Azt mondja a Jeep, hogy az új Renegade (ang. lázadó) egy modern szabadidő-autó, ami azért tiszteli is a márka hagyományait. A terepjárósan szögletes alapformát igyekeztek a lehető legjobban lekerekíteni a sarkoknál, és addig játszottak az arányokkal a formatervezők, amíg egy olyan megjelenést kaptak, ami a valós méreteinél kisebbnek láttatja az autót.

Kényelmes vezetői környezet fogadja az embert a Renegade-ben. Fotó: Lővei Gergely Kényelmes vezetői környezet fogadja az embert a Renegade-ben. Fotó: Lővei Gergely

Kívülről nem látszik, de beülve rögtön feltűnik, hogy az első sorban utazótól jó méternyire van a meredek szögben álló szélvédő. Az ajtók kicsinek látszanak, de valójában elég nagy nyílást tárnak fel, és bizony a második sorban is rengeteg a hely két személynek, a térdem előtt és a fejem fölött is bőven volt még hely – 1,9 méteres magasságommal bizony gyakran kerülök szorult helyzetbe, de itt ilyesmiről szó nem lehet. Egyedül talán a csomagtérből hiányzik a hely, a 351 liter (első- és összkerékhajtásnál egyaránt ennyi) lehetne több is, főleg, hogy az állítható magasságú polc és a filc lap alatt csak defektszett, és nem pótkerék rejtőzik.

Mindenhol utalásokat találunk a márka múltjára Mindenhol utalásokat találunk a márka múltjára

A minőségérzet firtatása közben az ember hirtelen azt veszi észre, hogy mindenfelé a Jeep márkára való utalást talál. Először is a uConnect fejegység fölött Since 1941 felirat tűnik fel, majd sorra jönnek a jellegzetes, 7-es tagolású hűtőrácsok (hangszórókeret az ajtókban, belső tükör feletti, érzékelőket tartalmazó doboz oldalán a szellőzőnyílás, elsőkerekes változatban a középkonzol alján, a hátsó lámpa fehér X betétjében (ami a maga részéről a 2. világháborús benzineskannára utal) satöbbi), a szélvédő jobb alsó sarkában pedig a legendás Willys Jeep körvonala fedezhető fel, amint épp hegyet mászik. És ezek csak azok, amelyeket hirtelen megtaláltam.

Kézfejnyi vastagságú az A oszlop profilja, a C és D oszlop összefüggően takarja ki a lázómező nagy részét Kézfejnyi vastagságú az A oszlop profilja, a C és D oszlop összefüggően takarja ki a lázómező nagy részét

Egyébként a kilátástalan helyzet kötötte le a figyelmemet. Az A oszlop vagy 25 centi széles, a C és D oszlop a vezetőülésből nézve egybeolvad, jó méteres részen takarva ki a külvilágot. Vidéken vezethettem a Jeep Renegade-et, de ott is feltűnt, milyen sok hiányzik a külvilágból – nem véletlen, hogy a külső tükrök hatalmas méretűek. Itt már tényleg szükség van a holttér-figyelőre meg a parkolóradarra.

Több üzemmódja van az összkerékhajtásnak Több üzemmódja van az összkerékhajtásnak

Kár ezért, mert menet közben bizony jól viselkedik a kis Jeep. A felfüggesztés egészen jól palástolja a vidéki útminőséget, kirugózza az úthibákat, nem ugrál a karosszéria, ami egy ilyen magas építésű autónál bizony dicséretre méltó. Apropó magas építés, az elsőkerékhajtású modell hasmagassága 17,5 centi, az összkerekesé 19,8 centi. Aki terepezésre is akarja használni a Renegade-et, az kérheti a Trailhawk csomagot, amelynél nagyobb terepszöget biztosító lökhárítókat és felezőt is kapunk.

Sárral jelzik a fordulatszámmérőben, hol kezdődik a piros mező Sárral jelzik a fordulatszámmérőben, hol kezdődik a piros mező

A műszaki adatokat böngészve feltűnhet, hogy a különféle motorok (1,4 literes benzines turbó 140 LE, 1,6 literes dízel 120 LE, 2,0 literes dízel 140 LE és 170 LE, összkerékhajtás csak utóbbihoz kérhető, ahogy 9 fokozatú automata is) ellenére nagyjából 10-11 másodpercig tart a 100-as sprint. Ezt az egyenlőséget annyiból meg tudom erősíteni, hogy az 1,6 literes elsőkerekes dízel és a 2,0 literes, 140 lóerős összkerekes egyforma sprintet nyomott, amikor konvojban haladva előztünk. Az utastérben egyébként országúti tempónál nem hallani se motor-, se gördülési-, se szélzajt, szóval tényleg csak pénztárca és várható bevetési terület szabja meg, melyik motor az ideális választás.

Egy kis sártól nem kell megijedni, ennél több Egy kis sártól nem kell megijedni, ennél több “terep” nem jutott a menetpróbán

A Jeep Renegade négy állandó felszereltséggel létezik, 6 250 000 Ft az alapár. Aki most rendeli meg a típust, annak egy Opening Edition akciós modell is a rendelkezésére áll, ennek segítségével jelentős árelőnnyel juthat extrafelszerelésekhez (uConnect fejegység, bőrkárpit, 18 colos felni, kétszínű fényezés, satöbbi).

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!