Nem minél többet, hanem épp eleget nyújt mindenből a C4 Cactus, amely valahol félúton helyezkedik el a személyautók és a szabadidő-autók, illetve a kis- és a kompakt kategória között. Mindezt megfejelték egy nehezen felejthető, de könnyen felismerhető megjelenéssel, úgyhogy nyugodtan kijelenthetjük: végre magára talált a Citroën márka.

Méltó helyére került a bohócautó Méltó helyére került a bohócautó

Bohókás megjelenése mellett azt érdemes még tudni az autóról, hogy nem olcsóautó, a 4,2 millió Ft-os indulóára arányban áll tudásával. Hivatalosan mostantól kezdve várják a megrendeléseket a szalonokban, a jövő héten indul a reklámkampány, és szeptember 19-20-án nyílt hétvége keretében országszerte megismerhetik az érdeklődők az autót. Már annak is érdemes lesz ellátogatnia egy-egy Citroën márkakereskedésbe, aki nem hiszi el a képek láttán, hogy tényleg megépítették ezt az autót, nem csak megkésett áprilisi tréfáról van szó.

Nem lehet panaszkodni, ez az alapváltozat belseje - nincs navi a fedélzeten Nem lehet panaszkodni, ez az alapváltozat belseje – nincs navi a fedélzeten

Noha a kaktusz alapvetően elég szúrós, a Citroën legújabb autója nem fakíroknak készül, épp ellenkezőleg, kifejezetten hívogató belső térrel rendelkezik, ha nem is puha, de kényelmes ülésekkel. A tervezés folyamata egyszerű volt – mondták el a magyarországi piaci bevezetés kapcsán -, fogtak egy kanapét, majd terveztek köré egy autót. Aztán rájöttek, hogy kell a kézi váltó karjának is hely, úgyhogy kidobták a kanapét, az autót megtartották. A futómű hangolását igyekeztek kényelmesre venni, de a 17 colos felnivel szerelt tesztautóval a városliget körül megtett kör során ez legfeljebb csak szándékként volt érezhető.

Érintőképernyő, kesztyűtartó, ajtóbehúzó Érintőképernyő, kesztyűtartó, ajtóbehúzó

Sikerült a számomra legérdekesebb változat kulcsát megszereznem egy rövid kör erejéig, és azt kell mondjam, ahogy a C-Elysée-ben, úgy itt is szépen muzsikál az 1,2 literes, háromhengeres benzines. Jelen esetben változó szelepvezérléssel megfejelve, 82 lóerővel szerelik a motortérbe, városi tempónál (az I-IV fokozatokat használtam) jó az áttételezés, nem érződik gyengének, pedig próbaképp még a légkondi is be lett kapcsolva. A jellegzetes motorhangból épp csak annyit hagytak meg, hogy ha nagyon figyel az ember, felfedezze. Ennyi azonban kell a karakterhez.

Alig burkolják, mégis csendes az 1,2-es háromhengeres Alig burkolják, mégis csendes az 1,2-es háromhengeres

A városi forgalomban némi kényelmetlenséget okozott, hogy itt kifejezetten messze van a tető pereme az elöl ülők fejétől – az utas előtti légzsákot ide építették -, így bizony előfordulhat, hogy nyújtózkodni kell, ha látni akarjuk a jelzőlámpát. Egyébként az a meglepő, hogy ugyan mindenfelé tárolási lehetőséget találunk, de pohártartóból az egész autóba csak 1 darab jutott, 1,5 literes ásványvizes palackok is csak a hátsó ajtó zsebébe férnek el. Utóbbi a prémiumos megoldásnak köszönhető, ahogy a DS4-esben, úgy a C4 Cactusban se tekerhető le a hátsó ablak. De esetünkben legalább kibillenthető. Ezek után már csak arra kell figyelnie a tulajdonosnak, hogy ugyan a karosszériát Airbumpok és fekete műanyag betétek védik, a 17 colos felnik könnyen karcolódnak a padkaköveken, és a 11,2  méteres fordulókör miatt bizony sokszor kerülnek veszélyes helyzetbe városi manőverezéskor.

A 17 colos felnivel nem olyn kényelmes a rugózás, ahogy azt elképzelték a mérnökök A 17 colos felnivel nem olyn kényelmes a rugózás, ahogy azt elképzelték a mérnökök

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!