Fotó: Lővei Gergely

Röpke két év alatt frissítette választékát a Citroën, és megvalósította az egységes márkaarculatot a személyautóknál, ami osztott fényszórókat, mattfekete A oszlopot és színes betéteket jelent. Ezekről lehet felismerni a harmadik generációs Berlingo személyautó változatát, hiszen a teherautó hagyományosabb megjelenésű orral folytatja – és abból nem lesz személyszállító kivitel.

Annak érdekében, hogy az új arculatot megvalósíthassák, és hogy a vezetőtámogató rendszereket is kínálhassák a modul egyterűhöz, a B oszlop előtt az EMP2-es padlólemezre épül az új generáció, míg a B oszlop mögött maradt az előző modell RG5 padlólemezre, amely nagyobb terhelhetőséget és szélesebb rakteret tesz lehetővé. Rövid és magas az orr, a műszerfalat pedig telepakolták tárolóhelyekkel, a műszeregység felett is van egy fedeles fiók, kesztyűtartóból rögtön kettő is van – az utas frontális légzsákja a tetőből nyílik –, és a rádió mögött is kialakítottak egy kis fiókot.

Tág határok között állítható az ülés és a kormány is, két tolóajtón keresztül közelíthető meg a második üléssor, ahol három egyforma, külön dönthető támlájú ülés található. A hosszú (+19 cm tengelytáv, +16 cm hátsó túlnyúlás) karosszériánál a három ülés 13 cm hosszú sínen állítható, és ennél a kalaptartó nem felhajtható kemény polcot jelent, hanem kihúzható rolót. Amíg a normál karosszéria már ott van a márkakereskedésekben, az XL változatra még 1-1,5 hónapot kell várnunk.

Nyolc karosszériaszínnel választható az új modell, alapáron járnak a karosszéria színfoltjai. Az elődnél még külön modell volt, mostantól kezdve egyszerű extracsomag az XTR, ami 17 colos könnyűfém felnit, zöld műszerfalat és színes kárpitokat jelent, ami tényleg feldobja az utastér hangulatát. A feláras GripControl menetstabilizáló már lejtmeneti fékvezérléssel is rendelkezik, és csak 16 colos felnivel és négyévszakos abroncsokkal adják; az XTR-nél is 16-os könnyűfém felniket adnak a GripControlhoz.

A hazai bemutató alkalmából megtartott rendezvényen a legolcsóbb Berlingo személyautót vihettem el egy körre, a Live felszereltségű, 110 lóerős benzinmotorral szerelt változat a 600 000 Ft-os kedvezménynek köszönhetően már 5 215 000 Ft-ért hazavihető. Furcsa a mai érintőképernyők világában látni a középre, kiemelt helyre rakott rádiót, amely az évtizedek óta látható folyadékkristályos kijelzőt használja, gombok helyett érintésérzékeny felület segítségével vezérelhető. A benzinmotor jól terhelhető már alacsony fordulaton is, a hatodikat 70 km/óránál már lehet használni, a nagy légterű karosszéria nem dübörög még úthibákon áthaladva sem. Az 1,5 literes, 100 lóerős dízelmotor felára 300 000 Ft, az XL karosszériáért 250 000 Ft-ot kell fizetni.