A Ford hazai forgalmazója GPS-versennyel készült az új Mondeo hazai bemutatójára, amely során a szentendrei központból indulva számunkra ismeretlen úton, több pontot érintve kellett célba érkeznünk. A feladatok között akadt magánhangzó-számolás, lépcsőzés, kitekintés kilátóból, menetrend-olvasás, kerék-számolás, néhány matematikai feladvány, no és mozdony-össztömeget is kutattunk. A hat csapat közül sikerült nagy küzdelemben megszerezni az ötödik helyet, senki nem végzett olyan felemás munkát, mint mi. Délelőtt késés miatt 1 ponttal az utolsó helyen végeztünk, a délutáni szakaszt már másodikként teljesítettük.

Az autókba épített GPS-fedélzeti egység miatt a sebességhatárokat szigorúan betartva haladtunk, ennek ellenére volt rohanás bőven, hiszen a feladatok teljesítésére kiírt idő nem volt elég annak elvégzésére. Képek is csak az 1-1,5 perces megállások során készültek, nem csak én voltam ezzel így, a hivatalos fotós is lemaradt az akcióról. Az 1-es csapatként indultunk el Szentendréről, végül a 4-es csapatként futottunk be a balatonfüredi célba. Az első autó, egy fehér színű Mondeo kombi Bodajknál elkezdett rendetlenkedni.

Gyorsításkor erős, az egész autót rázó vibráció jött bal elölről; a keréknyomás-ellenőrzőt nézve meggyőződtünk arról, hogy nincs defektünk, nem volt sár se a keréken. Jobb híján így hajtottunk egészen a félidei megállóig, Veszprémig. Ott természetesen szóltunk, hogy műszakilag kihívásokkal küzdünk, amiről a szervezőcsapat egy tagja is meggyőződött egy gyors kör erejéig. A vibráció neki is megvolt, aztán amikor visszatért a parkolóba, észrevette, hogy jobb elöl meg nagyon büdös valami. Ebből autócsere lesz, mondta, és kerített egy ugyanolyan – fehér színű, 180 lóerős dízellel szerelt kombi – Mondeót, amibe aztán átszerelkezett kis csapatunk. (Egyelőre nincs diagnózis, féltengelyre gyanakodnak, mert erős motorféknél is jelentkezik a remegés.)

Itt már simán ment minden, leszámítva, hogy irtózatosan nyikorgott a panoráma üvegtető nyitható és fixen rögzített lapja közötti műanyag tömítés. De ekkor már én ültem a volán mögé, és végre megtapasztalhattam saját magam is, milyen is az új Mondeo vezetése. Először is az tűnt fel, hogy mennyire rosszul méretezték a fokozatokat: 50 km/h-nál a IV-es túlságosan hosszú, csak erőlködik a motor, a kapcsolásjelző is visszaváltást kér. Amúgy jól húz a 180 lóerős dízel, ha sikerül átlendülni a gyenge pontján, amikor szívesen lefullad – erre óvatos kuplungkezelés a gyógyír. Immár a digitális műszeregység grafikája is korszerű, a gomboktól megfosztott középkonzol határozott előrelépés.

Noha bőven lett volna rá idő és a számítógép is bírta volna processzorral és tárhellyel a SYNC2-es fejegység, nem sikerült magyarra fordítani a menüket. Ennél bosszantóbb, hogy a szélvédő fűtőszálai továbbra is hatalmas fényudvart kerítenek a szembe jövő járművek lámpái köré, a helyzetet nehezíti a teljesen LED-es fényszóró. Nagyon világos az autó előtti terület, aztán nagyon hirtelen lesz nagyon sötét minden. Gyengébb fénnyel és lágyabb világos-sötét átmenettel jobb lenne a helyzet.

A többi Mondeót velünk szembe és velünk párhuzamosan elnézve határozottan látszik a fejlődés, sokkal sportosabb a látvány. A motorkínálat és a biztonságtechnika fejlődése a sok céges flotta lecserélésekor továbbra is a Ford Mondeo lehet majd a befutó, az elődhöz képest minimálisan emelkedtek a listaárak. A 160 lóerős alapmodell (Trend 1.5 EcoBoost 5 ajtós) 7 750 000 Ft-ba kerül, a legolcsóbb, 115 lóerős dízel (Trend 1.6 TDCi 5 ajtós) 7 960 000 Ft-tól szerepel a listán. A hatalmas csomagtérrel rendelkező kombi ennél 450 000 Ft-tal drágább. A márkakereskedésekben már ki lehet próbálni az újdonságot, amelynek jövőre jönnek az igazán új változatai, az 125 lóerős 1,0 literes turbómotorral szerelt alap kivitel és az összkerékhajtású modellek.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!