Ez nem kis terv, hiszen a HSD-verziók eddig csupán a rétegmodellek szerepét töltötték be. A hibrid Toyota rendszerteljesítménye 136 lóerő, végsebessége 180 km/óra, százas gyorsulása pedig 10,9 másodperc. Ennek megfelelően kellően dinamikus az Auris HSD, emelkedőn sem jön zavarba, és autópályán sem kell a külső sávban kullogni vele.

50 km/órás tempóig – EV-módban –, pusztán a villanymotor segítségével akár 2 kilométer megtételére is képes. A gyári átlagfogyasztás 3,8 l/100 km, a CO2-kibocsátás 87 g/km. Az Auris HSD további fórja, hogy az akkucsomagot a hátsó ülés alá integrálták, így nem vesz el helyet a raktérből, amelynek űrtartalma és bővíthetősége akár a többi változaté. A műszerfalon a fordulatszámmérő helyén egy speciális teljesítményjelző (töltés, gazdaságos üzem, erőteljes gyorsítás) található. A HSD-kivitel indulóára 6,59 millió forint. A korrekt temperamentum és a hibrid rendszer harmonikus működése annyira meggyőző, hogy megkockáztatom, ez az eddigi legeltaláltabb, Európában forgalmazott Toyota HSD-modell.

A fordulatszámmérő helyén teljesítményjelző kapott helyet A fordulatszámmérő helyén teljesítményjelző kapott helyet

Mindezek tudatában bizony nem lepődnék meg, ha házon belül mind a Prius (7 990 000 Ft-tól), mind a Lexus CT 200h (7 790 000 Ft-tól) eladásai megcsappannának. Az Auris HSD a kategóriában népszerű gázolajos-automata ellenfelekkel szemben tartogat még egy előnyt, mégpedig az alacsonyabb üzemeltetési költséget. Nincs például kettős tömegű lendkerék, turbófeltöltő vagy dízel részecskeszűrő.

A raktér 360 literes, mely ülésdöntéssel 1200-ra növelhető A raktér 360 literes, mely ülésdöntéssel 1200-ra növelhető

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!