SONY DSC
Fotó: Lővei Gergely

Nagyon szép munkát végeztek a formatervezők a második generációs Q5-ös megalkotásakor, de azért látni lehet, hogy nem volt szabad elszakadniuk az eddigi bevált megjelenéstől. A lágyan ívelő formákat felváltották az egyenessel húzott élek, igazából azonban a látványosan világító LED-es lámpákról lehet felismerni az újdonságot. Már ha a vásárló nem volt rest kifizetni a felárat ezekért…

Műszakilag sokkal nagyobb változás történt, mint amit a megjelenés sejtet, hiszen az MLB Evo padlólemezre váltott a középkategóriás szabadidő-autó. Az alu blokkos 2,0 literes TDI-t volt alkalmam kipróbálni egy rövid szakaszon, és azt kell mondjam, a hosszában beépített erőforrás rezzenéstelenül áll meg és indul újra, hangja egyáltalán nincs, miközben lendületes mozgatja a termetes karosszériát. Egyesül indulásnál van némi tétovázás, de az inkább a váltóvezérlés szoftveres beavatkozásának tűnik, ha hirtelen lepadlózom a gázpedált, akkor is szép finoman indul meg a Q5-ös.

Az analóg órák között színes multifunkciós kijelző van, de a vetített műszeregységgel igazi az újdonság élménye
Az analóg órák között színes multifunkciós kijelző van, de a vetített műszeregységgel igazi az újdonság élménye

Ahogy a legújabb ingolstadti autóktól az ember megszokta, tág határok között állítható mind az ülés, mind a kormánykerék, így könnyű megtalálni az ideális vezetési pozíciót. A minőségérzet kifogástalan, de azért kicsit több fantáziát vagy merészséget is megengedhette volna maguknak a tervezők, az alapáron adott 8,3 colos képátlójú központi kijelző mellett nagy darab olcsó plasztikot lát az ember, a műszeregységtől induló krómcsík is hirtelen véget ér még az utas előtt. Szóval belül is a külsőhöz hasonlóan precíz, katonás rend uralkodik.

Reprodukálható a Peugeot jellegzetes hátul fekete megjelenése, csak el kell akadni hozzá a sárban...
Reprodukálható a Peugeot jellegzetes hátul fekete megjelenése, csak el kell akadni hozzá a sárban…

Méreteit tekintve a Q5-ös azon a határon mozog, amivel még kényelmesen lehet városban közlekedni és ami még fontosabb, parkolni. Ez a nagyság annyiból félrevezető, hogy igazából négyszemélyes autóról van szó, hiszen a második sorban úgy arasznyi magas és széles kardánalagút választja ketté a lábteret, és az üléspadban is mélyen megformált helyek vannak, ahonnan nem lehet csak úgy elmozdulni kifelé, ha netán középre ül valaki. A csomagteret két oldalról LED-es lámpacsíkok világítják meg, padlója alatt helytakarékos pótkerék lapul, a támlákat az oldalfalon elhelyezett kallantyúkkal is le lehet dönteni.

Jól mozgatja a 190 lóerős 2,0 literes TDI az autót - ez már a harmadik teljesítményszint a 150 és 163 LE után
Jól mozgatja a 190 lóerős 2,0 literes TDI az autót – ez már a harmadik teljesítményszint a 150 és 163 LE után

Épp csak becsúszott 11 millió alá az indulóár, egészen pontosan 10 999 850 Ft-ot kérnek a 150 lóerős dízellel, 6 fokozatú kézi váltóval és elsőkerékhajtással szerelt Q5 Basis-ért. A próbált 190 lóerős, automata váltós és összkerékhajtású dízelért legalább 13 199 490 Ft-ot kérnek – a 7 fokozatú dupla kuplungos váltó megéri a felárat, finoman és gyorsan kapcsolgat. Pár tízezer Ft-os eltéréssel tehát a vetélytársak szintjén mozognak az új Audi Q5-ös árai, amely így folytatja az elődje harcát, épp csak jobb fegyverekkel rendelkezik.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!