ös kizárólag limuzinként érhető el, a kombiból nem terveznek ilyen verziót

Bmw ActiveHybrid 5
BENZINMOTOR
Összlökettérfogat: 2979 cm3
Max. teljesítmény: 225 kW (306 LE) 5800/min
Max. nyomaték: 400 Nm 1200-5000/min
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény: 40 kW (55 LE)
Max. nyomaték: 210 Nm
Rendszertelj.: 250 kW (340 LE)
Rendszernyomaték: 450 Nm
Hossz./szél./mag.: 4899/1860/1464 mm
Tengelytáv: 2968 mm
Saját tömeg: 1925 kg
Csomagtér: 375 l
0-100 km/h: 5,9 s
Max. sebesség: 250 km/h
Átlagfogyasztás: 6,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 149 g/km
Alapár: 19 982 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!