Hála a virtuális valóságnak, 3D-ben konfigurálható a beltér és a karosszéria megjelenése is. A környezet szabadon választható
Hála a virtuális valóságnak, 3D-ben konfigurálható a beltér és a karosszéria megjelenése is. A környezet szabadon választható

Nem is olyan rég még a vonalas telefon is kiváltságnak számított, most meg felhőkbe töltögetjük a mobillal felvett videókat. Az új eszközök társadalmi hatásairól lehet vitatkozni, népszerűségük azonban megkérdőjelezhetetlen – manapság már szinte mindenki zsebében ott lapul az internetelérést biztosító készülék. Ezt a trendet az autógyártók is felismerték, így az elmúlt évtizedekben egyre nagyobb hangsúlyt fektettek a fedélzeti információs és kommunikációs rendszerek fejlesztésére, s valljuk be, figyelemre méltó eredményeket értek el! Lett digitális rádió, hangvezérelt telefonkihangosító, sőt, háromdimenziós navigáció is, de ez még csak a kezdet, a java most jön!

Miként az Audi szakembereitől megtudhattuk, a kutatások jelenleg főként a kommunikáció területén zajlanak, ennek köszönhető, hogy a márka fogalomtárában megjelent a „car-2-x” kifejezés, ami arra utal, hogy az autó kapcsolatban van környezetével. Az x lehet a közlekedési lámpákat irányító rendszer, a forgalmi adatokat küldő szerver, egy másik autó, vagy akár a Twitter is, a lényeg, hogy akkor sem kell leválnunk a Mátrixról, ha éppen Nagyiratos és Kisvarjaspuszta között fűzzük az íveket.

A rendezvényen a virtuális valóság nyújtotta lehetőségeket is megismerhettük. Kivittek bennünket egy nagy, üres, betonozott placcra, beültettek egy A4-esbe, majd felvettünk egy Oculus Rift VR-szemüveget, és annak megfelelően vezettük az autót, amit a képernyőn láttunk. Ennek főként az oktatásnál, illetve a segédberendezések ismertetésénél van jelentősége, hiszen a digitális világban remekül szemléltethető, miként viselkedik az autó, ha mondjuk lelép elénk egy gyalogos. A jövőben ezt a megoldást alkalmazzák majd a kereskedések is, méghozzá úgy, hogy a vásárló a virtuális térben konfigurálhatja autóját. Ezáltal megnézhető, hogy a különféle fényezések, kárpitok és egyéb kiegészítők miként passzolnak az adott modellhez, s a műszaki részleteket is megvizsgálhatjuk.

Szintén nagy előrelépésnek ígérkezik az érintőképernyőkre épülő vezetői környezet, ami az Audi MMI alkalmazás révén kapcsolódik a vezető okostelefonjához, s azon túlmenően, hogy „nagyban is” elérhetővé teszi szolgáltatásait, mindig igazodik az aktuális helyzethez. Ha például a reptérre megyünk, listázza a gépek indulásának és érkezésének időpontját, ha fogytán az üzemanyag, benzinkutakat ajánl stb-stb. Az egészben az a pláne, hogy az adatok többségét – névtelenül – elküldi az Audi központi szerverének, így az információk feldolgozhatók és továbbküldhetők, még hatékonyabbá, no meg biztonságosabbá téve a közlekedést. Ha minden igaz, küszöbön a sorozatgyártás, 2017-ben pedig már érkeznek az első fecskék, kíváncsian várjuk a fejleményeket.

Mobil, telefon
A „Car-to-x” rendszer alapja a Modular Infotainment Platform névre keresztelt fedélzeti számítógép második nemzedéke, az MIB2+, melynek legfőbb ismérve, hogy már LTE Advanced adatátvitelre (3,3 Gbit/s) is képes. Ehhez kapcsolódik az Audi connect SIM, ami nem más, mint egy, kifejezetten az autóhoz társított SIM-kártya. Ezzel, bármilyen furcsa is, összefonódott az automobil és a mobiltelefon fejlődéstörténete, hiszen olyan eszköz született, amivel egyebek mellett telefonálni és helyet változtatni is lehet.

A Virtual Training Car mozgását kétcentis pontosságú, precíziós GPS követi A csomagtartóban kiépített rendszer révén az autó szenzorai a virtuális valóságot érzékelik, így bemutatható a vezetést segítő kiegészítők működése
A Virtual Training Car mozgását kétcentis pontosságú, precíziós GPS követi A csomagtartóban kiépített rendszer révén az autó szenzorai a virtuális valóságot érzékelik, így bemutatható a vezetést segítő kiegészítők működése

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!